Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 17 stycznia 2020, 15:21

RuneScape 2 – masakra w Faladorze, czyli 6/6/6. Błędy w grach MMO, które przeszły do historii

Spis treści

RuneScape 2 – masakra w Faladorze, czyli 6/6/6

Pamiętacie czasy przeglądarkowych gier MMO? Ich era już przeminęła, chociaż niektóre wciąż cieszą się sporą popularnością. W tamtym okresie jedną z chętniej testowanych produkcji był RuneScape, który zresztą nawet teraz może pochwalić się oddanym gronem graczy. Przenieśmy się jednak do 2006 roku, a konkretnie do dnia 6 czerwca. Zresztą od tej specyficznej daty pochodzi jedna z nazw błędu, czyli 6/6/6. Inna z kolei mówi nieco więcej o całej sytuacji – „masakra w Faladorze”.

W tamtym okresie housing dopiero zawitał do RuneScape’a 2 (lub jak kto woli – RuneScape’a z 2006 roku) i sporo osób rywalizowało o to, kto jako pierwszy wbije poziom 99 w Construction. Wyczyn ten udał się graczowi Cursed You, który nie spodziewał się konsekwencji swego osiągnięcia. Miał on w swoim domu „combat ring” i gracze używali jego czterech ścian do duelowania. W tamtym okresie postanowił on skorzystać ze swego przywileju, aby wykopać walczących z własnego domu. Było to zrozumiałe, bowiem zebrał się prawdziwy tłum, który powodował lagi.

Problem w tym, że system RuneScape’a wykrył poprzednio duelujących się graczy jako „PvP Combat”, bo według mechaniki wciąż byli pod wpływem działania „combat ringu”. W efekcie dało im to możliwość atakowania innych osób nawet w bezpiecznych miejscach. Jeden z nich, Duriel321, udał się do miasta Falador, które było w RuneScapie największym miastem handlowym, i dokonał tam masakry, zabijając dosłownie każdego gracza. Nikt bowiem nie miał włączonego statusu PvP, więc nie był w stanie odpowiedzieć na atak.

W tym wszystkim śmierć wcale nie okazała się najgorsza, bowiem o wiele dotkliwiej gracze odczuli utratę przedmiotów. Taki bowiem los czekał postacie, które zginęły. Po wyczynie Duriela321 kilka innych osób postanowiło zrobić powtórkę w Faladorze, co doprowadziło do wielu zgonów i utraty całego growego dobytku. Deweloperzy ukarali graczy, ale żadne przedmioty ostatecznie nie zostały zwrócone.

DURIEL321 POWRACA!

6 czerwca 2016 roku Duriel321 powrócił do RuneScape’a w formie specjalnego wydarzenia na serwerze World 666. Jagex zorganizowało rocznicową atrakcję w Old School RuneScapie, podczas której użytkownicy mogli zostać opętani przez ducha tego gracza, dzięki czemu mogli uczestniczyć w PvP. Tym razem bez utraty jakichkolwiek przedmiotów! Ostatecznie Duriel321 przybrał formę bossa do zabicia.

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grasz jeszcze w MMORPG?

Gram regularnie
21,8%
Czasem mi się zdarza
27%
Nie, nie grałem od lat
41,3%
Nigdy nie grałem w MMORPG
9,9%
Zobacz inne ankiety
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt

Błędy w grach były obecne od zawsze. Czasami są frustrujące, czasem zabawne. Niewiele z nich zapisuje się w pamięci odbiorców na dłużej. Są jednak wyjątki – niedopatrzenia, które potrafiły dotkliwie odbić się na graczu, na przykład formatując mu dysk.

Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy

Zdarza się, że gra z pozoru ma wszystko, czego potrzeba, a mimo to nikt nie chce w nią grać. Analizujemy osiem konkretnych przypadków, w których coś poszło nie tak.

7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.