AI / sztuczna inteligencja - sprzęt i technologie (5)

Sony opatentowało robota-towarzysza dla samotnych graczy
Bartosz Świątek, 17 kwietnia 2020, 12:45
Firma Sony opatentowała robota, który ma pełnić rolę towarzysza dla gracza. Urządzenie ma mieć możliwość wyczuwania emocji użytkownika i reagowania na jego smutek lub radość.

Gabe Newell: gry single player będą popularniejsze od multiplayer
Bartosz Świątek, 2 kwietnia 2020, 10:47
Gabe Newell – szef Valve Corporation – stwierdził w wywiadzie prasowym, że jego zdaniem za dziesięć lat gry single player będą znacznie bardziej popularne i opłacalne od tytułów wieloosobowych. Wszystko dzięki rozwojowi AI.

Edward Snowden ostrzega - inwigilacja trwalszym zagrożeniem niż wirus
Jakub Błażewicz, 26 marca 2020, 12:07
Edward Snowden - bohater afery z ujawnieniem tajnych dokumentów amerykańskiego NSA - wyraził zaniepokojenie posunięciami rządów w związku z epidemią koronawirusa. Były pracownik CIA uważa, że politycy mogą mieć problem ze zrezygnowaniem z m.in. inwigilacji obywateli z pomocą sztucznej inteligencji po uporaniu się z obecnym kryzysem.

Sztuczna inteligencja rozpozna niebezpieczne zapachy
Oliwer Stanisławski, 25 marca 2020, 12:20
Psy tropiące mogą stracić pracę przez sztuczną inteligencję, która nauczy się rozpoznawać zapachy. Będzie ona mogła być wykorzystywana do wykrywania materiałów wybuchowych, narkotyków i innych substancji.

Wiedźmin (prawie) jak żywy. Zobacz SI w roli Geralta z Rivii
Jakub Błażewicz, 21 marca 2020, 14:39
Firma Mind Simulation opublikowała nagranie z rozmowy z Geraltem Rivii. Nie, nie chodzi o wywiad z Henrym Cavillem lub scenę z gier CD Projekt RED. W rolę wiedźmina wcieliła się sztuczna inteligencja Cyber Mind, a projekt to część inicjatywy Rosjan, pragnących tchnąć życie w NPC-ów.

Superkomputer pozwoli dokonać przełomu w walce z koronawirusem
Konrad Hazi, 20 marca 2020, 12:20
Naukowcy z Oak Ridge National Laboratory wykorzystali najpotężniejszy superkomputer świata celem przeprowadzenia badań nad koronawirusem. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich modeli i potężnej mocy obliczeniowej maszyny wskazali 77 substancji potencjalnie skutecznych w walce z 2019-nCoV.

Ruszyła pełna wersja interaktywnego doradcy Steam
Adrian Werner, 19 marca 2020, 13:59
Na Steamie wystartowała pełna wersja Interactive Recommender, czyli interaktywnego doradcy, który analizuje nasze preferencje i rekomenduje pasujące do nich gry. Przez ostatnie miesiące projekt był testowany w ramach Steam Labs.

Okulary z AI Google pozwolą niewidomym czytać i opiszą im otoczenie
Adrian Werner, 11 marca 2020, 09:25
Ruszyły pre-ordery na okulary Envision opracowane we współpracy z firmą Google. Urządzenie pozwoli niewidomym czytać i opisze im otoczenie.

Watykan, Microsoft i IBM chcą regulacji ws. AI i rozpoznawania twarzy
Jakub Błażewicz, 2 marca 2020, 18:46
Przedstawiciele firm Microsoft i IBM podpisali dokument papieża Franciszka w sprawie etycznego rozwoju sztucznej inteligencji. Spółki zobowiązały się promować opracowywanie technologii z poszanowaniem praw człowieka, ze szczególnym wyróżnieniem systemu rozpoznawania twarzy.

Datę startu wczesnego dostępu Mount and Blade 2 Bannerlord możemy poznać na dniach
Krystian Pieniążek, 18 lutego 2020, 17:37
Firma TaleWorlds najwyraźniej przymierza się do rychłego ujawnienia daty premiery gry Mount & Blade 2 Bannerlord we wczesnym dostępie na platformie Steam. Ponadto deweloperzy opisali usprawnienia, jakich doczekała się sztuczna inteligencja przeciwników w ich najnowszej produkcji.

