Tworzenie i rozwój postaci w Spellforce 3 solucja, poradnik Spellforce 3
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Podczas kampanii cały czas będziesz miał do dyspozycji bohaterów, którzy w miarę postępów będą zyskiwali doświadczenie, a co za tym idzie - zdobędą dostęp do lepszych umiejętności oraz rynsztunku. W przypadku każdej postaci samodzielnie wybierasz jakie umiejętności mają być wybrane w następnej kolejności, jednak tylko dla głównego bohatera możesz wybrać jaką klasą postaci on będzie. W tym rozdziale znajdziesz porady odnośnie kreacji swojego awatara, jak i rozwoju postaci.
Tworzenie postaci
Możliwość stworzenia swojej postaci otrzymasz dopiero po ukończeniu pierwszej misji kampanii. Dobrze jest w tym momencie zapisać grę - zaoszczędzisz później trochę czasu jeśli uznasz, że wybrana klasa postaci ci nie odpowiada. W kreatorze po lewej stronie masz opcje dotyczące wyglądu postaci, zaś po prawej dotyczące jej klasy. Wybieranie klasy postaci ogranicza się tutaj do rozdzielenia 11 punktów atrybutów (których jest pięć) oraz wybrania trzech z sześciu drzewek zdolności. Możesz też wybrać jeden z gotowych zestawów atrybutów i zdolności. Wybrane drzewka zdolności są wiążące - nie można ich później podczas rozgrywki zmienić. Z tego względu dobrze się z nimi zapoznać przed stworzeniem postaci.
Atrybuty jakimi dysponuje twoja postać:
- Siła - im wyższy poziom tego atrybutu tym lepszą bronią może posługiwać się postać. Dodatkowo zwiększa szanse na zablokowanie ciosu.
- Zręczność - również, im wyższy poziom tego atrybutu tym lepszą bronią może posługiwać się postać. Zwiększa też szanse na zadanie obrażeń krytycznych.
- Inteligencja - przyspiesza regeneracje skupienia (many). Odblokowuje też możliwość noszenia magicznych szat i używania lasek.
- Budowa - zwiększa ilość posiadanych punktów życia oraz odporność na obrażenia fizyczne. Dodatkowo odblokowuje dostęp do ciężkich zbroi.
- Siła woli - zwiększa odporność na magię. Podobnie jak w przypadku inteligencji odblokowuje możliwość noszenia magicznych szat i używania lasek.
Dodatkowo wszystkie atrybuty wpływają na skuteczność używanej przez postać broni oraz wykorzystywanych zdolności. Warto więc zapoznać się z którym atrybutem skaluje się interesująca ciebie broń czy zdolność.
Dostępne drzewka zdolności:
- Brutalność - w tym drzewku znajdują się umiejętności mające zastosowanie na bliski dystans, wymagające skorzystania z broni do walki wręcz. Są tutaj również pasywne bonusy do walki wręcz działające stale bądź w określonych sytuacjach.
- Dyscyplina - tutaj znajdziesz głównie pasywne bonusy do obrony naszej postaci (skalują się one z atrybutami Budowa oraz Siła woli), ale też zdolności dzięki którym będziesz mógł osłabić wroga bądź zmusić go by się skupił na atakowaniu twojej postaci.
- Łucznictwo - głównie niemagiczne umiejętności dystansowe wymagające skorzystania z łuku lub kuszy. Znajdziesz tu też dwie pomocnicze umiejętności skalujące się z Inteligencją oraz Siłą woli.
- Elementalizm - tutaj znajdziesz głównie zaklęcia ofensywne, zadające obrażenia od ognia lub lodu, a także pasywne premie do nich. Zdolności z tego drzewka skalują się głównie z Inteligencją oraz Siłą woli.
- Czarna Magia - głównie zaklęcia ofensywne, zadające obrażenia od mrocznej magii. Znajduje się tutaj także zaklęcie pozwalające przyzwać jednostki nieumarłych. Zdolności z tego drzewka skalują się z Inteligencją oraz Siłą woli.
- Biała Magia - głównie zaklęcia wspierające, pozwalające leczyć lub nawet wskrzeszać poległe jednostki. Zdolności z tego drzewka skalują się z Inteligencją oraz Siłą woli.
Początkującemu graczowi zalecam wybranie drzewek Brutalność oraz Biała Magia, dobrym wyborem jest też Elementalizm. Biała Magia da dostęp do leczenia bez korzystania z mikstur, zaś dzięki zdolnościom z pozostałych dwóch drzewek twoja postać będzie miała również odpowiednią wartość ofensywną.
Rozwój postaci
Rozwój postaci nie jest tutaj skomplikowany. Wykonując misję i zabijając wrogów zdobywasz doświadczenie, które potem przekładają się na poziom postaci. Z kolejnymi poziomami otrzymujesz punkty atrybutów oraz punkty zdolności. Te pierwsze przeznaczasz na przydzielone do postaci drzewka zdolności, a te drugie do opisanych wyżej atrybutów. Zdobyte po awanse punkty przydzielasz w oknie zarządzania drużyną w zakładce zdolności. Uwaga, punkty zdolności i punkty atrybutów otrzymujesz naprzemiennie co poziom.
Doświadczenie jest wspólne dla wszystkich dostępnych dla ciebie postaci. Przy awansie będziesz miał punkty do rozdysponowania dla każdego członka drużyny osobno. Jeśli do twojej drużyny dojdzie nowa, nierozwinięta postać, to będziesz mógł jej przydzielić punkty, które twoja drużyna dotąd zdobyła. Tyczy się to zarówno kampanii, jak i potyczek/bitew multiplayer.
Księga zaklęć
Otwierając okno zarządzania drużyną i zakładkę księga zaklęć znajdziesz wszystkie opanowanie przez postać umiejętności. Księga zaklęć jest podzielona na dwie części:
- Zaklęcia - tutaj znajdują się wszystkie aktywnie czary i umiejętności jakimi umie posługiwać się postać. Możesz je przydzielać do grupy działania znajdującej się po prawej stronie, dzięki czemu będziesz mógł z nich skorzystać podczas walki. Możesz utworzyć łącznie cztery grupy działania z różnymi zestawami zaklęć i przełączać się między nimi podczas gry.
- Talenty - To pasywne premie którymi dysponuje postać.