gadżety Technika - Hardware (9)
Nintendo NX nie będzie sprzedawane poniżej kosztów produkcji
Janusz Guzowski, 3 maja 2016, 21:30
Prezes firmy Nintendo, Tatsumi Kimishima, zapewnił, że konsola NX nie będzie sprzedawana poniżej kosztów produkcji. Byłby to raczej wyjątek od reguły, gdyż ze stratą w momencie premiery sprzedawane były zarówno konsole koncernów Sony i Microsoft, jak i wcześniejszy sprzęt Nintendo – Wii U.
Raport finansowy Nintendo - NX i The Legend of Zelda Wii U zadebiutują w 2017 roku
Jakub Błażewicz, 27 kwietnia 2016, 13:30
Firma Nintendo opublikowała raport finansowy za okres od 1 kwietnia 2015 do 31 marca 2016 roku. Zapowiedziała też debiut konsoli Nintendo NX w marcu 2017 roku. Na ten sam okres przesunięto premierę The Legend of Zelda Wii U, które ukaże się także na nową platformę japońskiego giganta.
HTC Vive / SteamVR oficjalnie zadebiutowało na rynku
Kamil Zwijacz, 6 kwietnia 2016, 11:45
Wczoraj odbyła się oficjalna premiera gogli rzeczywistości wirtualnej HTC Vive. Kosztujący wraz z przesyłką ponad 4000 zł gadżet na starcie obsługuje wiele rozmaitych produkcji, w tym Job Simulator, Elite: Dangerous i The Lab.
Recenzje Oculus Rifta - udany debiut wyczekiwanego sprzętu
Kamil Zwijacz, 29 marca 2016, 11:49
Pierwsze egzemplarze Oculus Rifta zostały wysłane do klientów, a w sieci pojawiły się wrażenia recenzentów z obcowania z tym sprzętem. Pisząc w skrócie, technologia robi bardzo dobre wrażenie, aczkolwiek jej twórcy mają jeszcze co poprawiać.
Sony zarobi na każdym egzemplarzu PlayStation VR
Kamil Zwijacz, 16 marca 2016, 17:17
Adam Boyes, wiceprezes ds. wydawniczych i relacji z deweloperami w Sony, wyjawił, że firma nie będzie musiała dokładać do PlayStation VR i będzie zarabiać na każdym egzemplarzu od samego początku. Dodatkowo poznaliśmy listę deweloperów, którzy pracują nad grami przeznaczonymi na nowy gadżet.
PlayStation VR – cena i data premiery okularów rzeczywistości wirtualnej firmy Sony
Michał Kułakowski, 16 marca 2016, 01:20
Na odbywającej się właśnie konferencji GDC Sony przedstawiło dokładną cenę, a także termin premiery gogli rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR, które współpracować będą z konsolą PlayStation 4.
Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR
Kamil Zwijacz, 15 marca 2016, 10:12
Firmy Sulon Technologies i AMD zapowiedziały Sulon Q - gogle łączące w jedno technologie rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej. Sprzęt ma być w pełni samodzielny i nie będzie wymagać do działania komputera ani konsoli.
SteamVR Desktop Theater Mode - Valve udostępni wszystkie steamowe gry wewnątrz aplikacji VR
Kamil Zwijacz, 13 marca 2016, 12:35
Dzięki aplikacji SteamVR Desktop Theater Mode od Valve będziemy mogli grać we wszystkie steamowe produkcje, używając HTC Vive i innych gogli SteamVR. Program przeniesie nas bowiem do wirtualnego pokoju z wielkim ekranem.
Sony przyznaje: PlayStation VR jest technologicznie gorsze od Oculus Rifta
Jakub Mirowski, 11 marca 2016, 13:30
W wywiadzie z serwisem Polygon wiceprezes Sony Computer Entertainment, Masayasu Ito, potwierdził, że PlayStation VR - zestaw do wirtualnej rzeczywistości, który ma mieć premierę jeszcze w tym roku - jest technologicznie słabszy od konkurencyjnego Oculus Rifta.
HTC Vive z ponad 15 tysiącami sprzedanych sztuk w 10 minut
Jakub Błażewicz, 1 marca 2016, 12:20
Ruszyła przedsprzedaż gogli rzeczywistości wirtualnej HTC Vive. Według pracownika firmy HTC wystarczyło niecałe 10 minut, by rozeszło się ponad 15 tysięcy sztuk tego urządzenia.
