ASSASSINS (2) | MISJA 4 | Thief The Dark Project poradnik Thief: The Dark Project
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Schowaj do kieszeni bombę błyskową oraz dwie miny. Poprzez dach (07 ) wdrap się do salonu (08 ), skąd będziesz kontynuować zabawę. Musisz jeszcze wiedzieć, że aktywność strażników z zewnątrz jest w znacznym stopniu uzależniona od Twoich posunięć. Gdy więc zaobserwujesz już, jak się poruszają, miej na względzie to, że ich schemat patrolowania może się zmienić.
Jesteś na pierwszym piętrze. Zamiast ogołacania z kosztowności bogatego pomieszczenia, wyjdź do przedpokoju, zgaś trzy pochodnie na korytarzu i zacznij koczować na skrzyżowaniu. Po kilku minutach z końca korytarza wyłoni się strażnik zmierzający w Twoją stronę (09 ). Zdziel go pałką, a ciało ukryj. Poczekaj jeszcze trochę na drugiego wartownika, powtarzając operację, dzięki czemu zyskasz pewność, że nikt niepożądany już tutaj nie zajrzy. Wróć teraz do pozostawionego w stanie nienaruszonym pokoju i oczyść go ze wszystkich cennych rzeczy (805 ). Wodną strzałą zgaś ogień w kominku i wymacaj tam diament (905 ). Wychodząc ponownie na korytarz, skręć w prawo. Wyczyść kolejne dwie izby. Wchodząc do trzeciej, pomacaj mieczem kotarę zawieszoną na ścianie (10 ).
Znajdziesz się w tajnej części dworu, gdzie otworzysz niebieską skrzynkę ze skarbem oraz zwiniesz srebrny pogrzebacz Ramireza - jeden z warunków zwycięstwa (11 ). Widocznym w cegle przełącznikiem możesz otworzysz sekretne drzwi, choć zaprowadzą Cię jedynie do widzianego wcześniej kominka. Zawróć. Dalej musisz przejść obok komnaty ze stróżem czuwającym przy głównej bramie domostwa (12 ). Fakt, znajdujesz się wyżej od niego, ale mimo wszystko postaraj się nie narobić zbyt wielkiego hałasu. Korzystając z okazji, odwiedź dziedziniec. Z góry wysłuchasz dyskusji dwójki strażników, którzy za moment zaczną patrolować teren. Jak mówiłem wcześniej, Twoje ruchy mają bezpośredni wpływ na to, co dzieje się w rezydencji, dlatego jeżeli pominiesz niektóre opisane w tekście manewry, późniejsze wydarzenia mogą się nie zgadzać w 100% z tym, o czym piszę.
Na przeciwległą stronę pięterka przedostań się, idąc na wschód. Naprzeciw wejścia do biblioteki zauważysz służbę wymieniającą poglądy (13 ). Nie minie dużo czasu, jak obie postacie pójdą swoją drogą, tym samym oddając Garrettowi do dyspozycji całe skrzydło. Z trzech pomieszczeń najciekawsze przygody przeżyjesz we wspomnianej bibliotece, z której możesz także wyjść na zewnątrz posiadłości (14 ).
Po prawej stronie, tuż obok kominka znajdziesz książkę (15 ) uruchamiającą mechanizm jeszcze jednego sekretnego przejścia. Wąskim korytarzem dojdziesz do drabinki (16 ), skąd usłyszysz debatę na Twój temat i rzekomo zakończonej sukcesem egzekucji. Po tym dwójka rozmówców wyjdzie z izby, co również ma znaczenie przy późniejszych wrażeniach z wypadu do Ramireza.
Na koniec odwiedź jeszcze wyższą kondygnację księgozbioru, wertując choćby list od naszego dobrego znajomego Bafforda (17 ). Zabierz ponadto świeczniki i inne dobra ze skrzyni (1730 ). Stróżówka na dole jest otwarta, przez co łatwo można Cię usłyszeć, a na dokładkę aż roi się tam od ludzi właściciela rezydencji. Wychodząc naprzeciw różnym zapotrzebowaniom, zdecydowałem poprowadzić Cię wskazanymi schodami (18 ). Gdy za strażnikami zatrzasną się drzwi, zejdź na dół. W skrzyni znajdziesz dwie bomby błyskowe, a na stole i w skrzyni nieco grosiwa (2105 ).
Wyjdź z pomieszczenia przez drzwi naprzeciwko zegara (19 ). Drzwi po drugiej stronie korytarza zaprowadzą Cię do pomieszczenia z kolejnymi skarbami, którymi skwapliwie się zaopiekuj (2380 ). Wyjdź z pomieszczenia i za pomocą wytrychów otwórz drzwi po lewej. W korytarzu skręć w prawo, w lewo i na końcu otwórz drzwi, które prowadzą do piwnicy (20 ).
Trzymaj się lewej, aż dotrzesz do drzwi prowadzących jeszcze niżej. Idź korytarzem w lewo, a natkniesz się na samego Ramireza (21 ). Poczęstuj go płynącym z głębi serca ciosem w potylicę i zabierz kosztowności, nie zapominając o jego sakiewce (2705 ). Czas opuścić to niegościnne siedlisko. Wróć dokładnie tą samą drogą, którą tu przyszedłeś. Będąc w bibliotece odnajdź podwójne drzwi (22 ). Wyjdź przez nie i przeskocz przez kanał na drugą stronę. Przez wieżę dostań się na podwórko i cicho zsuń się do wody. Pozwól, aby nurt dokonał reszty. Aby odnieść całkowicie sukces, musisz teraz dotrzeć do swego mieszkania w prawym dolnym rogu mapy (home turf ). Zadanie to nie jest łatwe, jako że na ulicach pojawiło się około dwudziestu nowych strażników, ale i tak nie powinieneś mieć z tym większego problemu. Proponuję nie bawić się w ich ogłuszanie, ale po prostu przemykać się niezauważenie z cienia w cień.