Star Wars Outlaws: Jak grać w kesselskiego sabaka? Star Wars Outlaws poradnik, solucja
Kesselski sabak to gra karciana pełniąca rolę rozbudowanej mini-gry w świecie Star Wars Outlaws. Na tej stronie opisaliśmy jak grać w kesselskiego sabaka, jak działają poszczególne karty i żetony sztuczek.
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2024
Kesselski sabak to najbardziej rozbudowana mini-gra w Star Wars Outlaws - hazardowa karcianka, w którą gra wielu mieszkańców odwiedzanych przez was miast. W sabaka możecie zagrać przy dedykowanych stołach, na jakie natraficie w niemal każdej osadzie - choć musicie zapłacić by dołączyć do gry, zwycięstwo nagrodzi was znaczną ilością pieniędzy. Pierwsze zwycięstwo przy każdym stole przyniesie wam również unikatową nagrodę. Na tej stronie opisaliśmy jak grać w sabaka, jakie są zasady gry, jak działają poszczególne karty i żetony sztuczek.
- Podstawowe założenia gry
- Talie i rodzaje kart
- Wartość kart
- Żetony
- Żetony sztuczek
- Oszukiwanie
- Przebieg rozgrywki
Podstawowe założenia gry
Kesselski sabak to gra karciana dla czterech osób. Celem gry jest zdobycie pary identycznych kart o jak najmniejszej wartości. Każdy gracz na początku rundy otrzymuje dwie karty, przy których może pozostać lub inwestować żetony (co gra nazywa zapłaceniem podatku) by dobierać potencjalnie lepsze karty. Pod koniec rundy gracz z najlepszą parą kart odzyskuje wszystkie zainwestowane przez siebie żetony, zaś pozostali gracze tracą je i muszą dopłacić dodatkową karę. Gracz, który zakończy rundę bez żetonów zostaje wyeliminowany z gry. Zwycięża ostatni gracz, który pozostanie przy stole.
Talie i rodzaje kart
Każdy gracz ma dwie talie kart - żółtą i czerwoną. Na ręce można zawsze mieć tylko jedną żółtą i jedną czerwoną kartę. Talie są identyczne i składają się z następujących kart:
- Karty numeryczne - podstawowe karty z wartością od 1 do 6. W każdej talii znajdują się po trzy karty każdej numeracji (trzy trójki, trzy szóstki, itd.)
- Karty oszusta - specjalne karty z nadrukiem kości. Na końcu rundy za każdą trzymaną kartę oszusta gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie gracz wybiera jedną z kości - trzymana karta oszusta przybiera wartość wyrzuconą na tej kości. W każdej talii znajdują się trzy karty oszusta.
- Karty sylopu - specjalne karty z nadrukiem kompasu. Na końcu rundy trzymana karta sylopu przybiera wartość drugiej trzymanej karty, gwarantując sabaka. W każdej talii znajduje się jedna karta sylopu.
Wartość kart
Pod koniec rundy obie trzymane przez gracza karty są jego ostateczną ręką, a ich wartość decyduje o zwycięstwie lub porażce. Zasadą, jaką warto zapamiętać jest to, że im niższa numeracja, tym lepsza jest ręka. Wartość poszczególnych rąk, od najlepszej do najgorszej, wygląda tak:
Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie