Misja 5 - Pustynia Kor (cz.2) | Kampania 1 | Windchaser poradnik Windchaser
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Przed dalszą drogą warto zamienić wojowników w Fechmistrzów . Ruszamy na zachód wybijając wrogów, oprócz małej zielonej jaszczurki.[1] Po pokonaniu dużej grupy nieumarłych natkniemy się na wojsko reformistów. Gdy uporamy się z ich oddziałem wkraczamy do obozowiska by przejąć wieżę (żołnierze raczej nie powinni sprawić problemów jeśli użyjemy ogłuszania).[2]
W tym momencie można ruszyć dalej (przejdź kilka akapitów niżej) lub zająć się jaszczurkami i innymi wrogami, których ominęliśmy wcześniej. Otrzymamy za ich pokonanie dodatkowe przedmioty - jednak nie są one wymagane do ukończenia gry. Zmierzenie się z nimi to z drugiej strony frajda. Sprawę ułatwi fakt, że mamy już dostęp do mobilnej fortecy (rzeszkolenie wojska może być dokonane na statku).
Zielona jaszczurka koło głównego obozowiska (środek mapy) - żeby ją pokonać musimy przeszkolić żołnierzy na koncentrację i koniecznie mieć 1-2 Inkwizytorów . Tworzymy drużynę pod przywództwem Ioana i złożoną wyłącznie z wojowników koncentracji (wszyscy inni zginą w pierwszej sekundzie walki). Nie używamy umiejętności - czekamy na czar jaszczurki. Gdy tylko zacznie ona go używać kontrujemy atakiem Inkwizytora .[1]
Niebieska jaszczurka na południu (środkowy-dół mapy) - w tym przypadku trzeba przekwalifikować najemników na chaos . Atakujemy drużyną złożoną z Fechmistrzów i Shary . Gdy gad użyje umiejętności ogłuszamy go.[2]
Potwór ze starożytnego miasta (lewy-dół mapy) - tutaj sprawa jest dość prosta. Nada się ekipa złożona z Shary i Fechmistrzów . Shara kontruje atak wroga, który zadaje duże obrażenia.[1]
Wąska ścieżka w góry (środek mapy) - ścieżkę w góry blokuje drużyna złożona z czerwonej jaszczurki i golema. Atakujemy ich ekipą złożoną z Caine'a oraz Wojowników /Zbrojnych , którzy mogą przerywać atak jaszczura. Umiejętności wojowników muszą skontrować atak gada, więc nie wykorzystuj ich na darmo. To długa walka i na pewno będą ofiary.[2]
Ruszamy dalej pod górę - następni wrogowie to dwa golemy podobne do potwora ze starożytnego miasta. Atakujemy ich obiema drużynami, przy czym w jednej musi być Shara i wojownicy chaosu . Bohaterka przerywa atak przeciwnika.[1] Na szczycie czeka nas finalna walka - generalnie wystarczy zmienić lidera głównej grupy (chaos) na Ioana . Ważny jest natomiast Caine - można umieścić go w drugiej drużynie. Ładuj jego energię, gdyż może on kontrować atak golema.[2]
Trzy jaszczurki z obstawą (lewy-górny róg mapy) - w zasadzie pokonanie toksycznych małych gadów jest tutaj praktycznie niemożliwe, a przynajmniej wymaga sporo cierpliwości. Można za to przejąć znajdujący się w rogu skarb - potężną zbroję. Najpierw pozbywamy się obstawy czerwonej jaszczurki (wschodnia, podchodzimy od strony obozowiska), podchodząc delikatnie, żeby nie ściągnąć jadowitej bestii.[1] Teraz okrążamy miejsce od południa i ściągamy ochronę zielonej - również bez problemów. Gdy jednak spróbujemy zaatakować gady przy fioletowej jaszczurce, to wszystkie trzy ruszą do ataku. Oznacza to pewną śmierć, ale dzięki temu małe potwory przesuną się na południe. Teraz możemy spokojnie rozwalić zwykłe jaszczury i podkraść skarb.[2]
Kontynuujemy misję. Przebiegamy przez obozowisko na północy - za zasiekami czekają dwie grupki. Najpierw pokonujemy tę mniejszą.[1] Kolejne trzy oddziały są naprawdę słabe, więc walka nie sprawi nam trudności. Na właściwym polu bitwy trzeba już uważać i rozsądnie dobierać przeciwników. Zawsze można się wycofać i zregenerować siły.[2] Gdy rozprawimy się z wszystkimi misja zostanie ukończona pomyślnie.