Gravelpit - Ważniejsze lokacje (1) | Mapy | Team Fortress 2 poradnik Team Fortress 2
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
PUNKT A
Wyjścia agresora
Żółta strzałka - Wskazuje kierunek ruchu. Po wyjściu należy iść dokładnie przed siebie. Nasyp jest łukowaty i łagodnie skręca w kierunku przeciwnym do wyjścia (do środka).
Czerwone strzałki i krzyżyki - Pokazują domyślny kierunek ostrzału. Najczęściej do środka wpadają też granaty. Krzyżykami zaznaczono przykładowe rozmieszczenie min. Często przed rozpoczęciem rozgrywki, grenadierzy minują wyjścia, by zadać straty szturmującemu agresorowi. Należy o tym pamiętać i zachować czujność.
Agresor dysponuje dwoma wyjściami. Lewym i prawym. Na obrazku pokazane jest wyjście lewe. Oba wyjścia prowadzą są identyczne i prowadzą do nasypu, który biegnie na szczyt wieży. Tam znajduje się punkt kontrolny. Nasypy dysponują osłonami i domkami, w których można się schować.
A + strzałka - Sugerowane miejsce dla wieżyczki. Strzałka wskazuje kierunek, w jakim powinna zostać ustawiona.
B + strzałka - Sugerowane miejsce dla wieżyczki. Strzałka wskazuje kierunek, w jakim powinna zostać ustawiona.
C + strzałka - Sugerowane miejsce dla wieżyczki. Strzałka wskazuje kierunek, w jakim powinna zostać ustawiona.
D + strzałka - Sugerowane miejsce dla wieżyczki. Strzałka wskazuje kierunek, w jakim powinna zostać ustawiona. Zależnie od wybranej opcji, wieżyczkę D można umieścić tak, by raziła cele po lewej lub po przekątnej. Zalecam ustawienie jej na wprost bocznego wejścia. Powoli to na skuteczną walkę z graczami, które istotnie zagrożą punktowi A.
Czerwone strzałki - Pokazują główne kierunki ostrzału. Początkowo będą one frontalne. Wraz z podchodzeniem wrogów bocznymi nasypami, staną się boczne.
Niebieskie strzałki - Pokazują kierunki szturmu na punkt. Tędy mogą atakować jednostki, którym uda się wejść na górę. Tych miejsc powinny pilnować wieżyczki.
PUNKT B
A + strzałka - Sugerowane miejsce dla wieżyczki. Strzałka wskazuje kierunek, w jakim powinna zostać ustawiona.
B + strzałka - Sugerowane miejsce dla wieżyczki. Strzałka wskazuje kierunek, w jakim powinna zostać ustawiona.
C + strzałka - Sugerowane miejsce dla wieżyczki. Strzałka wskazuje kierunek, w jakim powinna zostać ustawiona.
D + strzałka - Sugerowane miejsce dla wieżyczki. Strzałka wskazuje kierunek, w jakim powinna zostać ustawiona.
Czerwone strzałki - Pokazują główne kierunki ataku.
Punkt B jako jedyny znajduje się nisko. Prowadzą do niego dwa wejścia, które zaznaczono czerwonymi strzałkami. Najskuteczniejszą taktyką obronną jest umieszczenie wieżyczek w punkt ufortyfikowany w ten sposób, należy użyć zmasowanego ostrzału granatami. Można też spróbować odwrócić uwagę części wieżyczek za pomocą minigunów i tym samym czasie zaatakować drugą parę za pomocą szpiegów. W tym celu miniguny powinny wejść od strony wieżyczek C i D i ściągnąć ostrzał A i B (oczywiście nie mogą się znaleźć w polu rażenia C i D). W tym samym czasie szpiedzy wchodzą od strony A i B i próbują zniszczyć wieżyczki. Jeżeli wróg słabo ufortyfikuje ten punkt, najlepiej skorzystać z kilku zwiadowców. Warto też każdorazowo atakować z obu stron jednocześnie.