Światłość - Syn marnotrawny cz.1 | Kampania, solucja Spellforce 3 solucja, poradnik Spellforce 3
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Nim przejdziesz do właściwej kolejnej właściwiej misji czeka cię krótki przystanek w Światłości. Musisz odnaleźć Whateleya - człowieka, który również poszukiwał wyspy będącej twoim kolejnym celem. Uwaga, na tej wyprawie dobrze jest mieć Yrię w drużynie, zwłaszcza jeśli grasz na wyższym poziomie trudności.
Droga do wyspy
Na początek musisz udać się do Gildii Stwórcy - znajduje się ona na wyspie na południe od miasta. By tam się dostać musisz udać się do portu i porozmawiać z przewoźnikiem, który za drobną opłatą przeniesie cię na kolejną wyspę (trzeba płacić tylko raz, następnym razem gdy będziesz chciał się tam dostać możesz skorzystać z menhiru). Gdy już będziesz na wyspie udaj się do głównego budynku znajdującego się na niej. Po wejściu zaczepi cię mag Undergast, z który wiąże się zadanie poboczne Wewnętrzny świat. Jednak by kontynuować główny wątek musisz porozmawiać z oznaczonym przez grę magiem.
Powie ci on, że Whateleya musisz szukać w slumsach - znajdują się one we wschodniej części miasta. Kiedy tam dotrzesz porozmawiaj z kobietą znajdującą się koło menhiru - powie ci, że Whateley żebrze na rynku. Znajdziesz go też tam przy schodach w północnej części rynku. Porozmawiaj z nim, a powie ci, gdzie znajduje się portal prowadzący na wyspę.
Portal jest w północno-zachodnim krańcu mapy. Będzie tam dosyć silna grupa bandytów, więc przygotuj się na walkę. Po walce dowiesz się, że do aktywacji portalu potrzebny jest kamień, który Whateley wcześniej wyrzucił na plażę. Znalezienie go nie będzie trudne - gra oznaczy ci jego lokalizację, będzie nieopodal drogi którą przybyłeś do Światłości. Potem wróć do Whateleya, gdy się do niego zbliżysz portal aktywuje się, a ty będzie mógł udać się na poszukiwaną przez ciebie wyspę.
Wewnętrzny Świat - zadanie poboczne
Kiedy będziesz w Gildii Stwórcy spotkasz maga Undergasta. Jeśli opowiesz mu o swojej misji zaproponuje ci on przyłączenie się do ciebie, jednak wpierw będziesz musiał mu pomóc w odnalezieniu i zbadaniu rozumnego golema. Znajdziesz go w kopalni na wschodzie mapy.
Podczas podróży przez kopalnie będziesz musiał ochraniać maga. Znajdziesz tu trochę nieumarłych, jednak nie powinni oni stanowić dużego problemu. Golema znajdziesz w zachodniej części mapy. Porozmawiaj z nim oraz z jego opiekunem. Undergast będzie chciał go zbadać, a po tym badaniu będziesz musiał zadecydować co się stanie z golemem. Możesz go zabrać do Gildii Stwórcy lub go zabić. Po podjęciu decyzji wróć do Gildii, gdzie będzie na ciebie czekał Undergast. Nim opuścisz kopalnie możesz je jeszcze zwiedzić - znajdziesz tu trochę przedmiotów. Będzie tam też trochę przeciwników, głównie niegroźnych jak gobliny, jednak możesz też natknąć się na znacznie potężniejszych wrogów (np. wiwerna) z którymi twoja drużyna może sobie nie poradzić.
Makabreska - zadanie poboczne
By rozpocząć to zadanie musisz zapłacić przewoźnikowi w porcie by przeniósł cię na południową stroną mapy, a następnie udaj się do jej południowo-zachodniego krańca. Natkniesz się tam na obóz bandytów - pokonaj ich, a następnie uwolnij więzionego przez nich orka o imieniu Qirr. Dowiesz się od niego, że w Światłości trwa handel orczym mięsem.
Na początek będziesz musiał udać się w okolice kopalni na wschodzie i odzyskać z rąk bandytów dowody dotyczące handlu, a także sprzęt Qirra. Grupa bandytów będzie spora, więc postaraj się część z nich odciągnąć by nie walczyć ze wszystkimi na raz. Po starciu będziesz mógł przesłuchać jednego z bandytów. Powie ci on między innymi gdzie znajduje się ich główna baza.
Wróć teraz do Qirra. Możesz w tym miejscu zakończyć to zadanie przekazując mu po prostu dowody. Jednak możesz też zaproponować wspólny atak na bazę handlarzy. W tym celu będziesz musiał udać się do slumsów, gdzie czekać będzie na ciebie Qirr.
Na miejscu Qirr zaproponuje by udać, że jest on waszym więźniem. By ten podstęp się udał musisz powiedzieć strażnikom Jestem tu po przetwory. Następnie wejdź do środka i pokonaj znajdujących się tam bandytów. Walka nie powinna sprawić ci większych trudności. Po skończeniu misji otrzymasz propozycję do Qirra, że chciałby przyłączyć się do twojej armii w Mulandirze.