DOWN IN THE BONEHOARD (4) | MISJA 3 | Thief The Dark Project poradnik Thief: The Dark Project
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Jak wspomniałem, zaraz po znalezieniu się na wyższym poziomie sal zobaczysz naprzeciwko wysoką drabinę. Wdrap się po niej (35 ) i pobiegnij korytarzem. Z oddali dostrzeżesz jaszczura, którego wypadałoby oczywiście posiekać, zanim udasz się w dalszą wędrówkę. Kolejną przeszkodą jest ośmiokątne pomieszczenie wypełnione kamiennymi pomostami (36 ). Problem w tym, że wokół aż roi się od pocisków, więc zejdź na dół, biorąc na nie odpowiednie poprawki.
Następna komnata wygląda dość niepozornie, ot kilka kolumn i posągi (37 ). Te ostatnie stanowią jednak zaporę, o której czytałeś w notatkach pozostawionych przez jednego z nieboszczyków w tunelach. Śmiertelne spojrzenie polega na tym, że jeżeli znajdziesz się na wskazywanej przez pomniki linii, zrobi się małe łubudu. Bez zbędnych ceregieli postępuj zgodnie z zaprezentowanym rozwiązaniem. Ostatnia izba to również próba zastopowania potencjalnych złodziei Serca Mistyka (1750 ). Kiedy tylko znajdziesz się wewnątrz, pojawi się truposz z mieczem w ręku (38 ). Wierz mi, szermierz to doskonały, więc lepiej użyj swojej wody święconej lub po cichu przemknij się do kufra. Mały zakamarek za nim przeniesie Cię z powrotem na korytarz przed pokojem z latającymi świecidełkami.
Jeżeli wejdziesz na najwyższy kamienny okrąglak, dojdziesz do pokoju pełnego kościotrupów. Przygotowania do kradzieży rozpocznij od wbicia w miękki sufit strzały linowej (39 ) i powoli zacznij schodzenie. Usłyszysz głos przestrzegający przed spojrzeniem na widoczną na zdjęciu twarz (40 ). Z tego też powodu wyjmij dwa kamyki umieszczone w oczodołach, stojąc nieco z boku, natomiast za kolumną, w którą uderzają płomienie, otwórz skrzynkę, uzupełniając tym samym kolekcję grotów z linami. Długą ścieżką wyjdziesz z katakumb, więc wróć do tej lokacji, kiedy już wykonasz wszystkie zadania.
Do Duszy Mistyka prowadzi korytarz z czymś w rodzaju silosów, który przechodzi w salę z kilkoma drzwiami i dziwacznymi płytkami w jej centralnej części. Nie przestrasz się dochodzącego zewsząd warczenia zombie, bowiem wylezą one dopiero wtedy, kiedy otworzysz tajemne przejście. Za pomocą ognistych strzał rozpal pięć pochodni (41 ). Wraz z ostatnią wszystkie drzwi zostaną otwarte, uwalniając w ten sposób nieumarłych obrońców. Ty nie zaprzątaj sobie nimi głowy, tylko wskakuj do tunelu i przepłyń do następnego pomieszczenia. Klejnot (2450 ) jest już na wyciągnięcie ręki. Na koniec wystarczy przechytrzyć system pułapek, który został zainstalowany zarówno na schodach jak i w podłodze przed nimi. O ile przejście przez stopnie nie powinno sprawić Ci problemu, to sięgnięcie po Duszę Mistyka już tak. Karą za tak haniebny czyn jest aktywacja dodatkowych zabezpieczeń, co w praktyce zmusi Cię do błyskawicznej ucieczki z podestu, najlepiej gdzieś za kolumny (42 ). Aby wrócić na stare śmieci, użyj drabiny nad bajorkiem.
Pora zdobyć Róg Quintusa. Idąc przed siebie, ponownie dotrzesz do charakterystycznie wydrążonej skały, wypełnionej po brzegi jaszczurami (43 ). Przygotuj się na ostry pojedynek, gdyż przyjdzie Ci się zmierzyć z naprawdę liczną grupą. Aby szybko przerzedzić szyki potworów, możesz posłużyć się arsenałem niekonwencjonalnym w postaci ognistych strzał, jeżeli naturalnie masz je jeszcze na wyposażeniu. Znajdź w jaskini wejście do krypty Quintusów (44 ).
Za najbliższym zakrętem natkniesz się na dudniącą dźwiękiem Rogu ośmiokątną salę. Tu już nic Ci nie grozi, więc spokojnie wdrap się na górę, wykorzystując przymocowane do ścian drabiny. Jedynie przy trzeciej, jak widzisz (45 ), musisz popisać się efektownym susem. Skarb czeka wędrowcze (46 ).
Katakumby wyczyszczone ze wszystkiego, co jeszcze żyło lub błyszczało, tak więc można wracać do domu. Przejdź do mapki przedstawiającej drogę ku wolności (47 ), po czym ciesz się na widok zielonej trawki (48 ).