Steam podpowie Ci, w jaką następną grę powinieneś zagrać
Oliwer Stanisławski, 14 lutego 2020, 10:52
Steam zaproponuje graczom gry, które mogą przypaść im do gustu. Nad wszystkim będzie czuwać sztuczna inteligencja, która na podstawie ukończonych gier dobierze podobne spośród tych znajdujących się w bibliotece.

Xbox Series X pozwoli szybciej pobierać gry? Wszystko dzięki AI
Bartosz Świątek, 11 lutego 2020, 13:31
Wygląda na to, że uczenie maszynowe może znaleźć zastosowanie w konsolach dziewiątej generacji. W rozmowie z dziennikarzami James Gwertzman – szef inicjatywy Microsoft Game Stack – opisał technologię, która pozwala znacząco zmniejszyć rozmiar pobieranych danych poprzez skalowanie tekstur z wykorzystaniem AI.

Smartlampa za 2500 zł, która będzie działać 60 lat - Dyson Lightcycle Morph
Konrad Serafiński, 30 stycznia 2020, 11:37
Firma Dyson zaprezentowała nowy model lampy Lightcycle Morph, który oferuje szereg inteligentnych funkcji, takich jak dostosowanie światła do wykonywanej czynności czy... wieku użytkownika. Kosztuje również sporo.

UE rozpatruje czasowy zakaz korzystania z technologii rozpoznawania twarzy
Bartosz Świątek, 20 stycznia 2020, 08:44
Zgodnie z doniesieniami agencji Reuters, Unia Europejska rozpatruje wprowadzenie pięcioletniego zakazu korzystania z technologii rozpoznawania twarzy w miejscach publicznych. Miałoby to zapobiec nadużyciom i pozwolić wypracować rozwiązania zabezpieczające obywateli. Pomysł pojawił się w obszernym raporcie stworzonym przez Komisję Europejską.

AI ma pomagać Warner Bros. w decydowaniu, jakie filmy mają powstać
Jakub Błażewicz, 9 stycznia 2020, 12:59
Warner Bros. podpisało umowę z firmą Cinelytic na wykorzystanie opracowanego przez nią systemu prognoz. Pomoże on wytwórni w decydowaniu o inwestycjach w kolejne filmy w oparciu o historyczne dane, m.in. odnośnie popularności aktorów.

Hity CES 2020 - smartmata łazienkowa, smartkran i inne cuda
Dariusz Matusiak, 9 stycznia 2020, 12:36
Na targach CES 2020 nie brakuje osobliwych produktów i technologii. Można tam znaleźć lampę leczącą dysleksję czy inteligentną matę do łazienki.

Jak wirtualna asystentka Alexa może pomóc w rozwiązaniu zagadki morderstwa
Miłosz Szubert, 4 listopada 2019, 11:15
Wirtualna asystentka Alexa od firmy Amazon mogła być świadkiem morderstwa. Chodzi o sprawę Adama Crespo, mieszkańca Florydy, który został oskarżony o zabójstwo swojej partnerki. Inteligentne głośniki Echo prawdopodobnie zarejestrowały kluczowe informacje.

AI w czołówce najlepszych graczy StarCraft 2
Jakub Błażewicz, 31 października 2019, 13:29
Sztuczna inteligencja AlphaStar ma na swoim koncie kolejny sukces w grze StarCraft II. Dzieło należącego do firmy Google zespołu DeepMind zdołało dobić do najwyższej rangi w strategii Blizzarda, tym samym deklasując 99,8% graczy.

Sztuczna inteligencja rozpozna, kiedy się denerwujesz
Oliwer Stanisławski, 23 października 2019, 13:38
Z roku na rok jesteśmy świadkami coraz większego rozwoju sztucznej inteligencji. Tym razem japońska korporacja z branży IT, Fujitsu, postanowiła usprawnić rozpoznawanie przez maszyny ludzkich twarzy. Nowa technologia pozwoli AI zauważyć subtelne zmiany w mimice, przez co będzie ona w stanie określić nasze emocje.

