DOWN IN THE BONEHOARD (2) | MISJA 3 | Thief The Dark Project poradnik Thief: The Dark Project
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Tuż za rogiem widzisz linę prowadzącą w głąb katakumb (09 ). W dalszej części pomieszczenia leży trup będący w początkowej fazie rozkładu, na co wskazuje niezniszczona odzież. Oczywiście jeżeli naruszysz jego terytorium, natychmiast zacznie go bronić i dlatego zalecam, abyś zostawił go w spokoju. Niżej przechadzkę zakłóci Ci przynajmniej jeden zombie, gdyż pełna penetracja lochów nie jest tu wymagana. Ten konfliktowy truposz rezyduje przed zdewastowanym wejściem do grobowca pełnego kosztowności (215 ). W razie potrzeby zamiast marnować na niego wodę święconą, pognaj do ominiętego wcześniej źródełka i wracając szybko z powrotem (magiczne trzydzieści sekund), dokonaj jego anihilacji (10 ). Szlak do granicy górnych krypt wiedzie przez zatopiony korytarz, a do wody możesz tu zejść w dwu punktach. O ile nie chcesz obudzić kolejnego zmarłego, skorzystaj z tego bliżej położonego i w sumie przystępniejszego pod względem poruszania się bez tlenu.
Po krótkiej kąpieli usłyszysz jakby dzwoneczki, tak na marginesie - bardzo miłe dla ucha. Obróć się na pięcie do dwu kuferków zabezpieczonych zasadzką (11 ). Rozwiązanie problemu nasuwa się samo, gdyż wystarczy spojrzeć na wyloty pod skrzynkami, a ten nieszczęśnik, z którego został tylko szkielet, musiał chyba być ślepy. Otwarcie wieka oznacza, że od teraz możesz strzelać ognistymi strzałami oraz zwiększyć swoją prędkość, wypijając odpowiednio spreparowany napój. Swoją drogą przestrzegam Cię jednak przed pochopnym wykorzystaniem ognistych strzał. Aby móc zdobyć jeden z mistycznych klejnotów, potrzebujesz pięciu strzał tego typu i o tej liczbie zawsze powinieneś pamiętać. Użyj drabinki w celu przedostania się na dół, przy czym w końcowej fazie schodzenia natychmiast zrób kilka kroków do przodu. Najprawdopodobniej swoją akcją aktywujesz pułapkę, która objawi się spadającym głazem (12 ), co naturalnie może skończyć się co najmniej się ostrym bólem głowy. Nieprawdaż, iż było lekko, łatwo i przyjemnie? Wejdź więc do tunelu, gdzie rozpoczyna się prawdziwa rozgrywka.
Z zapisków w górnych kryptach dowiedziałeś się o znakach, które zgodnie z lekturą Felix zbagatelizował. Wydawać by się mogło, że postąpił on prawidłowo, bowiem strzałki (13 ) wskazują odwrotny kierunek niż ten, w którym podążasz. Ów wskaźnik prowadzi jednak od sal powracających wytchnień, czyli tam, gdzie jesteś teraz i na logikę powinieneś pójść w stroną przeciwną niż pokazują te oznaczenia. Pytanie tylko po co. Powinno Ci zależeć, aby zebrać jak najwięcej skarbów, a idąc wyłącznie rekomendowanym tropem, ominiesz kilka naprawdę ciekawych miejsc. Tak czy siak, po kilku zakrętach zmierzysz się z jaszczurem (14 ). To zupełnie nowy nieprzyjaciel, więc pozwól w skrócie przedstawić jego charakterystykę i dostępne metody postępowania. Na początku rozdziału dowiedziałeś się, że zwierz ten emituje trujące wyziewy. Czego użyć? W sumie sprawdza się tu i łuk, i miecz, gdyż jaszczury są powolne i bardzo łatwo rozszyfrować, kiedy zamierzają otworzyć swoje cuchnące paszcze. Bydlę jest przy tym, niestety, również wytrzymałe, tak więc musisz się trochę napracować. Żeby ofiara padła, trzeba ją nafaszerować sporą liczbą strzał, natomiast zwolennicy bardziej kontaktowego sposobu potrzebują około trzech silnych cięć mieczem.
Domyślam się, że po zwycięskim pojedynku dotarłeś do wielkiej podziemnej jaskini. Lokacji, z której wychodzi kilka tuneli, bronią jaszczury - dokładnie trzy (15 ). Po zażartej walce zwróć uwagę na zielonkawy korytarz (16 ) u stropu pieczary. Dostać się do niego możesz wyłącznie po linie, którą sam musisz precyzyjnie wystrzelić. Jeżeli nie w smak Ci takie harce, to wróć z powrotem do tunelu z deską i idź przed siebie do szybu, wskakując do wody. Nie ma większego znaczenia, jaki wariant wybierzesz.
Efektem pielgrzymki będzie wizyta w sekretnym pokoju. Zerknij jednak pod nogi (17 ). Podłoga aż się roi od płytek wrażliwych na nacisk, układem przypominających szachownicę. Ominiesz je tylko precyzyjnie wymierzonymi susami. Druga zasadzka czeka na Ciebie przy ścianie z sześcioma strzałami. Zanim wrócisz do swoich obowiązków, przejrzyj również pergamin oraz przywłaszcz sobie sakiewkę leżącego nieopodal nieszczęśnika. Z jego złotych myśli dowiesz się o ognistych kryształach zapewniających dostęp do Duszy Mistyka, odpowiadających w istocie naszym strzałom o takich samym właściwościach. Wróć do jaskini i wejdź do szarego tunelu opatrzonego krzyżykiem. Tunel zaprowadzi Cię do skrzyżowania korytarzy. Skręć w lewo, a chwilę potem dosięgniesz niebezpiecznego wylotu (18 ) prowadzącego z powrotem do pieczary. Niech Cię ręce bogów bronią przed skorzystaniem z otworu. Zamiast tego poszperaj obok kości, a znajdziesz wartościowy kamień (365 ).
Dwa pozostałe tunele na skrzyżowaniu poprowadzą Cię w stronę jeszcze jednej komnaty. Najpierw jednak musisz uporać się z potworem zabezpieczającym szczelinę z liną. W samym grobowcu (19 ) znajdziesz sześć wodnych strzał i następny pamiętnik. Kolejny tomb raider opisuje w nim ważną wskazówkę: Serce Mistyka chronione jest przez zastęp posągów o śmiertelnym spojrzeniu. Cała robota wykonana, tak więc wejdź po sznurze do ostatniego niezbadanego korytarza (20 ). Skalną dróżką dotrzesz do następnego tunelu. Jest on krótki i wreszcie otwiera sale powracających westchnień. A gdyby tak skorzystać z innej trasy?