Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Piranha Bytes
i
Publicystyka 25 września 2022, 11:30

Ork i owca. 6 sekretów z Gothica, których możecie nie znać

Spis treści

Ork i owca

  1. Gra: Gothic / Gothic 2 / Gothic 2: Noc Kruka
  2. Rozdział: II (lub później)
  3. Wymagane kody: nie

Dialogi w pierwszym i drugim Gothicu są w zasadzie pozbawione wulgaryzmów. Czasami można usłyszeć jakąś „cholerę”, niemniej sytuacje, w których postacie rzucają jakimkolwiek „mięsem”, da się policzyć na palcach obu dłoni. Chyba właśnie dlatego fani polskiej wersji gier studia Piranha Bytes upodobali sobie cytaty z wulgarnym określeniem pośladków, dawniej stosowanym jako nazwa każdego zagłębienia.

W „dwójce” tego typu tekst można posłać prosto w twarz Sentenzie, najemnikowi z farmy Onara, domagającemu się myta od Bezimiennego. („Powiedz no, czy to coś z przodu twojej głowy to twarz czy... ?”). W „jedynce” zaś – Kharimowi, również najemnikowi, tyle że z Nowego Obozu. („Powiedzmy sobie szczerze: przyszedłeś tutaj tylko dlatego, żeby móc pocałować Gomeza w... !”). To ostatnie zdanie doprowadza do będącej naszym celem walki na arenie, ale wcześniej da się posłać w stronę wrogiego wojownika kilka obelg, na które ten nie reaguje oburzeniem. Jedna z nich brzmi następująco:

Bezimienny: To może tak: twój ojciec zabawiał się z owcami...

Kharim: Cóż, były takie plotki...

Powiedz no... albo lepiej nic nie mów. - 6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia - dokument - 2022-09-25
Powiedz no... albo lepiej nic nie mów.

Zapoczątkowana w ten sposób wymiana zdań raczej nie skończyłaby się równie spokojnie na większości polskich osiedli. Kharim przyjął jednak tę zaczepkę ze stoickim spokojem. Być może na swój sposób mu się ona podobała? Tak czy inaczej, najwyraźniej przypadła do gustu twórcom Gothica, gdyż w drugiej części serii możemy natrafić na nawiązanie do tej wypowiedzi.

Zostało jeszcze 48% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która gra z cyklu Gothic jest Twoim zdaniem najlepsza?

26,1%
Gothic
48,9%
Gothic II
25%
Gothic 3
Zobacz inne ankiety
13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć
13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć

Są gry, które poza zwykłym zakończeniem oferują coś więcej. Mowa o tych sekretnych, czasami podanych w odmiennym tonie od całości, a czasami rzucających więcej światła na całe uniwersum. Przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych z nich.

Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica
Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica

Kultowy Gothic nie byłby nigdy tak popularny, gdyby nie świetnie zaprojektowane zadania, których musieliśmy się podjąć. Oto siedem moich ulubionych questów z Gothica.

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.