gry-usługi - newsy i ciekawostki (2)
Far Cry stracił lidera. Seria skręci w kierunku gry-usługi
Adrian Werner, 12 listopada 2021, 10:08
Firmę Ubisoft opuścił Dan Hay, dyrektor kreatywny serii Far Cry. Pojawiły się także doniesienia, że następna odsłona cyklu będzie grą-usługą.
Porażka Marvel's Avengers to wina źle dobranego studia - Square Enix wyciąga wnioski
Jakub Błażewicz, 4 listopada 2021, 10:38
Square Enix ponownie wypowiedziało się na temat słabego wyniku Marvel's Avengers i przyznało, że w przyszłości musi lepiej dobierać projekty do „unikalnych cech i talentów” swoich studiów.
Assassin's Creed Infinity nie będzie grą free-to-play
Przemysław Dygas, 29 października 2021, 09:37
Najnowszy Assassin’s Creed nie będzie tytułem free-to-play. Informację tę zdradzono podczas konferencji z inwestorami.
Impostors to nowy tryb w Fortnite zainspirowany Among Us
Filip Węgrzyn, 17 sierpnia 2021, 17:48
W zarabiającej miliardy dolarów produkcji Fortnite od studia Epic Games pojawił się tryb Impostors zainspirowany hitem popularności ostatniego roku Among Us.
Battlefield ma być jak usługa; EA celuje w zaangażowanie graczy 365 dni w roku
Adrian Werner, 5 sierpnia 2021, 13:23
Battlefield 2042 ma zapoczątkować nową formę rozwoju marki, która ma bardziej przypominać usługę niż serię samodzielnych gier. EA chce m.in. premier nowych odsłon co dwa lata. Rozważane są również darmowe komponenty.
EA zarabia krocie na grach-usługach
Jakub Błażewicz, 5 sierpnia 2021, 10:35
Gry-usługi pokroju Apex Legends i trybu FUT w FIF-ie 21 to nadal żyła złota dla Electronic Arts. Tymczasem wydawca odnotowuje coraz mniejsze przychody ze sprzedaży swoich tytułów.
Nowy exclusive Sony od Jade Raymond ma być grą-usługą
Filip Węgrzyn, 21 lipca 2021, 17:17
Według anonimowego rekrutującego, który przekazał informacje włoskiemu serwisowi Multiplayer.it, nowy tytuł ekskluzywny dla Sony od Jade Raymond ma być grą-usługą.
Przyszłość serii Assassin's Creed to gry-usługi; Ubisoft potwierdza
Przemysław Dygas, 21 lipca 2021, 11:25
Ubisoft przyznał, że przyszłością serii Assassin’s Creed jest model gry-usługi. Jednocześnie zapewniono, że Infinity zachowa charakter poprzednich odsłon.
Assassin's Creed Infinity może być grą-usługą; nowe informacje Jasona Schreiera o kolejnej odsłonie serii
Przemysław Dygas, 7 lipca 2021, 14:35
Jason Schreier zdradził, czego możemy spodziewać się po serii Assassin’s Creed w przyszłości. Według dziennikarza kolejnym projektem związanym z marką będzie olbrzymia gra-usługa.
3 tys. dolarów co minutę - oto ile zarobił Ultimate Team dla EA
Jakub Błażewicz, 28 maja 2021, 14:13
Pakiety Ultimate Team nadal przynoszą Electronic Arts ogromne pieniądze. Według sprawozdania finansowego firmy tylko w zeszłym roku przychód z lootboksów w seriach sportowych pokroju FIFA wyniósł ponad półtora miliarda dolarów.
EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane
Angelika Kałdus, 12 maja 2021, 12:21
Electronic Arts pochwaliło się rekordowymi przychodami, jakie osiągnęło w ubiegłym roku fiskalnym - aż 4 miliardy dolarów pochodzą z gier-usług. CEO Andrew Wilson mówi o dalszym rozwoju tej kategorii.
EA zarabia krocie dzięki mikropłatnościom i usługom sieciowym
Bartosz Świątek, 3 lutego 2021, 13:55
Firma Electronic Arts upubliczniła raport finansowy, podsumowujący ostatnie trzy miesiące zeszłego roku. Koncern radzi sobie bardzo dobrze, a motorem napędowym wzrostów są głównie mikropłatności oraz usługi sieciowe.
Hogwarts Legacy i inne gry od Warner Bros. Games stawiają na model - gry jako usługi
Edwin Witaszek, 26 stycznia 2021, 14:14
Wszystko wskazuje na to, że firma Warner Bros. Interactive Entertainment położy nacisk na tzw. produkcje live-service. Wynika tak z umieszczonego na stronie producenta ogłoszenia o ofertach stażowych.
Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan
Adrian Werner, 26 czerwca 2020, 10:22
Według analityków Newzoo w tym roku aż 74% przychodów branży będzie pochodziło z mikropłatności. Sprzedaż pełnych wersji gier zapewni tylko 21%.
Hideo Kojima: sukces Death Stranding zapewnił budżet na kolejną grę
Damian Gacek, 30 maja 2020, 13:25
W opublikowanym niedawno wywiadzie dla portalu Livedoor Hideo Kojima potwierdził sukces Death Stranding. Wspomniał również o toczących się pracach nad kolejną produkcją, a także przedstawił swoją wizję przyszłości branży. Jego zdaniem tradycyjne tytuły AAA zostaną wyparte przez tańsze gry-usługi.
