Krasnolud szlachcic. Dragon Age - jaki będzie Twój początek?
Spis treści
Krasnolud szlachcic
Jeśli pomysł gry bezkastowcem nie wydaje się szczególnie interesujący, równie dobrze będziemy mogli wskoczyć na sam szczyt i wcielić się w jednego z synów krasnoludzkiego króla (w dalszym ciągu dokonując wyboru pomiędzy wojownikiem oraz łotrzykiem). Do właściwej zabawy przystąpimy na kilka godzin przed rozpoczęciem wielkiej uczty wydanej na cześć bohatera z okazji jego awansu na stopień oficerski. Ten scenariusz będzie miał do zaoferowania mnóstwo interesujących rozmów z postaciami niezależnymi, zwłaszcza że wiele z nich będzie wypatrywało szansy na wypromowanie własnych pomysłów w oczach króla. Przysłowiową wisienką na torcie będzie zaś pojawienie się plotek o realnych możliwościach na uzyskanie tytułu następcy tronu. Wszystko to sprawi, że konieczne okaże się umiejętne balansowanie wśród najwyższych szczebli władzy, tak by zyskać cennych sojuszników i nie zrazić do swojej osoby wpływowych mieszkańców Orzammaru. Wybranie tego cechującego się zaskakującym finałem scenariusza zaowocuje wieloma ciekawymi scenami w trakcie kolejnej wizyty w krasnoludzkiej twierdzy, kiedy to będzie nam zależało na wypełnieniu jednego z głównych zadań gry. To właśnie wtedy przypomną o sobie zarówno te krasnoludy, w których łaski zdołaliśmy się wkupić, jak i te, którym zaszliśmy za skórę.
Magin
Na sam koniec coś dla fanów magii, tak by nie poczuli się w żaden sposób dyskryminowani. Wariant ten będzie jednym z ciekawszych, choćby z uwagi na to, że zaoferuje możliwość zabawy postacią jednej z dwóch ras, a mianowicie elfem lub człowiekiem. Ciekawostką jest to, że nie będzie możliwe wybranie krasnoluda o klasie maga, gdyż przedstawiciele tej rasy nie będą w stanie nabywać magicznych zdolności. Niezależnie od podjętej decyzji odnośnie rasy głównego bohatera swoją przygodę rozpoczniemy w Wieży Kręgu, miejscu, gdzie magowie pod czujnym okiem templariuszy podnoszą swoje umiejętności i szkolą adeptów, u których wykryto wrażliwość na magię. Początkowa część tego scenariusza skupi naszą uwagę na konieczności ukończenia niebezpiecznego rytuału zwanego Katorgą. Jego założeniem będzie sprawdzenie, czy sterowana postać dysponuje wystarczającą siłą woli, by przeciwstawić się demonom w wymiarze zwanym Pustką. W trakcie czasu spędzonego w wieży poznamy z kolei magów wielu specjalizacji, zawrzemy ważne sojusze, a inne postacie zniechęcimy do siebie. Wybór tego scenariusza w znaczący sposób wpłynie na przebieg kolejnych wizyt w wieży w dalszej fazie gry, albowiem wszyscy jej mieszkańcy będą pamiętali o podjętych przez nas dobrych lub złych decyzjach.