Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Piranha Bytes
i
Publicystyka 25 września 2022, 11:30

Pierwszy przy skrzyni. 6 sekretów z Gothica, których możecie nie znać

Spis treści

Pierwszy przy skrzyni

  1. Gra: Gothic 2 / Gothic 2: Noc Kruka
  2. Rozdział: I
  3. Wymagane kody: nie

O kolejnym sekrecie dowiedziałem się mniej więcej rok temu od Pawła „Cruisera” Klimesza, którego możecie kojarzyć z materiałów oraz streamów na kanałach tvgry i tvgry+. Brak wiedzy znów muszę wytłumaczyć swoim immersyjnym podejściem do Gothica, objawiającym się między innymi tym, że nawet gdy wiem, dokąd powinienem się udać, by wykonać dane zadanie, wciąż usiłuję grać tak, jakbym miał z nim do czynienia po raz pierwszy – bo przecież Bezimienny nie posiada mojego doświadczenia (tak, wiem, że to głupie).

Dlatego obierając ścieżkę Maga Ognia i przystępując do Próby Ognia, a konkretnie do misji zlecanej przez Pyrokara, która polega na podążaniu za znakami Innosa i odnalezieniu skrzyni z pustą runą, zwykle wędrowałem od kapliczki do kapliczki, po drodze spotykając innych nowicjuszy, a u celu mierząc się z Agonem. Ten zawsze mnie wyprzedzał, docierając przede mną do skrytej za chaszczami jaskini, a ja myślałem, że tak po prostu musi być.

Jak próba ognia, to ma być ogień. - 6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia - dokument - 2022-09-25
Jak próba ognia, to ma być ogień.

Okazuje się, że jednak nie. Jeśli dostaniemy się na miejsce odpowiednio szybko (polecam skok do wody z przyklasztornego mostu), w dodatku nie rozmawiając po drodze z żadnym z nowicjuszy – tj. ani z Igarazem, ani z Ulfem – znajdziemy się przy skrzyni z pustą runą przed Agonem. Ten będzie na nas czekał później tuż obok wylotu jaskini. Stoi na tyle blisko, że raczej nie da się go ominąć, i zaczepia Bezimiennego następującymi słowami:

Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która gra z cyklu Gothic jest Twoim zdaniem najlepsza?

26,1%
Gothic
48,9%
Gothic II
25%
Gothic 3
Zobacz inne ankiety
13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć
13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć

Są gry, które poza zwykłym zakończeniem oferują coś więcej. Mowa o tych sekretnych, czasami podanych w odmiennym tonie od całości, a czasami rzucających więcej światła na całe uniwersum. Przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych z nich.

Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica
Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica

Kultowy Gothic nie byłby nigdy tak popularny, gdyby nie świetnie zaprojektowane zadania, których musieliśmy się podjąć. Oto siedem moich ulubionych questów z Gothica.

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.