Well | Mapy | Team Fortress 2 poradnik Team Fortress 2
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Well
Tryb gry
Jest to mapa dla trybu "dominacja". Polega on na tym, iż drużyny walczą między sobą o kontrolę nad wszystkimi 5 punktami kontrolnymi.
Warunki zwycięstwa
Wygrywa drużyna, która zdoła zająć wszystkie 5 punktów kontrolnych przed upływem limitu czasowego.
Ogólna strategia
Mapa well jest niedużym poziomem, zaprojektowanym dla trybu dominacja. Oznacza to, że znajdują się na niej po 2 punkty kontrolne dla każdej ze stron i punkt neutralny. Podobnie jak w przypadku granary, punkt neutralny łączy lustrzane bazy obu stron. Z racji niewielkich rozmiarów, walki są tutaj dynamiczne. Od strony taktycznej liczy się tylko obrona ostatniego punktu kontrolnego w bazie (tego najbliżej pokoju startowego). Po przydzieleniu grupy defensywnej, której zadaniem będzie obrona punktu (2-3 wieżyczki + miotacz ognia i medyk), reszta grupy powinna skupić się na walce. Wygrywa tu ten, kto skuteczniej atakuje i skuteczniej się broni. Jeśli chcesz wygrać, pamiętaj o obronie. To klucz do sukcesu. Szczególnie przydatni są na tej mapie miotacze. Dzięki nim walki w bazach stają się dużo łatwiejsze.
Styl gry stosowany przez graczy
Wielu graczy przegrywa na tej mapie, ponieważ skupia się tylko na walce. Sytuacja na froncie uzależniona jest często wyłącznie od skuteczności atakujących stron. Przewagę zyskuje zawsze ta strona, która zadba o obronę. Uniemożliwia to wrogowi okazjonalne zdobycie bazy. Jeżeli widzisz, że wróg nie dba o obronę spróbuj swoich sił jako zwiadowca (lub oddziałem zwiadowców). Prawdopodobnie zdołasz zająć jego punkty kontrolne nim zdąży zareagować. W innej sytuacji czeka cię mozolna walka.