Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Team Fortress 2 - poradnik do gry

Team Fortress 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Gravelpit | Mapy | Team Fortress 2 poradnik Team Fortress 2

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Gravelpit

Tryb gry

Jest to mapa dla trybu "atak-obrona". Polega on na tym, iż jedna drużyna broni 3 punktów kontrolnych, a druga próbuje je zdobyć.

Warunki zwycięstwa

Drużyna atakująca wygrywa, jeśli zdoła zdobyć trzy punkty kontrolne przed upływem limitu czasowego. Drużyna broniąca się wygrywa, jeśli zdoła obronić wszystkie trzy punkty do chwili wygaśnięcia limitu czasowego.

Ogólna strategia

Mapa gravelpit została zaprojektowana tak, by wysoce premiować defensorów. Dwa z trzech punktów kontrolnych znajdują się w wysokich miejscach, które bez większego problemu można obstawić wieżyczkami i snajperami. Jeżeli drużyna broniąca się będzie zdyscyplinowana i zorganizowania, to wygranie mapy będzie praktycznie niemożliwe. Drużyna defensorów powinna polegać przede wszystkim na wieżyczkach i snajperach. Podstawowa trudność polega na tym, iż agresor ma najbliżej do punktu A i B. Z kolei defensor ma najbliżej do punktu C. Stąd losy bitwy często rozstrzygają się w pierwszych minutach meczu. Jeżeli obrońcy uda się szybko zorganizować obronę, wtedy zadanie agresora będzie bardzo trudne. W innym przypadku agresor nieustannym naciskiem prawdopodobnie już nigdy na to nie pozwoli. Początkujące drużyny powinny zacząć od fortyfikacji punktu B. Należy jednak pamiętać, iż obronione muszą zostać wszystkie punkty i zwycięstwo będzie wymagać odbicia punktu A. Każdy z punktów zaprojektowany jest tak, iż zagrożenie może nadejść tylko z jednej lub dwóch stron. Powoduje to, iż walka na mapach jest banalna od strony strategicznej. Najlepszą taktyką jest obstawienie aktualnie bronionego punktu 3-4 wieżyczkami. Jeżeli każdy kierunek zostanie pokryty 2 wieżyczkami, a do tego na wieży znajdzie się medyk i zdolny snajper to szanse wroga na sukces będą bliskie zero.

Jeżeli przyjdzie ci szturmować, oprzyj się głównie na żołnierzach. Tylko oni dysponują bronią na tyle skuteczną, by razić oddalone cele. Snajperzy nie będą mieli jak oddać czystego strzału, ponieważ wyjścia będą pod nieustannym ostrzałem. Warto też korzystać ze szpiegów. Ich żywot będzie bardzo krótki, ale być może uda im się niszczyć wieżyczki. Warto też ściągać ostrzał wieżyczek za pomocą kilku minigunów wspomaganych medykami. Jeśli zrobisz to umiejętnie, żołnierze i snajperzy będą mogli oddać czyste salwy. W przypadku tej mapy chodzi o brutalną siłę. Wygra ten, kto potrafi skuteczniej fragować. Tylko wysokie kill ratio pozwala tu wygrywać i zdobywać punkty.

Styl gry stosowany przez graczy

Przeciętni gracze walczą na zasadzie atak vs atak. Czasami tworzone są też bunkry, ale zazwyczaj nie są zbyt silne. Jeżeli przyjdzie wam grać w klasycznym meczu jako obrońca, to wybierzcie inżyniera i pomóżcie budować obronę (chyba, że będzie trzeba medyków lub ludzi do ataku). W przypadku ataku, reagujcie wedle potrzeb. Jeśli będzie trzeba minigunów, bądźcie nimi. Jeśli macie zamiar dużo fragować, weźcie żołnierzy. Szczególnie mało skuteczni są na tej mapie grenadierzy i miotacze ognia. Z racji niedużego zasięgu uzbrojenia, często są bez szans na skuteczny atak.

Jeżeli przyjdzie wam pełnić rolę obrońcy w meczu chaotycznym, to bawcie się w inżynierów. Dzięki nim dorobicie się wysokiego rankingu. Uważajcie tylko na szpiegów. Przy słabo zorganizowanej obronie mają łatwe zadanie.

Jeżeli jesteście agresorami, stawiajcie na siłę. Świetnie sprawdzi się minigun i żołnierz. Jeśli lubicie, zagrajcie też snajperem lub szpiegiem. W trakcie chaotycznego meczu, przewagę mają agresorzy. W przypadku uporządkowania, stroną uprzywilejowaną są obrońcy.