Potyczki taktyczne
Teamfight Tactics | TFT
Teamfight Tactics / Potyczki taktyczne to alternatywny tryb w grze MOBA League of Legends, funkcjonujący w zasadzie jako osobna produkcja, powstała na fali popularności moda Dota Auto Chess. Produkcja została opracowana i wydana przez firmę Riot Games.
producent: Riot Games wydawca: Riot Games Strona oficjalna
Teamfight Tactics to zupełnie nowy tryb gry, dostępny w ramach klienta strategii MOBA League of Legends. Moduł oferuje kompletnie inny model rozgrywki, przywodzący na myśl takie tytuły, jak Auto Chess czy Dota Underlords. Produkcja została opracowana i wydana przez firmę Riot Games (twórców podstawowego League of Legends). Podobnie jak LoL, omawiany tytuł jest dostępny w formule free-to-play.
Mechanika
Teamfight Tactics opiera się na zupełnie innych zasadach niż klasyczne League of Legends. Walka toczy się w turach na planszach podzielonych na heksy. W każdym meczu mierzymy się z siedmioma innymi zawodnikami. Warto jednak dodać, że cała akcja nie rozgrywa się na jednej dużej mapie, na której znajdują się wszyscy oponenci, lecz ma charakter symultanicznych potyczek jeden na jednego na kilku oddzielnych planszach.
Gracz nie ma bezpośredniego wpływu na przebieg walki (tzw. auto battler), może tylko rozwijać swoją drużynę poprzez zakup nowych jednostek, ulepszanie ich oraz zdobywanie przedmiotów. Po każdej turze awatary przegranych graczy otrzymują punkty obrażeń. Celem gry jest jak najdłuższe utrzymanie się na placu boju.
Rozgrywka rozpoczyna się od rundy specjalnej (tzw. wspólnej karuzeli), w której wszyscy gracze dostają możliwość wyboru swojej pierwszej jednostki wraz z przypisanym jej przedmiotem. Na pierwszej karuzeli wszyscy gracze wybierają w tym samym momencie; liczy się refleks, bo jednostki nie mogą się dublować, więc inni zawodnicy mogą nam upatrzonego herosa sprzątnąć sprzed nosa. W każdej kolejnej karuzeli pierwszeństwo mają zawodnicy z mniejszą ilością życia. Następnie wystawiamy nasze jednostki do kolejnych tur walki w trybie PvP, przedzielonych potyczkami typu PvE (podczas których możemy zdobyć dodatkowe przedmioty lub złoto) oraz kolejnymi wizytami na karuzeli (gdzie dobieramy za darmo następnych herosów). W czasie całego meczu zdobywamy doświadczenie i awansujemy na wyższe poziomy, co pozwala m.in. na wystawianie większej liczby jednostek na planszę.
Oprócz tego w dowolnej chwili możemy dokupić nowe postacie w sklepie; w tym celu potrzebujemy złota. Pewną jego ilość otrzymujemy co turę; oprócz tego jesteśmy wynagradzani za serie porażek lub zwycięstw. Istnieje również przychód pasywny – za każde zgromadzone dziesięć sztuk złota otrzymujemy jedną sztukę dodatkowo, przy czym zasada ta obowiązuje tylko do pewnej pułapu.
Naszą główną siłą rażenia w grze są jednostki. Bohaterowie podzieleni są na kręgi: od najtańszych i najsłabszych (krąg pierwszy) do najdroższych i najsilniejszych (krąg piąty). Posiadanie trzech takich samych jednostek powoduje połączenie ich w jedną silniejszą wersję (zgromadzenie trzech ulepszonych postaci daje nam najpotężniejszą wersję herosa). Dodatkowo każda z postaci ma określone synergie z innymi – pojawienie się na planszy określonej liczby bohaterów z tą samą synergią zapewnia im bonus.
Równie ważną kwestią co jednostki są przedmioty. Możemy je zdobyć tylko na dwa sposoby – poprzez wybranie na karuzeli jednostki posiadającej dany przedmiot albo dzięki wygranej w walce PvE. Połączenie dwóch przedmiotów na jednostce tworzy jeden o wzmocnionym działaniu.
Tryby gry
Teamfight Tactics to nowy tryb rozgrywki League of Legends. Grać możemy wyłącznie w towarzystwie siedmiu innych osób (z wykorzystaniem sieci Internet).
Kwestie techniczne
Oprawa Teamfight Tactics nie odbiega od tego, co znamy z normalnego League of Legends. Otrzymujemy więc trójwymiarową grafikę z barwnym stylem artystycznym, przypominającym nieco komiks lub film animowany. Na szczególną uwagę zasługują tu nieszablonowe projekty poszczególnych bohaterów.
W grze pojawiła się także zupełnie nowa opcja personalizacji – tzw. Małe Legendy, czyli niewielkie stworzenia towarzyszące, posiadające własne animacje.
Ostatnia modyfikacja 28 listopada 2019
Tryb gry: multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 8
Rozmiar aplikacji: średnia (50 do 500 MB)
Ocena użytkowników: 0,9 / 10 na podstawie 389 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 2,3 / 10 na podstawie 436 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Potyczki taktyczne: 12+
Potyczki taktyczne Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- CPU 3.0 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 256 MB GeForce 8600 lub lepsza
- 12 GB HDD
- Windows 7/8/10
- Zalecane:
- Dual Core 3.0 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 8800 / Radeon HD 5670 lub lepsza
- 16 GB HDD
- Windows 7/8.1/10
Apple iOS
- Dodatkowe informacje:
- Wymagane połączenie z Internetem
Android
- Dodatkowe informacje:
- Wymagane połączenie z Internetem