RETURN TO THE CATHEDRAL (2) | MISJA 9 | Thief The Dark Project poradnik Thief: The Dark Project
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Na razie zostaw je tutaj i idź dalej na południowy zachód. W kolejnym pomieszczeniu (09 ) pozbądź się ducha maga i pozbieraj świeczniki (965 ). Pod ścianą znajdziesz także wodną strzałę. Podążaj wciąż w kierunku południowym, a na końcu drogi trafisz do pomieszczenia z piecem (10 ) oraz kasą na półkach (1126 ). Wróć na korytarz i przejdź na zachód do ostatniego w podziemiach pokoju z generatorem, który należy włączyć. Dzięki temu zabiegowi uruchomiłeś wszystkie windy na terenie katedry. Aby dostać się do Oka, możesz teraz skorzystać z jednej z nich, a nie jak małpa łazić po belkach. Zostawmy jednak na razie Oko w spokoju.
Zabierz ciało brata Renaulta i opuść piwnicę. Ciało połóż najlepiej obok zwłok brata Martello, aby Ci się nie pogubiły. Znajdź drzwi na północno zachodnim krańcu katedry (11 ). Przejdź przez nie, a trafisz do ogrodu (garden ). Uważając na patrole, skręć w lewo do sadzawki, zabierz z niej wodne strzały i zabij ducha maga. Ukryj się w cieniu i posłużywszy się miną, pozbądź się kolejnego szkieletu Młotowca. Na wschodzie znajdują się zerwane schody (12 ). Prowadzą one zarówno na teren klasztoru (cloister ) jak i do budynku St Yora's.
Zamiast zeskakiwać ze schodów, skorzystaj z wejścia do St Yora's znajdującego się na zachodzie (13 ). Jeśli chcesz w spokoju przeszukać ten teren, przed wejściem użyj święconej wody i szybko zabij cztery zombie na parterze. Po anihilacji przeciwników, wróć do wejścia i z jednego z pomieszczeń zabierz wazę (14 ). Przejdź spokojnie do dalszej części parteru.
W tym pomieszczeniu znajdziesz książkę traktującą o alchemicznych eksperymentach jednego z mnichów z substancjami wybuchowymi (15 ). Zabierz z niszy złoty talerz i przejdź na północ do kuchni (16 ). Obok stołu i w palenisku ukryty jest skarb (1351 ). Za pomocą linowej strzały wespnij się na drewnianą belkę i zabierz z niej ognistą strzałę.
Przy wejściu do kuchni znajdują się schody prowadzące na górę (drzwi na wschodzie zawiodą Cię na tereny klasztorne). W pomieszczeniu na górze czekają wodne strzały (17 ). Piętro jest patrolowane przez parę zombie, ale nie ma sensu marnować na nie ekwipunku. Przemykając się w cieniu, odnajdź dziennik jednego z mnichów traktujący o tajemniczej śmierci brata Murusa. Znajdziesz tu także w skrzyniach jeden skarb (1451 ) i rzecz najważniejszą - różaniec (rosary beads ). Zejdź na dół i wróć do samej katedry. Pora w końcu zabrać Oko. Gdy tylko je weźmiesz, wróć do głównego wejścia, a stwierdzisz, że odrzwia się zatrzasnęły. Wygląda na to, że alarmowy plan znajdzie swoje zastosowanie. Problem w tym, że mechanizm otwierający klasztorne wrota jest bezpowrotnie uszkodzony... Idź do ogrodu, a spotkasz tam ducha brata Murusa. Obieca pomóc Ci opuścić teren katedralny, ale zażąda czegoś w zamian. Musisz na jego grobie odprawić rytuał, aby uwolnić jego duszę (ritual of consecration ). Potrzebne do tego będzie parę przedmiotów (w tym różaniec, który już zdobyłeś), a także pogrzebanie ciał dwóch mnichów i oczyszczenie terenu katedry ze szkieletów Młotowców. Dotrzyj na dół schodami na wschodzie i wejdź na teren klasztorny (18 ).
Ukryj się w cieniu i za pomocą min i ognistych strzał pozbądź się trzech szkieletów, które patrolują ten teren. Skręć w prawo i wejdź do budynku po prawej. W łaźni ponownie napotkasz brata Murusa (19 ), który stwierdzi, że kolejnym potrzebnym przedmiotem jest święty symbol. Obecnie nie znajdziesz takowego na terenie katedry, więc poradzi Ci, abyś wykonał go sam w fabryce. Zjedź windą w dół. Od razu po lewej widać pomieszczenie patrolowane przez szkielet, którego należy się pozbyć. Znajdziesz w nim dwa skarby (1601 ), miksturę leczniczą i wodę święconą (w skrzyni), którą pieczołowicie zachowaj na później. Wróć na korytarz i idź dalej. Z piwnicy oprócz windy, z której korzystałeś prowadzą jeszcze trzy wyjścia. Na północy znajduje się drabinka prowadząca w górę (20 ), z której skorzystasz później. Tak samo uczynisz z windą na północy prowadzącą do biblioteki. Teraz znajdź windę na wschodzie i wjedź nią na górę.
Jesteś w fabryce (21 ). Uwaga, czasem teren jest patrolowany przez jednego zombie. Skręć w prawo i wejdź na piętro. Skieruj się na południe i z kąta za maszyną zabierz samorodek (1651 ). Z tego pomieszczenia zabierz też ogniste strzały (22 ). Możesz wracać z powrotem na parter.