HTC Vive kupimy za 899 euro, czyli około 3900 zł
Kamil Zwijacz, 29 lutego 2016, 10:37
Firma HTC ujawniła oficjalne ceny HTC Vive dla krajów, w których sprzedawane będą gogle rzeczywistości wirtualnej. W naszym przypadku koszt zakupu wyniesie 899 euro, a więc około 3900 zł.
HTC Vive droższe od Oculus Rift - za urządzenie zapłacimy 4000 zł
Adrian Werner, 22 lutego 2016, 09:29
Firma HTC właśnie zafundowała entuzjastom wirtualnej rzeczywistości zimny prysznic. Tajwański gigant poinformował, że okulary VR HTC Vive kosztować będą 799 dolarów, czyli o 200 dolarów więcej niż Oculus Rift. Pre-ordery ruszą 29 lutego, a na początku kwietnia gogle trafią do sprzedaży.
Twórcy o komercyjnej wersji Oculus Rift: „Nie zarabiamy na Rifcie”
Michał Kułakowski, 7 stycznia 2016, 20:36
Palmer Luckey, założyciel firmy Oculus oraz współtwórca okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, odpowiedział na wątpliwości związane z kosztem urządzenia. Jak zapewnił, na cenę sprzętu wpływają przede wszystkim wysokiej jakości komponenty, takie jak sensory czy ekrany OLED. Mimo tego, firma i tak nie zarabia na sprzedanych zestawach gogli.
Oculus Rift od dziś w przedsprzedaży! [Aktualizacja]
Janusz Guzowski, 6 stycznia 2016, 17:12
Dziś o godzinie 17:00 czasu polskiego rusza oficjalna przedsprzedaż urządzenia rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift, wyprodukowanego przez firmę Oculus VR. Nie ujawniono jeszcze ostatecznej ceny produktu – poznamy ją dopiero w momencie rozpoczęcia przyjmowania zamówień. [Aktualizacja: ujawniono cenę i datę premiery gogli]
Konsola Nintendo NX trafi do sprzedaży jesienią?
Janusz Guzowski, 6 stycznia 2016, 12:15
Japońska firma analityczna Nomura Securities przewiduje, że konsola Nintendo NX zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas wystawy E3 2016 w czerwcu, zaś do sprzedaży trafi na przełomie października i listopada tego roku.
Wywiad z prezesem Nintendo - NX nie będzie rozwinięciem Wii
Jakub Błażewicz, 4 grudnia 2015, 10:20
Magazyn Time przeprowadził wywiad z prezesem Nintendo, Tatsumi Kimishimą. Według niego nowa konsola japońskiego giganta nie będzie rozwinięciem poprzednich urządzeń z serii Wii.
Nintendo NX w rękach deweloperów? Firma ponoć rozsyła już dev kity
Kamil Zwijacz, 16 października 2015, 18:13
Z informacji opublikowanych w The Wall Street Journal wynika, że firma Nintendo rozpoczęła wysyłkę deweloperskich wersji konsoli Nintendo NX. Wraz z nimi dostarczana jest tajemnicza "jednostka mobilna", służąca także jako konsola przenośna.
HoloLens – edycja deweloperska warta 3 tysiące dolarów
Krzysztof Nieradko, 6 października 2015, 19:26
Firma Microsoft ujawniła, że deweloperska edycja urządzenia do wyświetlania rzeczywistości rozszerzonej kosztować będzie 3 tysiące dolarów, czyli ponad 11 tysięcy złotych. HoloLens trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2016 roku.
Oculus Rift będzie kosztował więcej niż 350 dolarów
Maciej Żulpo, 2 października 2015, 12:06
Aby zakupić Oculus Rift, czyli urządzenie umożliwiające rozgrywkę w rzeczywistości wirtualnej, zdaniem Palmera Luckeya trzeba będzie głębiej sięgnąć do portfela – koszt gogli ma bowiem przekroczyć 350 dolarów.
Oculus zapowiada komputery obsługujące Oculus Rift w cenie poniżej 1000 dolarów
Jakub Mirowski, 25 września 2015, 11:26
Firma Oculus rozpoczęła współpracę z czołowymi producentami sprzętu, chcąc zadbać o to, by na rynek trafiły komputery obsługujące zestaw wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift w cenie poniżej 1000 dolarów.
PlayStation VR kosztować ma tyle, co nowa platforma do grania
Kamil Zwijacz, 19 września 2015, 09:31
Andrew House, prezes Sony Computer Entertainment, zdradził, że okulary wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR kosztować będą tyle, co nowa platforma do grania. Konkretnej ceny niestety nie ujawniono.
