Gravelpit - Ważniejsze lokacje (2) | Mapy | Team Fortress 2 poradnik Team Fortress 2
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
PUNKT C
Niebieskie strzałki - Wskazują główne kierunki obrony. Wieżyczki (3 lub nawet 4) powinny zostać ustawione tak, by móc ostrzeliwać wejście oznaczone literą A. To właśnie stąd nadchodzi większość ataków.
Czerwone strzałki - Wskazują główne kierunki natarcia. W przypadku A wróg atakuje głównie za pomocą granatników (czasem się udaje) i rakiet (dużo większa skuteczność). Strzałka boczna sugeruje kierunek od wejścia B. Zazwyczaj wróg nie ostrzeliwuje stamtąd wieży. Wejście to jest bliżej, co sprzyja próbie przejścia do punktu kontrolnego.
Żółte strzałki - Wskazuje kierunek ruchu atakujących jednostek. Jak widać muszą one okrążyć wieżę. Platformy prowadzące na szczyt wieży (tam jest punkt kontrolny) znajdują się z tyłu wieży (patrz górny obrazek).
Niebieskie strzałki - Wskazują główne kierunki obrony. Warto tu umieścić jedną wieżyczkę. Można ją skierować bądź na punkt B, bądź na tył wieży. Zależy to od taktyki, jaką obierze wróg. Jeżeli postanowi prowadzić ostrzał z wyjścia B, należy skupić się na tym kierunku. Jeżeli będzie starał się przebiegać do platform, to lepiej by wieżyczka chroniła tyły.
Czerwona strzałka - Wskazuje kierunek ataku. Wrogowie używają tu granatów, rakiet i minigunów.
Żółta strzałka - Wskazuje kierunek ruchu wrogich jednostek. Kierują się oni w bok, a potem wchodzą na wieżę od tyłu.
Najskuteczniejszą taktyką obronną jest obstawienie głównych kierunków ataku wieżyczkami. W przypadku ataku należy skupić się przede wszystkim na zniszczeniu wieżyczek. Jeżeli wróg umieści instalacje, które uniemożliwią wejście w obszar, będziesz musiał je zniszczyć za pomocą zmasowanego ostrzału rakietowego. Duże pole do popisu mają tu także szpiedzy. Ich szanse maleją jednak, jeśli ekipa broniąca będzie czuła i zdyscyplinowana. Skuteczną taktyką obronną jest umówienie się, że na wieżę nie wchodzi nikt poza obrońcami. W takim przypadku identyfikacja szpiega będzie banalna. W przypadku szturmu na punkt C warto jest zbudować teleporter z wyjściem, w pobliżu wyjścia A. Przyśpieszy to przerzucanie jednostek z bazy.