Google Stadia może być bardziej responsywne od PC
Bartosz Świątek, 10 października 2019, 12:15
Platforma streamingowa Google Stadia wykorzysta zaawansowany system oparty o algorytm AI, który pozwoli jej dynamicznie zwiększać liczbę klatek animacji na sekundę lub przewidywać działania graczy, by zmniejszyć typowe dla grania w chmurze opóźnienie.

Sony tworzy swoją wersję Asystenta Google na PlayStation do pomocy w grach
Agnieszka Adamus, 30 września 2019, 17:13
Sony pracuje nad własnym inteligentnym asystentem. W Internecie pojawiła się informacja odnośnie nowego patentu japońskiego giganta – systemu pomocy głosowej PlayStation Assist. Ma on pomagać nam w trudnych momentach, proponując rozwiązania danego problemu.

The Last of Us 2 - twórcy zadbają o sztuczną inteligencję towarzyszy
Konrad Serafiński, 29 września 2019, 09:50
Jeden z twórców z Naughty Dog zdradził, że studio pracuje nad ulepszeniem sztucznej inteligencji towarzyszy w The Last of Us: Part II. Koniec z kompanami, którzy byli dla wrogów niczym powietrze.

Boty w CS:GO stały się zabójcze po aktualizacji
Bartosz Świątek, 18 września 2019, 10:28
Sieciowa strzelanka Counter-Strike: Global Offensive od studia Valve Software otrzymała niedawno aktualizację, która poprawiła sztuczną inteligencję botów w trybie deathmatch. Nowość można sprawdzić także na własnym serwerze.

Prezes Microsoftu: to Sony zaproponowało nam współpracę
Bartosz Świątek, 30 lipca 2019, 10:23
Prezes Microsoftu skomentował sprawę umowy podpisanej pomiędzy jego firmą a Sony, na mocy której obydwa koncerny nawiążą współpracę w niektórych obszarach powiązanych z grami. Zdaniem Satyi Nadelli porozumienie będzie korzystne dla obydwu partnerów.

Facebook wykorzystał AI do mapowania dróg
Bartosz Świątek, 25 lipca 2019, 09:45
Firma Facebook, we współpracy ze społecznością OpenStreetMap, przygotowała narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję do szybkiego tworzenia map. AI poradziło sobie ze zmapowaniem dróg w Tajlandii dwukrotnie szybciej niż stuosobowy zespół ekspertów.

Wiedźmin 2 – Polak stworzył mod z teksturami ulepszonymi przez AI
Bartosz Świątek, 17 lipca 2019, 12:29
Polski modder hub997 opracował pakiet ulepszonych tekstur do ośmioletniej gry studia CD Projekt RED – Wiedźmina 2: Zabójców Królów. Modyfikacja wykorzystuje skalowanie do 2K/4K oraz sztuczną inteligencję, by poprawić wygląd postaci i potworów.

Samsung ożywił Mona Lisę za pomocą tylko jednego zdjęcia
Grzegorz Rosa, 24 maja 2019, 16:34
Samsung zaprezentował nową technologię, która może zrewolucjonizować świat filmów wideo. Inżynierowie firmy, bazując na procedurach sztucznej inteligencji, są w stanie wygenerować płynną animację twarzy dowolnej osoby w oparciu o tylko jedno jej zdjęcie.

Sony i Microsoft rozpoczynają współpracę w dziedzinie streamingu i AI
Krystian Pieniążek, 16 maja 2019, 21:37
Niczym grom z jasnego nieba gruchnęła wiadomość o rozpoczęciu szeroko zakrojonej współpracy przez Sony i Microsoft. Na mocy porozumienia firmy zamierzają wymieniać się informacjami i technologią, wspólnie badając możliwości rozwoju w dziedzinie streamingu oraz AI.

Nowa wersja Asystenta Google wykorzysta zaawansowane algorytmy AI
Bartosz Świątek, 8 maja 2019, 10:54
Firma Google przedstawiła kilka detali na temat nowej wersji swojego Asystenta. Program ma otrzymać parę przydatnych funkcji, a do tego działać zdecydowanie szybciej, dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów uczenia maszynowego.