Odnaleziono wspólną konsolę Sony i Nintendo sprzed ćwierć wieku
Luc, 4 lipca 2015, 12:59
Choć plotki na ten temat krążyły od dawna, teraz wiemy to na pewno - ktoś wciąż posiada niezwykle rzadką konsolę, która powstała blisko ćwierć wieku temu przy udziale Sony oraz Nintendo.
Microsoft HoloLens – prezentacja możliwości urządzenia na przykładzie Minecrafta
Patryk Greniuk, 15 czerwca 2015, 21:19
Podczas konferencji firmy Microsoft na targach E3 zaprezentowano możliwości HoloLens – urządzenia do wyświetlania rzeczywistości rozszerzonej. Aby uczynić pokaz bardziej atrakcyjnym, wykorzystano grę Minecraft. Część mapy wyświetlana była na bieżąco na niewielkim stoliku. Zapowiedziano jednocześnie wzmocnienie współpracy z twórcą Oculus Rift.
StarVR - twórcy Brothers: A Tale of Two Sons wchodzą na rynek rzeczywistości wirtualnej
Kamil Zwijacz, 15 czerwca 2015, 04:02
Studio Starbreeze zapowiedziało gogle rzeczywistości rozszerzonej StarVR, tworzone we współpracy z przejętą francuską firmą InfinitEye. Ponadto ujawniono, że Starbreeze zamierza zostać jednym z pierwszych wydawców gier VR.
Globalna sprzedaż Nintendo 3DS przekroczyła 52 mln egzemplarzy
Kamil Zwijacz, 12 czerwca 2015, 11:30
Firma Nintendo pochwaliła się najnowszymi wynikami sprzedaży handhelda 3DS. Urządzenie rozeszło się do tej pory w ponad 52 mln egzemplarzy, z czego w Stanach Zjednoczonych sprzedano przeszło 15 mln sztuk.
Nintendo - nowa konsola powstaje na bazie Androida? [news zaktualizowany]
Jakub Błażewicz, 2 czerwca 2015, 17:40
Użytkownik duckroll z forum NeoGAF przetłumaczył artykuł z gazety Nikkei na temat przyszłości firmy Nintendo. Wynika z niego, że konsola Nintendo NX może wykorzystać system Android jako podstawę oprogramowania.
Rekomendowane wymagania sprzętowe wersji komercyjnej Oculus Rift
Adrian Werner, 16 maja 2015, 08:48
Poznaliśmy rekomendowane wymagania sprzętowe dla gogli VR Oculus Rift. Wynika z nich, że wielu miłośników wirtualnej rzeczywistości czeka spora inwestycja rozbudowę swoich pecetów.
Oculus Rift - komercyjna wersja na początku 2016 roku
Piotr Bicki, 6 maja 2015, 17:30
Chwila, kiedy zwykli gracze będą mogli sami sprawdzić, czym dokładnie jest technologia wirtualnej rzeczywistości, zbliża się coraz bardziej. Właśnie ujawniono przybliżoną datę premiery komercyjnej wersji Oculus Rift – pierwszych współczesnych gogli VR. Sprzęt ma trafić na rynek na początku przyszłego roku.
Oculus Rift jednak nie trafi do sklepów w tym roku?
Jakub Mirowski, 14 marca 2015, 16:45
Podczas trwającego festiwalu SXSW założyciel firmy Oculus VR, Palmer Luckey, wzbudził wątpliwości na temat zapowiedzianej na ten rok premiery zestawu do wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift.
Valve zapowiada Source 2 oraz Steam Link. Nowe szczegóły na temat Steam Machine i SteamVR
Jakub Błażewicz, 4 marca 2015, 11:38
Firma Valve ujawniła garść informacji na temat swoich projektów. W programie: następca silnika Source, Steam Link oraz nowe szczegóły na temat Steam Machine, jak również okularów rzeczywistości wirtualnej.
HTC RE Vive to okulary rzeczywistości wirtualnej od HTC i Valve
Kamil Zwijacz, 2 marca 2015, 09:19
Firma HTC oficjalnie ujawniła okulary rzeczywistości wirtualnej HTC RE Vive, które tworzone są we współpracy z Valve. Sprzęt zadebiutuje na rynku pod koniec bieżącego roku, oferując treści od takich firm jak Google, HBO, Lionsgate, Dovetail Games, Bossa Studios czy też Cloudhead Games.
Wyniki sprzedaży sprzętu Nintendo: 3DS deklasuje Wii U
Michał Jodłowski, 30 stycznia 2015, 15:05
Firma Nintendo podzieliła się aktualnymi wynikami sprzedaży swojego sprzętu. Można się z nich m.in. dowiedzieć, że konsola 3DS rozeszła się w ilości ponad 50 milionów egzemplarzy, natomiast Wii U trafiło do zaledwie 9,2 miliona użytkowników na całym świecie.
