Mythic Entertainment (Interworld Productions). Historia studiów, które firma EA zamknęła
Spis treści
Mythic Entertainment (Interworld Productions)
- Rok założenia: 1995
- Rok wykupienia przez EA: 2006
- Rok zamknięcia: 2014
Z powstaniem Mythic Entertainment wiąże się małe zamieszanie. Po pierwsze, studio złożono z dwóch istniejących znacznie wcześniej podmiotów, po drugie, w chwili narodzin w 1995 roku nazywało się Interworld Productions. Dopiero dwa lata później przybrało właściwą nazwę, wdzierając się następnie do świadomości coraz liczniejszych fanów MMORPG znakomitym Dark Age of Camelot.
Co prawda Mythic do czasu wykupienia przez Electronic Arts w 2006 roku miało na koncie więcej tytułów wykorzystujących pomysł arena shooterów, a nawet MUD-ów, ale poza Dragon’s Gate nie zapisały się one jakoś szczególnie na kartach branżowej historii.
Electronic Arts przejęło studio w 2006 roku, już po tym, jak ogłosiło ono na targach E3, że pracuje nad kolejnym dużym tytułem MMORPG, którym miał być Warhammer: Age of Reckoning. Gra ukazała się już nakładem EA w 2008 roku i szybko zdobyła sympatię fanów tego typu rozgrywki. Głównie dzięki trybowi Realm vs Realm, w którym ścierały się ze sobą masy graczy reprezentujących dwie strony konfliktu.
Zaledwie rok później kierownictwo amerykańskiego giganta ogłosiło, że Mythic połączy się z BioWare, tworząc dywizję o nazwie BioWare Mythic, tylko po to, by bez większych sukcesów, w 2012 roku powrócić do starej nazwy.
Rozwiązanie firmy nastąpiło w 2014 roku – po skandalu, jakim był przygotowany przez Mythic na urządzenia mobilne Dungeon Keeper. Gra powszechnie krytykowana za mechanikę zmuszającą do ciągłego sięgania po portfel, by odnotować w niej jakikolwiek większy progres, okazała się dla dewelopera gwoździem do trumny.