Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 17 stycznia 2020, 15:21

Shadowbane – spadające potwory metodą na expa. Błędy w grach MMO, które przeszły do historii

Spis treści

Shadowbane – spadające potwory metodą na expa

W tym przypadku sprawa jest bardzo prosta. Przez wiele lat potwory w tym tytule w niektórych miejscach spadały przez tekstury poziomów pod mapę. Nie dotyczyło to każdej wielopiętrowej struktury w Shadowbanie, a jedynie kilku miejsc, co sprytni gracze wyłapali i postanowili wykorzystać. W jaki sposób?

Gromadziły się specjalne grupy niemal w całości składające się z postaci specjalizujących się w atakach obszarowych. Takie ekspedycje zbierały się na wyznaczonym terenie, a następnie wykorzystywały swoje zdolności, by atakować przeciwników, którzy byli zamknięci za teksturami. Na pierwszy rzut oka nie jest to nic specjalnego, ale co powiecie na sytuację, gdy jeden gracz prowadzi całą chmarę stworzeń właśnie do konkretnego punktu? Potwory po kolei wpadały pod teksturę, a kiedy zgromadziła się ich odpowiednia ilość, rozpoczynał się szalony grind.

Warto zaznaczyć, że tak zablokowane stworzenia nie były zagrożeniem dla graczy, którzy zyskiwali w ten sposób idealne miejsce do szybkiego expienia swoich postaci. Co ciekawe, deweloperzy zostali poinformowani o całej sprawie, ale przez długi czas nic z tym nie robili.

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grasz jeszcze w MMORPG?

Gram regularnie
21,8%
Czasem mi się zdarza
27%
Nie, nie grałem od lat
41,3%
Nigdy nie grałem w MMORPG
9,9%
Zobacz inne ankiety
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt

Błędy w grach były obecne od zawsze. Czasami są frustrujące, czasem zabawne. Niewiele z nich zapisuje się w pamięci odbiorców na dłużej. Są jednak wyjątki – niedopatrzenia, które potrafiły dotkliwie odbić się na graczu, na przykład formatując mu dysk.

Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy

Zdarza się, że gra z pozoru ma wszystko, czego potrzeba, a mimo to nikt nie chce w nią grać. Analizujemy osiem konkretnych przypadków, w których coś poszło nie tak.

7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.