DOWN IN THE BONEHOARD (3) | MISJA 3 | Thief The Dark Project poradnik Thief: The Dark Project
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Alternatywną drogę można z pełnym przekonaniem nazwać ciekawostką, gdyż korzystając z niej, nie zyskasz niczego konkretnego, może poza czystym sumieniem, że wszystko widziałeś w Bonehoard. Udając się w tę podróż, nie masz ponadto możliwości natychmiastowego powrotu na urwisko. Zeskocz do wody lub ześlizgnij się na kamień. Przy brzegu (21 ) leży kolejny nieżywy członek ekipy wynajętej przez Felixa. Denat podobnie jak inni, uwielbiał zapisywać swoje ostatnie chwile, więc zainteresowanych odsyłam do notatnika. Wróć na górę i wykonaj skok na drugą stronę (22 ).
Korytarz ten zamieszkują jaszczury (23 ), które w liczbie dwu sztuk należałoby wyrżnąć. Idąc prosto, dotrzesz do zatopionej części sal. Wpław (24 ) należy pokonać łącznie trzy pomieszczenia. Finisz tej wędrówki nastąpi na schodach prowadzących ku górze.
Jesteś prawie u kresu swojej podróży. Sale powracających westchnień to tak naprawdę szereg ośmiokątnych pomieszczeń opanowanych przez zgraje zombie. To właśnie na tę chwilę oszczędzałeś wodę święconą oraz strzały. Specyficzny dźwięk dobiegający zewsząd to echo Rogu Quintusa. Im bliżej niego się znajdziesz, tym jego brzmienie będzie coraz wyraźniejsze. Zanim jednak przystąpisz do eksploracji, oczyść cały teren z grasujących tu umarlaków (25 ). Pośród licznie rozmieszczonych grobowców natkniesz się na dwunastu rozdrażnionych zmarłych, z których zdecydowana większość już stoi na nogach. Przed walką postaraj się skupić na sobie uwagę maksymalnej liczby zdechlaków, tak aby jedna buteleczka wody wystarczyła na dużą ilość celów. Poza tym pamiętaj, że ogniste strzały również mogą ich rozerwać na kawałki (przypominam - zostaw pięć na przyszłe przedsięwzięcie). Stan chodzących trupów nie zamyka się mimo wszystko na wspomnianym tuzinie. Reszta zgnilizny czeka w innych ważnych komnatach. Jedynie w lewym dolnym rogu (26 ) zespołu sal nic Ci nie grozi, poza widoczną pułapką w moście. Będąc na szczycie drabiny, zerknij na najwyżej położony sarkofag.
Drugiej wartościowej izby pilnuje kwartet zombie (27 ), co w końcu jest zrozumiałe, jako że przy kapliczce znajdziesz drogocenny puchar. Na środku kompleksu znajdują się drzwi. Kiedy je otworzysz, odczekaj chwilę, bowiem swoim wtargnięciem uruchomisz głazową zasadzkę (28 ). Wewnątrz odsuń kamienie blokujące błyskotkę i naturalnie nie daj się dwójce nieumarłych, którym właśnie zakłóciłeś spokój. Będąc w tym rejonie, odkryj także Felixa, który nie wytrzymał trudów wypadu do katakumb.
Jak na heretyka przystało, odwiedź ponadto lokację z czterema drabinkami (29 ). Na jednym z rzędów trumien odkryjesz coś, co później możesz spieniężyć (690 ), a leżąca tu padlina raczej nie wstanie, jeżeli tylko będziesz chodził przy murze. Tędy możesz także dostać się na wyższy poziom sal westchnień bądź skorzystać z bardziej oficjalnego wejścia (30 ).
Na wyższych poziomach sal powracających westchnień radzić sobie będziesz sam, ja opiszę wyłącznie, co i gdzie się znajduje. Powód? Sieć dróg jest tak powiązana, że na dłuższą metę to od grającego zależy, jaki cel uzna za priorytetowy. Powtarzam, niczego nie narzucam, działaj, jak Ci jest wygodnie. Jeżeli skorzystałeś z bardziej bezpośredniej ścieżki, wyjdziesz na wprost wysokiej drabiny. Po prawej stronie śpi sobie zombie, natomiast z lewej (31 ) uderza w ścianę kula ognia wystrzeliwana z przedłużenia dobrze Ci znanego pokoju. Nie ma tu nic ekscytującego, więc pomknij dalej. Tuż za komnatą powinieneś zwrócić uwagę na oświetlony pochodnią otwór (32 ). To grobowiec Marada, do którego dostać się można jedynie poprzez skok (wypij napój szybkości albo przejdź na wyższą platformę). Jak na prywatną kryptę trzeba przyznać, że jest ona dosyć biedna...
Trochę więcej kosztowności zbierzesz, odwiedzając skrzydło poświęcone Młotowcom. W mauzoleum wystrzegaj się tylko podświetlonej części podłogi, gdyż jedno niefortunne nadepnięcie, a z góry zlecą fajerwerki (33 ). Niżej, w sąsiedztwie otwartego grobu, odkryjesz chrzcielnicę (34 ). Dokładnie i spokojnie dokonaj aktów świętokradztwa (750 ).