Sony przyznaje: PlayStation VR jest technologicznie gorsze od Oculus Rifta
W wywiadzie z serwisem Polygon wiceprezes Sony Computer Entertainment, Masayasu Ito, potwierdził, że PlayStation VR - zestaw do wirtualnej rzeczywistości, który ma mieć premierę jeszcze w tym roku - jest technologicznie słabszy od konkurencyjnego Oculus Rifta.
2016 zapowiada się na rok, w którym wirtualna rzeczywistość przestanie być wyłącznie najbardziej wyczekiwaną nowinką ostatnich lat i wreszcie trafi pod strzechy. Gracze grający na komputerach będą mogli wybierać między Oculus Riftem i HTC Vive, zaś posiadacze PlayStation 4 otrzymają PlayStation VR. Spośród tej trójki najsłabiej pod względem technologicznym zapowiadał się ostatni z tych zestawów – a teraz, w wywiadzie z serwisem Polygon, potwierdził to wiceprezes Sony Computer Entertainment, Masayasu Ito.
„Jeśli mówimy wyłącznie o jakości technologii, to mogę przyznać, że Oculus oferuje lepszą wirtualną rzeczywistość” - stwierdził Ito. To jednak wiąże się z wysokimi wymaganiami sprzętowymi: zestaw ten do prawidłowego działania potrzebuje procesora Intel i5-4590 lub szybszego, karty grafiki NVIDIA GTX 970 oraz co najmniej 8 GB pamięci RAM. Składając PC mogącego udźwignąć Oculus Rift, trudno jest zejść poniżej ceny tysiąca dolarów. „Największą przewagą Sony jest to, że nasze urządzenia wykorzystują moc konsoli PlayStation 4. Są stworzone z myślą o codziennym użyciu, muszą być więc łatwe w obsłudze i przystępne. To nie zestaw dla posiadaczy potężnych PC. Jest dla masowego odbiorcy”.
Przypomnijmy, że PlayStation VR do tej pory nie ma dokładnej daty premiery (niedawne pogłoski sugerują, że na rynku pojawi się dopiero jesienią) ani ceny – choć prezes Sony, Andrew House, otwarcie przyznał, że urządzenie ma kosztować co najmniej tyle, co nowa konsola, zaś na początku roku pojawiły się przesłanki, jakoby zestaw miał być droższy od i tak nie taniego Oculus Rifta. Jest to zapewne spowodowane faktem, że PlayStation VR nie składa się wyłącznie z gogli, ale i zewnętrznej jednostki obliczeniowej, mającej umożliwić konsoli płynne wyświetlanie wirtualnej rzeczywistości w wysokiej rozdzielczości.