Boty OpenAI pokonały mistrzów gry Dota 2
Krystian Pieniążek, 16 kwietnia 2019, 19:07
Zespoły walczące o zwycięstwo na międzynarodowych turniejach gry Dota 2 nie mogą spać spokojnie. Firma OpenAI opracowała bowiem boty, które zdołały pokonać w drużynowej potyczce obecnych mistrzów tej produkcji – europejską ekipę OG.

Pracownicy Amazonu podsłuchują „rozmowy” z Alexą?
Bartosz Świątek, 11 kwietnia 2019, 16:16
Agencja prasowa Bloomberg donosi, że specjalne zespoły zatrudnione przez firmę Amazon zajmują się przesłuchiwaniem i analizowaniem fragmentów konwersacji nagranych przez inteligentną asystentkę Alexa.

PUBG wykorzystuje AI do wyszukiwania cheaterów
Bartosz Świątek, 28 lutego 2019, 12:39
Studio PUBG Corp. opublikowało notkę, w której przedstawia podsumowanie działań podejmowanych w walce z cheaterami. Deweloperzy wykorzystują kilka zewnętrznych programów, a także własne technologie oraz zespoły, by zminimalizować problem.

YouTube będzie ograniczać zasięg teorii spiskowych
Bartosz Świątek, 29 stycznia 2019, 15:39
Administracja YouTube'a poinformowała, że zamierza zmienić funkcjonujący w serwisie system rekomendacji – celem jest ograniczenie widoczności tzw. treści skrajnych, w tym np. promujących teorie spiskowe lub zawierających fałszywe informacje. Co ciekawe, zadanie to spadnie w dużej mierze na barki algorytmów AI.

AI AlphaStar od Google zmiażdżyło profesjonalnych graczy StarCraft 2
Bartosz Świątek, 25 stycznia 2019, 14:15
Zespół DeepMind firmy Google – zajmujący się pracą nad sztuczną inteligencją – poinformował, że stworzony przez niego program AlphaStar pokonał dwóch profesjonalnych graczy StarCraft 2 z Team Liquid. W obydwu wypadkach rozgrywki zakończyły się wynikiem 5:0.

Jak działa polski Asystent Google? Nie idealnie – pierwsze opinie
Jakub Błażewicz, 23 stycznia 2019, 21:19
Od tygodnia możemy korzystać z polskiego Asystenta Google. Przez ten czas użytkownicy zdążyli sprawdzić, co oferuje rodzima wersja tej usługi.

Sztuczna inteligencja wyniucha osoby dzielące się kontami na Netfliksie
Bartosz Świątek, 14 stycznia 2019, 12:01
W czasie targów technologicznych CES w Los Angeles firma Synamedia zaprezentowała oprogramowanie AI, które umożliwia wykrywanie osób nielegalnie dzielących się hasłami do kont na platformach streamingowych, takich jak Netflix czy HBO Go.

Sztuczna inteligencja w nowym zwiastunie Hitmana 2
Konrad Serafiński, 16 sierpnia 2018, 17:40
Nowy materiał wideo promujący grę Hitman 2 pokazuje między innymi żyjący świat oraz poprawioną sztuczną inteligencję. Premiera tytułu zaplanowana jest na 13 listopada.

Wadliwe AI w Aliens: Colonial Marines wynikiem pojedycznej literówki w pliku konfiguracyjnym gry
Michał Kułakowski, 14 lipca 2018, 20:45
Po pięciu latach od premiery gry Aliens: Colonial Marines jeden z jej moderów odkrył, że wadliwie działające AI ksenomorfów wynikało z banalnej literówki. Błąd można naprawić, edytując w notatniku jeden z plików konfiguracyjnych.

Sztuczna inteligencja powalczy o tytuł mistrza w Dota 2
Michał Ostiak, 26 czerwca 2018, 14:58
Najlepsze drużyny gry Dota 2 zmierzą się podczas The International 2018 z zespołem prowadzonym przez boty OpenAI. W ubiegłym roku sztuczna inteligencja była lepsza od graczy w pojedynkach 1 na 1.

