Pandemic Studios. Historia studiów, które firma EA zamknęła
Spis treści
Pandemic Studios
- Rok założenia: 1998
- Rok wykupienia przez EA: 2007
- Rok zamknięcia: 2009
Pandemic Studios zostało założone w 1998 roku jako część kapitału inwestycyjnego Activision, nic więc dziwnego, że pierwszymi grami przygotowanymi przez tę firmę były Battlezone II i Dark Reign 2 – będące sequelami marek należących do firmy matki.
Czas na własny wkład w rozwój branży przyszedł dopiero później, wraz z pójściem dewelopera w stronę strzelanin i gier militarnych. Pokłosiem tego działania była pozycja taktyczna Full Spectrum Warrior oraz Star Wars: Battlefront. Ekipa Pandemic swoje umiejętności przypieczętowała znakomitym Mercenaries: Playground of Destruction.
Po przejęciu przez Electronic Arts w 2007 roku pracownicy Pandemic musieli stawić czoła złej woli i niekompetencji wydawcy. Mercenaries 2 i The Lord of the Rings: Conquest spotkały się z raczej chłodnym przyjęciem, a co gorsza zupełnie zaprzepaszczone zostały szanse na stworzenie gry o Batmanie towarzyszącej premierze Mrocznego Rycerza. Do jej przygotowania wyznaczono australijski oddział Pandemic, który otrzymał na to jedynie osiemnaście miesięcy – na tylko tyle czasu „Elektronikom” udało się bowiem zdobyć licencję. Jednak przez pierwszych kilka miesięcy twórcy nie mieli pojęcia, że ich projekt ma mieć jakikolwiek związek z filmem; nie wiedzieli też, że powinna to być gra z otwartym światem. Wszystkie decyzje zapadały za ich plecami. Silnik wcześniejszej produkcji studia (napędzający Saboteura) nie nadawał się do nowych zastosowań, a narzędzia służące do projektowania uniwersum nie były dostępne przez pierwsze sześć miesięcy prac.
Gra miała być gotowa na premierę filmu we wrześniu – oczywiście nic z tego nie wyszło. Ostatecznym terminem był grudzień, kiedy to Batman: Mroczny Rycerz miał ukazać się na DVD, ale jakość programu była tak dalece niesatysfakcjonująca, że Electronic Arts nie pozostało nic innego, jak zamknąć projekt. W wkrótce także całe Pandemic Studios.