Phenomic Game Development. Historia studiów, które firma EA zamknęła
Spis treści
Phenomic Game Development
- Rok założenia: 1997
- Rok wykupienia przez EA: 2006
- Rok zamknięcia: 2013
Działalność Electronic Arts polegająca na wykupywaniu mniejszych deweloperów nie ograniczała się jedynie do rynków amerykańskiego, brytyjskiego i australijskiego. W 2006 roku gigant zwrócił uwagę na rynek niemiecki i postanowił nabyć firmę Phenomic Game Development, przemianowując ją na EA Phenomic.
Zanim jednak doszło do zmian, warto zwrócić uwagę na to, kto był założycielem studia Phenomic. Fani kultowego Blue Byte zapewne doskonale pamiętają twórcę serii The Settlers. Volker Wertich, bo właśnie o nim mowa, stał za powstaniem pierwszej i trzeciej części cyklu o osadnikach, a po rozstaniu z BB zdecydował się na powołanie do życia własnej firmy zajmującej się projektowaniem gier. Zdolny twórca był za pan brat ze strategiami czasu rzeczywistego, a nabyte doświadczenie pozwoliło mu na zaprojektowanie gry Spellforce: The Order of Dawn.
Pozycja ta doczekała się dwóch dodatków, a już będąc własnością EA, studio wypuściło drugą jej odsłonę z podtytułem Shadow Wars oraz dodatek Dragon Storm. Studio Phenomic zaangażowane następnie w przygotowanie nieudanej próby miksu strategii czasu rzeczywistego i karcianki, czyli BattleForge, oraz w tworzenie przeglądarkowego free-to-play Lord of Ultima szybko straciło na znaczeniu i w 2013 roku zostało zamknięte na cztery spusty.