CS:GO – Valve używa ponad tysiąca procesorów do walki z oszustami
Jakub Błażewicz, 26 marca 2018, 13:20
Firma Valve ujawniła garść szczegółów dotyczących VACnet - jednego z nowszych systemów mających ograniczyć liczbę oszustów w Counter-Strike: Global Offensive, zarządzanego przez sztuczną inteligencję. Programista John McDonald podzielił się informacjami na temat działania systemu oraz jego skuteczności, przy okazji zdradzając też, jakie zasoby są potrzebne do jego funkcjonowania.

Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI
Michał Kułakowski, 18 marca 2018, 12:16
Jeden z moderów Sid Meier's Civilization VI odkrył w kodzie gry kilka drobnych literówek, które, jak się okazuje, w niespodziewany sposób mogą wpływać na zachowanie AI. Za sprawą tego banalnego błędu wszyscy komputerowi przeciwnicy w irracjonalny sposób obierają priorytety rozwoju własnej cywilizacji.

Ubisoftu walka z bugami – SI na straży bezbłędności gier
Jakub Błażewicz, 7 marca 2018, 12:40
Firma Ubisoft pochwaliła się osiągnięciami oddziału La Forge, zajmującego się badaniami i rozwojem sztucznej inteligencji. W trakcie Ubisoft Developer Conference w Montrealu podano przykłady wykorzystania dorobku grupy w Far Cry 5, jak również ujawniono Commit Assistant - narzędzie pozwalające na wcześniejsze wykrycie potencjalnych błędów w grze.

Civilization V - naukowcy stworzyli mod wprowadzający SI do drzewka technologicznego
Kamil Zwijacz, 5 stycznia 2018, 14:16
Badacze z Centre for the Study of Existential Risk z uniwersytetu w Cambridge przygotowali specjalną modyfikację do gry Sid Meier's Civilization V, dodającą do drzewka technologicznego rozwiązania korzystające z SI, które źle używane mogą zgładzić ludzkość.

DayZ - film z rozgrywką ujawnia m.in. nowe informacje o sztucznej inteligencji
Marcin Skierski, 8 września 2013, 13:40
Nowy dziennik dewelopera dotyczący gry DayZ ujawnia nowe informacje m.in. na temat sztucznej inteligencji, optymalizacji i niszczącego się uzbrojenia. Przy okazji jest to kolejna okazja do zobaczenia samodzielnej wersji DayZ w akcji.

FIFA 14 na PlayStation 4 i Xboksie One z lepszą SI oraz grafiką w 1080p
Marcin Skierski, 29 sierpnia 2013, 11:00
David Rutter ze studia EA Sports opowiedział serwisowi Eurogamer o różnicach w grze FIFA 14 pomiędzy wersjami na obecną i nadchodzącą generację konsol. Przyszli posiadacze PlayStation 4 oraz Xboksa One mogą liczyć przede wszystkim na oprawę graficzną w rozdzielczości 1080p, lepiej wyglądających i reagujących kibiców, a także usprawnioną sztuczną inteligencję zawodników.

Czego oczekujemy od sztucznej inteligencji w grach?
Marcin Tomkowiak, 27 maja 2013, 12:29
Często narzekamy na sztuczną inteligencję w grach. Jednym razem otrzymujemy odpowiednie złudzenie rzeczywistości, innym jej brakuje, okazuje się po prostu tak głupia, że aż boli, naprawdę boli. Jednak jak inteligentna powinna być sztuczna inteligencja w grach?

Borderlands 2 - 200-300 przeciwników sprytniejszych niż w pierwowzorze
Marcin Skierski, 28 lipca 2012, 12:45
W grze Borderlands 2 znajdziemy w sumie 200-300 wariacji przeciwników, którzy mają charakteryzować się lepszą sztuczną inteligencją niż w pierwszej części. Serwis Joystiq opublikował screeny i grafiki koncepcyjne przedstawiające niektórych adwersarzy.

Projekt Curiosity Petera Molyneux będzie posiadał DLC o wartości 78 tys. dolarów
Grzegorz Ferenc, 8 czerwca 2012, 10:17
Peter Molyneux, legenda branży gier, ujawnił kolejne ciekawe informacje na temat pierwszego z 22 projektów tworzonych przez studio 22 Cans. Najbardziej godne uwagi są: warte 78 tys. wirtualne diamentowe dłuto w formie dodatku DLC oraz plany stworzenia gry z zaawansowaną sztuczną inteligencją.