Windows Holographic - Microsoft ujawnia technologię holograficzną
Kamil Zwijacz, 22 stycznia 2015, 13:00
Podczas wczorajszej konferencji koncern Microsoft ujawnił technologię holograficzną Windows Holographic, która zadebiutuje w okolicach premiery Windowsa 10 wraz z okularami HoloLens.
Gear VR – okulary do rzeczywistości wirtualnej od Samsunga zadebiutują jeszcze w tym roku
Krzysztof Nieradko, 8 września 2014, 12:36
Zgodnie z ujawnionymi niedawno informacjami, headset od firmy Samsung przeznaczony do wirtualnej rzeczywistości – Gear VR – zadebiutuje na rynku jeszcze w tym roku i kosztować ma niecałe 200 dolarów. Sprzęt ten działać będzie przy ścisłej współpracy z nowym phabletem koreańskiego producenta - Galaxy Note 4.
Nintendo zapowiada nową wersję konsoli 3DS
Michał Kułakowski, 29 sierpnia 2014, 18:20
Firma Nintendo zapowiedziała dziś nową wersję przenośnej konsoli 3DS. Urządzenie, które dostępne będzie w dwóch modelach (standardowy i XL), zostanie wzbogacone o nowe przyciski, drugą gałkę analogową, udoskonalony ekran 3D oraz szybszy procesor. Przy okazji, producent potwierdził, że niektóre planowane gry będą współpracować jedynie z nowym 3DS-em.
Oculus VR wnosi oficjalną odpowiedź na pozew ZeniMax Media
Michał Jodłowski, 26 czerwca 2014, 18:00
Firma Oculus VR wniosła oficjalną odpowiedź na pozew ZeniMax Media o rzekome naruszenie praw autorskich. Twórcy Oculus Rifta stwierdzają w niej m.in. że nie wykorzystali „ani linijki” kodu, ani żadnej technologii stworzonej przez ZeniMax Media, które według nich rości sobie prawa do stworzenia wirtualnej rzeczywistości. Dodają także, że ZeniMax media stara się naprawić wielki błąd, jakim było niezainwestowanie w Oculus VR dwa lata temu.
Cardboard – gogle VR z… kartonu od Google
Michał Jodłowski, 26 czerwca 2014, 11:55
To nie żart. Firma Google opracowała zestaw gogli VR w stylu „zrób to sam”. Do zbudowania „urządzenia” potrzebny jest stosowny smartfon z systemem Android, darmowa aplikacja oraz kilka przedmiotów codziennego użytku w rodzaju gumki recepturki czy pudełka po pizzy w rozmiarze mega.
Cmoar Personal Viewer - polska odpowiedź na Oculus Rift ujawniona
Marcin Skierski, 11 czerwca 2014, 14:50
Cmoar Personal Viewer to uniwersalne urządzenie korzystające jednocześnie z rzeczywistości wirtualnej, rozszerzonej oraz kina 2D i 3D. Jego prototypowa wersja została zaprezentowana przez polską firmę Cmoar na targach E3 w Los Angeles. Niedługo wystartuje zbiórka pieniędzy na Kickstarterze.
Gogle VR od Valve na zamkniętym pokazie
Michał Jodłowski, 4 czerwca 2014, 13:05
W ubiegłym tygodniu w Bostonie odbyło się zamknięte spotkanie z pracownikami firmy Valve dotyczące wirtualnej rzeczywistości. Użytkownik serwisu Reddit, jonomf, udostępnił kilka zdjęć gogli VR, nad którymi pracuje Valve, a także opisał swoje wrażenia po tym, co udało mu się zobaczyć tego dnia.
Samsung i Oculus pracują nad okularami VR dla telefonów
Michał Kułakowski, 31 maja 2014, 18:55
Samsung wspólnie z firmą Oculus ma pracować nad okularami wirtualnej rzeczywistości, które współpracowałyby ze smartfonami. Twórcy Oculus Rifta mają dostarczać koreańskiemu koncernowi oprogramowanie i know-how, a ten w zamian przekaże im swoje najnowsze ekrany OLED.
Oculus Rift wykorzystany przez norweską armię do sterowania… transporterem opancerzonym
Bartosz Woldański, 6 maja 2014, 14:06
Oculus Rift przestaje być dłużej „zabawką” tylko dla graczy. Jak się okazuje, urządzenie może sprawdzić się w najróżniejszych, nawet najmniej spodziewanych, zastosowaniach. Na przykład norweska armia postanowiła wykorzystać okulary wirtualnej rzeczywistości, by znacząco poprawić orientację podczas jazdy transporterem opancerzonym lub czołgiem.
