Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 czerwca 2020, 11:31

Ból po stracie bliskich – Rime. 11 gier z przekazem, którego nie zauważyliście

Spis treści

Ból po stracie bliskich – Rime

Na pierwszy rzut oka rozgrywka i oprawa audiowizualna w Rime wyglądają jak wiele nieco artystycznych, platformówkowych „indyków”. Sterujemy małym chłopcem, któremu na tajemniczej wyspie towarzyszy słodki lisek, rozwiązujemy różne zagadki, skaczemy po przeszkodach terenowych – niby gra, jakich wiele. Z czasem nabieramy przekonania, że nasz bohater stara się jakoś w swojej wyobraźni znowu spotkać się z ojcem, którego stracił w czasie jakieś tragedii na morzu.

Tutaj bardzo istotna w grze staje się symboliczna wieża, do której chłopiec starał się dostać. Po dotarciu na szczyt wieży chłopiec musi pozwolić odejść swojemu towarzyszowi – liskowi. Po krótkim czasie przekonujemy się jednak, że tak naprawdę wydarzenia potoczyły się zupełnie na odwrót. To ojciec stracił swojego syna w tragicznych okolicznościach i w swoim umyśle wykreował wyspę oraz wieżę, marząc o powracającym do niego dziecku. W końcu, siedząc w jego pokoju, po raz ostatni obejmuje jego zwiewną postać, akceptując największą stratę

Zostało jeszcze 38% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Gry wojenne, w których nie chodzi o zabijanie
Gry wojenne, w których nie chodzi o zabijanie

Wojna nigdy się nie zmienia, ale jej postrzeganie przez gry wideo owszem. Oto dziewięć produkcji, które z tematyką konfliktów zbrojnych rozprawiają się nieszablonowo - nie zawsze zachęcając gracza do bezrefleksyjnej przemocy.

Gry wojenne – różne oblicza wojny w grach komputerowych
Gry wojenne – różne oblicza wojny w grach komputerowych

Gry komputerowe to w dużej części gry wojenne. Jak więc ukazać w rozrywkowym medium tak ponury i tragiczny temat? Świat gier całkiem dobrze sobie z tym radzi, naśladując po części świat filmu.