Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 30 października 2009, 09:40

autor: Jacek Hałas

Małe zestawienie. Dragon Age - jaki będzie Twój początek?

Spis treści

Małe zestawienie

Poniższa tabela porównuje wybrane elementy opisanych w tym artykule wszystkich sześciu wersji prologu. Zawiera ona troszkę więcej spoilerów, tak więc zapoznanie się z jej treścią może częściowo popsuć przyjemność z odkrywania atrakcji oferowanych przez poszczególne scenariusze.

Pochodzenie

Wymagania

Orientacyjny czas gry

Liczba odwiedzanych głównych lokacji:

Najwięcej czasu spędzimy na:

Człowiek szlachcic

Człowiek: wojownik lub łotrzyk.

1,5 godziny

jedna

eksploracji zamku, walce

Dalijski elf

Elf: wojownik lub łotrzyk.

1 godzina

trzy

eksploracji ruin i obozowiska elfów

Miejski elf

Elf: wojownik lub łotrzyk.

2 godziny

trzy

eksploracji obcowiska, walce

Krasnolud plebejusz

Krasnolud: wojownik lub łotrzyk.

2 godziny

cztery

eksploracji Orzammaru, walce

Krasnolud szlachcic

Krasnolud: wojownik lub łotrzyk.

2,5 godziny

pięć

rozmowach z NPC-ami, walce

Magin

Człowiek: mag. Elf: mag.

2,5 godziny

pięć

walce w Pustce, eksploracji wieży

Uwagi do tabeli: Pole „orientacyjny czas gry” mówi o przewidywanej liczbie godzin potrzebnych na ukończenie danego scenariusza. Założenia są takie, że wybrany zostanie normalny poziom trudności i będzie się dążyło do dokładnego zbadania wszystkich dostępnych obszarów. W polu dotyczącym liczby odwiedzanych lokacji uwzględnione zostały natomiast wyłącznie większe plansze, tak więc pominięto między innymi wnętrza pojedynczych domów.

Początek czy koniec?

O tym, czy pomysł wyboru początkowego scenariusza przyjmie się i znajdzie swoje miejsce w kolejnych tytułach BioWare zadecydują sami gracze. Inicjatywa wydaje się być godna uwagi, zwłaszcza że różnice pomiędzy dostępnymi opowieściami nie ograniczają się jedynie do podmiany głównego bohatera. Czy znajdą się tacy, którzy zechcą ukończyć grę kilka czy nawet kilkanaście razy w celu wychwycenia wszystkich smaczków? Z pewnością. Czy taka zabawa będzie warta zachodu? Mając na uwadze ogromne zaangażowanie twórców Dragon Age w stworzenie dużego, żyjącego i dynamicznie zmieniającego się pod wpływem naszych decyzji świata gry – wszystko wskazuje, że tak.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek - PC kontra konsole
Dragon Age: Początek - PC kontra konsole

Podczas naszej wizyty w siedzibie BioWare mieliśmy okazję zagrać w Dragon Age: Początek na wszystkich platformach docelowych. Chcemy teraz przybliżyć Wam to, czego możemy spodziewać się po poszczególnych wersjach.

Wywiad z twórcami gry Dragon Age

Przy okazji specjalnego polskiego pokazu gry Dragon Age: Początek rozmawialiśmy z ludźmi, uczestniczącymi w jej developingu.

Dragon Age bez tajemnic
Dragon Age bez tajemnic

Czym jest Dragon Age: Początek? Ile procent Dragon Age to tak naprawdę Baldur’s Gate? Na te i inne pytania odpowie lekarz rodzinny o polskich korzeniach i zarazem wiceprezes BioWare – Greg Zeschuk.