Oculus VR odpiera zarzuty ZeniMax dotyczące kradzieży technologii przez Johna Carmacka
Adrian Werner, 6 maja 2014, 10:55
Firma Oculus VR odpowiedziała na zarzuty korporacji Zenimax, stwierdzając, że pracując nad okularami wirtualnej rzeczywistości John Carmack nie wykorzystał żadnych technologii należących do drugiego z tych przedsiębiorstw.
Zenimax oskarża Johna Carmacka o kradzież technologii VR
Łukasz Szliselman, 2 maja 2014, 10:23
John Carmack został oskarżony przez swojego byłego pracodawcę o bezprawne wykorzystanie technologii VR należącej do Zenimax. Zarówno Carmack, jak i szefostwo Oculus VR twierdzą, że zarzuty są bezpodstawne.
John Carmack o zakupie Oculus Rift przez Facebooka
Michał Kułakowski, 30 marca 2014, 14:55
Legendarny twórca i programista John Carmack, który od ponad roku pracuje dla firmy przygotowującej okulary Oculus Rift, wypowiedział się na temat głośnego kupna przedsiębiorstwa przez Facebooka. Wyraził również swoją opinię co do tego jak duży wpływ na proces produkcji okularów będzie miał nowy właściciel.
Facebook kupił Oculus VR, firmę tworzącą Oculus Rift, za 2 mld dolarów
Kamil Zwijacz, 26 marca 2014, 08:49
To ci dopiero niespodzianka. Właściciele serwisu społecznościowego Facebook wykupili za około 2 mld dolarów firmę Oculus VR, pracującą obecnie przy Oculus Rift - wyczekiwanych okularach rzeczywistości rozszerzonej. Priorytety dewelopera, czyli gry wideo, nie zmienią się, a popularny "Fejs" zapewni wsparcie, które prawdopodobnie przyspieszy pracę nad urządzeniem. Dopiero w późniejszych latach technologia wkroczy w inne dziedziny naszego życia.
Project Morpheus – Sony ujawnia okulary VR
Łukasz Szliselman, 19 marca 2014, 09:57
Firma Sony ujawniła Project Morpheus – okulary do wirtualnej rzeczywistości działające z konsolą PlayStation 4. Obecnie urządzenie istnieje w formie prototypu, więc nie wiadomo, kiedy trafi w ręce konsumentów. Pierwszą zapowiedzianą grą, która zaoferuje wsparcie dla okularów Sony jest EVE: Valkyrie.
Xbox One – obsługa klawiatury, myszki oraz kontrlerów PlayStation 4 i Wii U? Konsola posiada około 362 GB wolnego miejsca na dysku
Michał Kułakowski, 10 grudnia 2013, 20:35
Najnowsza aktualizacja firmware przejściówki Cronus Max dodaje wsparcie dla Xboksa One, dzięki temu konsola może korzystać z myszki, klawiatury, kontrolerów PlayStation oraz Wii U. Za sprawą eksperymentu serwisu IGN dowiedzieliśmy się również, że Xbox One posiada w sumie około 362 GB wolnego miejsca na dysku, które przeznaczone jest na instalacje gier i aplikacji.
Koniec produkcji konsoli Nintendo Wii na rynek japoński
Aleksander Kaczmarek, 21 października 2013, 18:00
Koncern Nintendo oficjalnie zakończył wytwarzanie konsoli Nintendo Wii z przeznaczeniem na rynek japoński. Nie wiadomo, czy decyzja jest równoznaczna z zaprzestaniem produkcji urządzenia dla reszty świata.
Sony przygotowuje okulary VR dla PlayStation 4
Michał Kułakowski, 3 września 2013, 19:10
Według niepotwierdzonych informacji, Sony przygotowuje okulary do rzeczywistości wirtualnej przeznaczone dla konsoli PlayStation 4, które działają na zasadzie podobnej do popularnego wśród deweloperów Oculus Rifta. Koncern ma planować w tej chwili strategię promocji nowego urządzenia oraz ustalać poziom wsparcia jakie otrzyma po premierze.
2DS od Nintendo – zapowiedziano tańszą wersję 3DS-a bez ekranu 3D
Szymon Liebert, 28 sierpnia 2013, 18:57
Nintendo wyda w październiku tańszą wersję konsoli 3DS, która nie będzie miała ekranu 3D. Sprzęt otrzymał nazwę 2DS i będzie w stanie odpalić wszystkie tytuły z DS-a oraz 3DS-a.