Minigun | Klasy w Team Fortress 2 poradnik Team Fortress 2
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Minigun
Cechy:
- 300 punktów życia
- Broń o ogromnej sile rażenia w każdym dystansie
- Nieco wolniejszy od innych klas
- Bardzo powolny, gdy prowadzi ostrzał lub utrzymuje broń w gotowości do strzału
Uzbrojenie:
[1] Minigun (główne)
Minigun jest potężną bronią, która zadaje ogromne obrażenia w każdym dystansie. Charakteryzuje się pewnym rozrzutem. Nie wpływa on jednak na zmniejszenie siły rażenia tej broni. Jest ona skuteczna zarówno w małym, jak i dużym dystansie.
[2] Strzelba (pomocnicze)
Jest to typowa strzelba zwana potocznie "shotgun". Po każdym strzale musi zostać przeładowania.
[3] Pieści (walka wręcz)
Wielgachne pięści to najlepszy argument, jaki posiada minigun, gdy przychodzi do rozmowy w cztery oczy.
Przeznaczenie:
Głównym zadaniem miniguna jest stwarzanie przewagi siłowej i torowanie przejść. Dzięki wysokiej wytrzymałości, którą można wesprzeć medykiem i potężnej broni potrafi złamać najsilniejszą linię obrony.
Porady:
- Najlepszym kumplem miniguna jest medyk. Korzystaj z jego pomocy, by zwiększyć odporność tej klasy i uzyskać tymczasową nieśmiertelność.
- Minigun pracuje w dwóch trybach. W trybie klasycznym możesz z niego wystrzelić, gdy wciśniesz LPM. Zajmuje to jednakże kilka bardzo cennych sekund. W trybie drugim broń utrzymywana jest nieustannie w gotowości, co umożliwia natychmiastową salwę. Aby przełączyć działko do trybu gotowości, wciśnij i przytrzymaj PPM.
- Pamiętaj, iż tryb gotowości znacznie spowalnia postać. Jest ona wtedy szczególnie podatna na ataki i powinna być osłaniana przez klasę dysponującą bronią skuteczną w średnim dystansie (np. inżynier)
- Miniguny są najbardziej skuteczne jako "chodzące czołgi". Aby uczynić tę klasę "chodzącym czołgiem" należy wspomóc ją w medykiem i jeśli to możliwe jednostką osłonową. Dzięki medykowi minigun będzie stanie się niemalże nieśmiertelny, co pozwoli skutecznie spychać wroga do tyłu.
- Jeżeli znajdujesz się na polu bitwy, utrzymuj broń gotową do strzału. Narazi cię to na ataki snajperów, miotaczy i zwiadowców, ale też istotnie zwiększy szansę na szybką reakcję działkiem.
- Najlepsze efekty w przypadku minigunów można osiągnąć, gdy jest ich przynajmniej 2 lub 3. Jeżeli każdy z nich będzie wsparty medykiem, to wróg stanie przed sporym kłopotem.
- Każdy minigun potrzebuje osłony. Jeżeli nie możesz zapewnić mu osobnej jednostki osłonowej, użyj medyka. Medyk z reguły znajduje się za minigunem. Promień leczenia może z kolei "wygiąć się" ok. 180 stopni. Zgraj się z medykiem tak, by przesuwał się za tobą w taki sposób, aby mógł obserwować twoje boki i tyły. W razie potrzeby medyk powinien przerwać leczenie i zaatakować jednostkę próbującą cię zgładzić Da ci to czas na reakcję.
Antyporady:
- Szturmujący minigun jest bardzo podatny na ataki z boku i od tyłu (sczególnie szpiega). Jest także łatwym celem dla snajperów.
- Minigun staje się bardzo groźny, gdy wesprze go medyk. O ile to możliwe, zabijaj wszystkich medyków, którzy spróbują go leczyć nim osiągną Ubercharge (niebieska poświata).
- Nieśmiertelność (niebieska poświata) nie trwa wiecznie. Jeśli wróg ją osiągnie, postaraj się przeczekać (kilkanaście sekund).
- Najskuteczniejszym sposobem na błyskawiczne zgładzenie miniguna jest zmasowany atak różnymi jednostkami (szczególnie granaty) lub ostrzał na odległość z kilku wyrzutni rakiet.
- Jednym z lepszych sposobów na miniguna jest również w pełni naładowany strzał w głowę ze snajperki.
- Jeżeli przyjdzie ci walczyć oko w oko z innym minigunem, pamiętaj że o zwycięstwie decyduje kolejność otwarcia ognia. Wygra ten, kto zacznie strzelać i trafiać pierwszy.