LORD BAFFORD'S MANOR (1) | MISJA 1 | Thief The Dark Project poradnik Thief: The Dark Project
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
MISJA 1: POSIADŁOŚĆ LORDA BAFFORDA
(LORD BAFFORD'S MANOR)
"Nasz najbardziej obiecujący adept opuścił nas. Nie postąpił tak dla jakichś sentymentów, lecz z powodu gniewu, który spowił mrokiem jego serce. Jego wewnętrzna równowaga została zachwiana, ale nie wpłynęło to na jego umiejętności. Właśnie dlatego musimy obserwować go z tym większą uwagą."
Na ten wieczór zaplanowałem prostą robotę. Włamać się do strzeżonej posiadłości, ukraść bezcenne świecidełko kolejnego tłustego szlachetki i po cichu zniknąć. Lord Bafford wyjechał z miasta, a plotka głosi, że zabrał ze sobą kapitana swej straży jako ochroniarza. Frontowa brama do jego posiadłości jest zawsze strzeżona. Cutty wskazał mi jednak inną drogą dostania się do środka. Prowadzącą dookoła i bardziej czasochłonną, jednak na jej końcu znajduje się tylko jeden strażnik. Mam zdobyć dla Cuttego pewne berło... poza tym srebra, biżuterię, słowem - to co zwykle. Bafford, jak większość ludzi jego pokroju, prawdopodobnie trzyma swoje skarby na najwyższym piętrze posiadłości, tak aby były blisko niego, a daleko od jego sług. Nie ma powodu, by zwlekać. Cutty dał mi stare szkice tej posiadłości, a każdy, kto miał zasnąć, uczynił to już dawno. Czas zaczynać...
I tak też jest w rzeczywistości. Do siedziby szlachcica wejdziesz przez piwnicę. Dalej trzeba będzie dostać się w okolice głównej bramy. Przechadzając się po pierwszym i jedocześnie ostatnim piętrze, zawitasz do sali tronowej, skąd zabierzesz tak pożądany przez Garretta przedmiot. Aby w pełni cieszyć się ze zwycięstwa, zejdź z powrotem na dziedziniec, opuszczając posiadłość.
Zadania:
1. Wślizgnij się do posiadłości Bafforda, ogłuszając lub okradając wartownika przy studni.
2. Zdobądź wysadzane klejnotami berło.
3. Przy okazji zdobądź inne łupy, o wartości co najmniej 700.
4. Nikogo nie zabijaj.
5. Opuść posiadłość i wyjdź na ulice miasta.
Wyposażenie: przed misją zakup wszystkie wodne strzały.
Posiadłość Bafforda chroniona jest przez sporadycznie pojawiających się wartowników, którzy najczęściej patrolują teren w dwuosobowych grupach. Jeżeli nie będziesz pchał się tam, gdzie nie trzeba, to w sumie nic Ci nie grozi. Oczywiście nie zwalnia Cię to z obowiązku stałej koncentracji i rozsądnego planowania, gdyż o wpadkę zawsze łatwo.
Misję rozpoczynasz na ulicy i jesteś traktowany jak zwykły przechodzeń. Trzej strażnicy pilnujący głównej bramy (01 ) mogą jednak zrobić się nerwowi, jeśli nie posłuchasz ich poleceń. Pierwsze, co musisz, to dojść do studni, która jest przystankiem na drodze do docelowej posiadłości. Idź w jej kierunku, zbierając po drodze pozostawione na rogu ostre i wodne strzały. Zatrzymaj się przed najbliższym włazem do kanałów (02 ).
Zejdź na dół, aby po krótkiej podróży dotrzeć do łatwych do ominięcia drzwi (03 ). Po ich drugiej stronie odkryjesz przełącznik, który otworzy widoczne na zdjęciu kraty oraz leżące w wodzie świecidełka (200 ). Teraz możesz się zdecydować, czy wyjść na powierzchnię czy też opuścić kanały w najdalszym zakątku. Tak czy owak znajdziesz się w pobliżu studni, której pilnuje dwóch wartowników. Niech Cię nie zwiedzie fakt, że jeden z nich jest kompletnie pijany (04 ). Bezczelna kradzież klucza na jego oczach z pewnością go rozsierdzi, więc rozsądniej to zrobić po cichu od tyłu lub po pacnięciu go w głowę pałką. Najpierw jednak przeprowadź taką operację na drugim stróżu, przechadzającym się po ulicy - lepiej, aby nie stał się on przypadkowym świadkiem Twoich niecnych czynów. Za pomocą klucza otwórz drzwi i wskocz w głąb studni.