60 mln graczy Rainbow Six Siege. The Division 2 odrabia straty
Adrian Werner, 15 maja 2020, 09:55
Nowy raport finansowy Ubisoftu pokazał, jak dobrym pomysłem jest długoletnie wspieranie gier. Firma pochwaliła się rekordowymi wynikami Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Pomimo słabego startu bardzo dobrze radzi sobie obecnie The Division 2, a Assassin’s Creed: Odyssey zarabia znacznie lepiej niż AC Origins.
Przeciek: nowy BioShock będzie grą-usługą
Konrad Serafiński, 9 listopada 2019, 09:30
Z oferty pracy, którą zamieściło 2K Games, wynika, że firma poszukuje starszego projektanta gier, który zająłby się zawartością popremierową dla nowej gry-usługi. Niestety, prawdopodobnie tą grą będzie nowy BioShock.
Apex Legends z 70 milionami graczy, EA zwiększa inwestycje w gry-usługi
Adrian Werner, 30 października 2019, 10:20
W Apex Legends zagrało już 70 milionów osób. Sukces produkcji, jak również trybów FIFA Ultimate Team i Madden Ultimate Team, sprawił, że dla EA coraz ważniejsze są cyfrowe źródła przychodów i firma zamierza więcej inwestować w gry-usługi.
Ubisoft nie wróci do robienia mniejszych gier, takich jak... AC Unity
Paweł Woźniak, 11 września 2019, 17:41
Yves Guillemot, szef Ubisoftu, w udzielonym wywiadzie powiedział, że firma nie zamierza więcej produkować gier, w których historia starcza zaledwie na kilkanaście godzin. Zamiast tego chce się skupić na tworzeniu tytułów pozwalających na doświadczenie wielu takich przygód w jednej produkcji.
DICE nie jest zainteresowane tworzeniem Star Wars Battlefront 3
Adrian Werner, 3 września 2019, 09:41
Dennis Brännvall ze studia DICE poinformował, że zespół nie ma w planach Star Wars: Battlefront 3. Deweloper woli skoncentrować się na rozwijaniu drugiej części serii, która odzyskała sympatię fanów po fatalnej premierze.
Maxis, producent Simsów, pracuje nad nową grą-usługą
Julia Dragović, 26 sierpnia 2019, 13:50
Maxis zaczyna prace nad nową, kasową, niesimsową, długoterminową grą-usługą, która nie pozwoli Wam odejść od komputerów. I urządzeń mobilnych. Tak przynajmniej (mniej więcej) widzą to twórcy ogłoszenia o pracę na stanowisku nowego dyrektora kreatywnego.
EA jest rozczarowane Anthem, ale nie zamierza go porzucać
Bartosz Świątek, 21 czerwca 2019, 09:10
W czasie targów E3 2019 prezes firmy Electronic Arts udzielił wywiadu serwisowi GameDaily.biz. Tematem była m.in. strzelanka sieciowa Anthem, a także przyszłość stojących za nią twórców – studia BioWare.
Take-Two chce przyspieszyć produkcję gier kosztem ich premierowej zawartości
Bartosz Świątek, 19 czerwca 2019, 11:02
Prezes firmy Take-Two Interactive – Strauss Zelnick – stwierdził w wywiadzie dla serwisu GamesIndustry.biz, że w przyszłości gry będą nieco mniejsze. Skróceniu ma też ulec czas produkcji. W zamian otrzymamy więcej zawartości popremierowej.
Todd Howard: Bethesda wciąż stawia na gry dla pojedynczego gracza
Konrad Serafiński, 5 lipca 2018, 18:35
Todd Howard, główny producent Fallouta 76, podczas konferencji Gamelab w Barcelonie zadeklarował, że Bethesda wciąż skupia się na produkcjach dla pojedynczego gracza. Dodał również, że Fallout 76 nie wyznaczy nowego kierunku tworzenia gier przez studio.
Ubisoft coraz mocniej stawia na gry-usługi
Bartosz Świątek, 4 lipca 2018, 09:54
Zdaniem Lionela Raynauda z Ubisoftu przyszłość będzie należała do gier-usług, a granice pomiędzy DLC a pełnoprawnymi kontynuacjami zupełnie się zatrą.
EA o grach jako usługach – „nieograniczona" monetyzacja
Jakub Błażewicz, 15 listopada 2017, 11:50
Blake Jorgensen, dyrektor finansowy Electronic Arts, wypowiedział się na temat mikropłatności w grach. Według niego traktowanie gier jako usług pozwala na czerpanie „nieograniczonych" zysków z wydanych tytułów. Koncern rozważa nawet dodanie podobnych rozwiązań do starszych produkcji, począwszy od Battlefielda 4.
Szef Take-Two o przyszłości firmy – online, mikrotransakcje i gry jako usługi
Krzysztof Leśniak, 8 listopada 2017, 13:43
Take-Two, jeden z największych wydawców gier na świecie, ukierunkowuje swoją politykę wydawniczą na mikrotransakcje i stałe opłaty w grach. Poinformował o tym szef firmy Strauss Zelnick na konferencji z inwestorami podsumowującej ostatni kwartał finansowy.