Żołnierz | Klasy w Team Fortress 2 poradnik Team Fortress 2
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Żołnierz
Cechy:
- 200 punktów życia
- Broń umożliwiająca zadanie dużych obrażeń na spory dystans
Uzbrojenie:
[1] Wyrzutnia rakiet (główne)
Główną bronią żołnierza jest wyrzutnia rakiet. Wystrzeliwuje rakiety niekierowane o dużym zasięgu i sporej sile rażenia (2-3 rakiety do unicestwienia miniguna). Dysponuje czterema rakietami, które można wystrzelić bez przeładowania.
[2] Strzelba (pomocnicze)
Strzelba znajdująca się na wyposażeniu Żołnierza nie należy do zbyt imponujących. Dysponuje niewielkim zasięgiem i wymaga przeładowania.
[3] Saperka (walka wręcz)
Saperka jest skuteczna wyłącznie w bezpośrednim starciu. Umożliwia stosunkowo szybkie uporanie się z większością wrogów.
Przeznaczenie:
Głównym zadaniem tej klasy jest rozbijanie "bunkrów" na odległość i tamowanie szturmów wroga. Niektórzy gracze wykorzystują ją także do regularnej walki na dystans. Wyrzutnia żołnierza bywa niezastąpiona, gdy trzeba szybko zlikwidować snajpera lub przystopować jednostki wroga przy ich punkcie wyjściowym.
Porady:
- Gra żołnierzem wymaga sporej koncentracji podczas ostrzału. Należy uważać na ataki szpiegów.
- Jeśli poruszasz się po niepewnym terenie, bądź gotowy na otwarcie ognia ze strzelby. Wyrzutnia rzadko zdaje egzamin w bezpośrednim zwarciu.
- Żołnierz jest łatwym celem w krótkim dystansie. Unikaj walk w zwarciu. Atakuj z odległości. Najlepiej zza pleców walczących kolegów.
- Staraj się być ciągle w ruchu. Poświęć chwilę na naukę strzelania w biegu. Rakieta leci dokładnie tam, gdzie wskażesz celownikiem w chwili jej wystrzelenia. Aby zwiększyć swoje szanse na przeżycie, naucz się strzelać podczas ruchu w bok lub ze skoku. Po prostu przesuwaj się od przeszkody do przeszkody lub na boki i wystrzeliwuj rakiety do pożądanej lokacji. Trening najlepiej zacząć od wybrania konkretnego punktu na mapie (np. okna lub napisu). Następnie wciśnij klawisz ruchu w bok i staraj się trafić w obrany cel. Musisz w tym celu wcisnąć LPM, kiedy celownik będzie w wybranym przez ciebie miejscu. Gdy uda ci się opanować tę sztukę względem jednego kierunku, należy spróbować kolejny, zygzakowanie i skoki. Pamiętaj o tym, iż ruch postaci wymaga korygowania pozycji celownika (musi wciąż być na celu). Jeśli chcesz wystrzelić rakietę natychmiast po wyjściu zza przeszkody, ustaw najpierw celownik w pożądanym kierunku (bazując na pamięci i wyczuciu) i oddaj salwę jak tylko się odsłonisz. Im mniej cię widać, tym dłużej pożyjesz!
- Uwaga! Staraj się nie prowadzić ostrzału stojąc w miejscu. To pewna śmierć.
Antyporady:
- Rakiet można łatwo unikać za pomocą ruchów w lewo i w prawo. Wymaga to jedynie obserwacji ich toru lotu.
- Jeżeli będziesz miał problem z dobrze grającym żołnierzem, spróbuj go zlikwidować za pomocą snajpera, innego żołnierza lub szpiega. Szpieg może wykorzystać moment wzmożonej koncentracji na walce z celowo wystawiającymi się na ostrzał jednostkami.