LORD BAFFORD'S MANOR (3) | MISJA 1 | Thief The Dark Project poradnik Thief: The Dark Project
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Jak komunikat podziałał na podwładnych, najlepiej sprawdzić na przykładzie stróża zabezpieczającego wejście do izb dla służby (17 ). Splądruj wszystkie pomieszczenia (682 ). Na pierwsze piętro zawitasz dowolnymi schodami, jednak namawiam Cię do skorzystania z tych obleganych przez strażnika (18 ). Nie ma po co wychodzić obecnie na ulicę, chyba, że chcesz pozwiedzać.
Wnioskuję, że wartownik wylądował na podłodze, a Ty znajdujesz się na pierwszym piętrze. Co warte odnotowania, rozkład korytarzy jak i pomieszczeń pod wieloma względami przypomina ten na dole. Podczas eksploracji szybko zapewne zauważysz pokój ocieplany kominkiem (19 ), do którego trzeba wejść, aby po schodach dostać się na poddasze. Jeżeli obecny tu patrol wywołuje u Ciebie gęsią skórkę, zgaś wodną strzałą ogień i dopiero wtedy poszperaj w kufrach na górze (20 ).
Idąc dalej, miniesz po drodze okrężne schody prowadzące w dół do głównej bramy, jednak to Cię zbytnio nie powinno interesować. Zdejmij za to czym prędzej ochroniarza lubującego zawracać na skrzyżowaniu korytarzy (21 ), przez co może napsuć Ci nieco krwi. Po wykonanej robocie wróć do izby bliźniaczo podobnej do tej odwiedzanej wcześniej. Tutaj również drepcze strażnik, płonie ognisko, a wyżej czeka mała nagroda za trud. Pragnący bitewnej uciechy, niech uważają na łuczników, kryjących się tam, gdzie na chwilę znikają straże, zanim ponownie wejdą do ocieplanych pokoi. Ich eliminacja jest trudna, ale możliwa. Pozostaje tylko kwestia, czy warta zachodu. Dzięki temu będziesz mógł sobie wreszcie trochę pobuszować przy frontowym wejściu do posiadłości, jako że usuniesz wartowników, o których wspominałem podczas Twego pobytu na parterze. Jeżeli chcesz natychmiast dotrzeć do celu wędrówki, skorzystaj z tajnego przejścia znajdującego się nad ogrodem w ścianie. W tym celu wystarczy za pomocą miecza rozciąć herb Lorda Bafforda (22 ). Tak czy inaczej zalecam raczej normalną wędrówkę, a odkrytą drogę potraktuj jako ciekawostkę. Wierz mi, tak będzie nie tyle łatwiej, co bardziej rozumnie. Zbierz więc pozostałe kosztowności (1106 ), poczytaj o berle i problemach szlachcica, doprowadzając na koniec Garreta do pokoju ze złotym pierścionkiem. Przed Tobą ostatni etap.
Wchodzisz do prywatnej części domu. Dwójka strażników krąży w kółko, jednak o ile skorzystałeś z proponowanych drzwi, mają oni mniejsze szanse, aby dostrzec nieproszonego gościa. Monitoruj przez chwilę ustawienie szyku oponentów i przejdź do czynów, kiedy będziesz pewien, że ogłuszenie jednego nie spotka się z reakcją drugiego. Wystrzegaj się ponadto hałaśliwych kafelków, korzystając tylko i wyłącznie z dywanów (np. skacz po nich, aby zajść ofiarę od tyłu) (23 ). Pokonanemu zabierz klucze. Teraz można zacząć szperać. Intrygująco wyglądającym przejściem zejdziesz aż do piwnicy, gdzie w małym pokoiku poczytasz sobie księgę rachunkową oraz wzbogacisz stan swojego konta (24 ).
O wiele więcej zgarniesz w sypialni oraz jadalni (25 ) Bafforda i będą to już ostatnie kosztowności, które zabierzesz ze sobą (1429 ). Otwórz drzwi zdobytym wcześniej miedzianym kluczem, po czym zwróć uwagę na wartownika zabezpieczającego wejście do sali tronowej (26 ). W tym wypadku świetnie spisze się bomba błyskowa. Manewr ułatw sobie, gasząc pochodnie, nawet cztery dla pewności.
Tak, właśnie po to tu przyszedłeś (27 ). Aby wydostać się na zewnątrz, musisz z powrotem odwiedzić parter. Tam, jak pamiętasz z niedawnej mapki, jest przełącznik, a jego przestawienie podniesie kratę, gdzie potrzeba (28 ). Bułka z masłem.