autor: Bartosz Świątek
PUBG wykorzystuje AI do wyszukiwania cheaterów
Studio PUBG Corp. opublikowało notkę, w której przedstawia podsumowanie działań podejmowanych w walce z cheaterami. Deweloperzy wykorzystują kilka zewnętrznych programów, a także własne technologie oraz zespoły, by zminimalizować problem.
PUBG W SKRÓCIE:
- Producent: PUBG Corporation
- Wydawca: Bluehole
- Gatunek: sieciowa strzelanka (battle royale)
- Platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4, Android oraz iOS (PUBG Mobile)
- Data premiery: 20 grudnia 2017 r. (PC), 4 września 2018 r. (Xbox One), 7 grudnia 2018 r. (PS4), 20 marca 2018 r. (Android i iOS, PUBG Mobile, otwarta beta)
Deweloper PUBG Corp. opublikował na platformie Steam ciekawy wpis, w którym przedstawiono, w jaki sposób firma stara się wyeliminować problem oszustów w strzelance battle royale Playerunknown's Battlegrounds. Studio korzysta obecnie z dwóch dedykowanych programów do walki z oszustami – BattlEye oraz Uncheater – wspieranych przez AI, które uczy się zachowania użytkowników i wykorzystuje zdobyte informacje do wykrywania hacków.
Najpopularniejszą metodą ataku jest tzw. iniekcja DLL, która polega na wymuszeniu na grze skorzystania z dodatkowego pliku .dll. Jeśli hack zakończy się powodzeniem, plik zostanie uznany za zaufany, co umożliwi wpływanie na główny proces gry i modyfikowanie jego atrybutów. Powstrzymywanie ataków tego typu jest priorytetem zespołu odpowiedzialnego za walkę z oszustami. Kolejne miejsca na liście zagrożeń zajmują hacki, których celem jest sterownik kernela, oraz metody wykorzystujące luki platformy Steam.
Firma podejmuje też inne kroki. Stworzono przeszło stuosobowy zespół, którego zadaniem jest monitorowanie (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu) stron internetowych i kanałów komunikacyjnych (np. Messengera czy Discorda) używanych do sprzedawania hacków. Zwiększono także intensywność działań o naturze prawnej – w 2018 roku w Korei i Chinach aresztowano łącznie 252 osoby zaangażowane w sprzedawanie cheatów.
W każdej rozgrywce w PUBG do 100 użytkowników mierzy się z wyjątkowo trudnym wyzwaniem. Rozumiemy, że nawet jedna osoba grająca niesprawiedliwie może popsuć zabawę wielu ludziom, dlatego musimy utrzymać znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa niż w przypadku innych gier – podkreślają deweloperzy.
Przypominamy, że Playerunknown’s Battlegrounds wyszło z wczesnego dostępu Steam pod koniec 2017 roku. Na Xboksie One wersja 1.0 zadebiutowała we wrześniu 2018 r., zaś w grudniu miała miejsce premiera wydania dedykowanego PlayStation 4. Twórcy przygotowali także edycję mobilną oraz darmowe PUBG Lite (na razie niedostępne w Europie).