Szara Twierdza - Komu bije dzwon | Kampania, solucja Spellforce 3 solucja, poradnik Spellforce 3
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
To ostatnia misja kampanii. Dostaniesz tutaj do dyspozycji oddział żołnierzy, który ci będzie musiał wystarczyć do odbicia miasta. Na początek porozmawiaj tu z przedstawicielami każdej rasy będącej pod twoim dowództwem - dostaniesz od nich upominki. Warto też byś uzupełnił swoje zapasy mikstur - część walk podczas misji będziesz musiał stoczyć bez wsparcia armii.
Dostań się na dziedziniec
Na początek będziesz musiał przedostać się na dziedziniec w centrum miasta. Zmierzając tam na końcu mostu natkniesz się na rannego żołnierza - porozmawiaj z nim (po pierwszej jego kwestii dialogowej będziesz musiał jeszcze raz zacząć rozmowę). Następnie wejdź do miasta. W środku będzie dosyć sporo wojsk przeciwnika, dlatego będziesz musiał oszczędzać swoje siły. Staraj się odciągać mniejsze grupki wrogów i nie tracić pojedynczych żołnierzy.
Udaj się do Sali Sądowej - spotkasz przy niej potężnego Żelaznego, którego będziesz musiał pokonać. Po walce okaże się, że twoja dalsza droga jest zablokowana magiczną barierą. Udaj się więc do Komnat Królowej (znajdują się one na prawo od wejścia do Sali Sądowej) i porozmawiaj tam z dowódczynią Elysande. Dowiesz się od niej, że w Szarej Twierdzy jest trzech dowódców Locaine'a, którzy mogą posiadać przy sobie przedmioty, które pozwolą ci przekroczyć barierę. Wróć więc do miasta by ich odszukać i zabić.
Przedostań się przez barierę
Dowódców znajdziesz w Szarej Wieży, w Koszarach oraz w Więzieniu. Pokonywać ich możesz w dowolnej kolejności. Po pokonaniu pierwszego będziesz musiał jeszcze raz udać się do Elysande.
W Szarej Wieży będzie na ciebie czekać w wejściu grupa przeciwników. Będzie ich dosyć sporo, więc najlepiej odciągnij najpierw od nich mniejszą grupę i ją pokonaj, a dopiero potem resztę. Podobnie postąp z drugą grupą. Dalsza droga będzie zablokowana kolejną barierą, jednak przy niej wystarczy byś miał jakikolwiek amulet założony na swoją postać. W następnej Sali czeka cię starcie z trzema iluzjami - ich pokonanie nie powinno stanowić dla twoich bohaterów problemu. Potem zabierz od nich łup.
W więzieniu będziesz musiał udać się do miejsca gdzie byłeś zamknięty w jednej z pierwszych misji. Będzie tam czekała na ciebie Liliath. Zanim zaczniesz z nią rozmawiać zostaw bohaterów swoich przy wyjściu. Kiedy skończy się rozmowa okaże się, że to była zasadzka. Wycofaj się do sąsiedniego pomieszczenia, tak by twoi bohaterowie nie byli otoczeni. Walka będzie ciężka, najlepiej skup się na zabiciu Liliath, ponieważ ona będzie wskrzeszać swoich żołnierzy. Na koniec zbierz łup.
Będąc w koszarach idź do północnej sali (oczywiście możesz też wyczyścić pozostałe komnaty z przeciwników). Przeciwnicy po drodze nie powinni stanowić dla twoich bohaterów większych trudności. Na końcu będzie czekał na ciebie dowódca Katras. Walka z nim nie będzie zbytnio trudna - będzie walczył w pojedynkę. Po pokonaniu go zabierz ostatni przedmiot.
Wróć teraz do Elysande, po rozmowie z nią odpali się cutscenka podczas której przejdziesz przez barierę.
Pokonaj Locaine'a
Kiedy dostaniesz się do Sali Sądowej zejdź na jej środek i porozmawiaj z Locainem. Potem rozpocznie się walka. Nie będzie ona specjalnie trudna, mimo, że Locaine będzie przywoływał co jakiś czas wynaturzenia, a kiedy jego życie spadnie to połowy utworzy sadzawki które będą go ochraniać - będziesz musiał je zniszczyć. Po pokonaniu go odpali się cutscenka, po której zacznie się druga faza walki z końcowym bosem.
Teraz walka będzie trudniejsza. Bohaterów najlepiej rozprosz by atakowali go z każdej strony. Co jakiś czas będzie on przywoływał dodatkowe macki (które będą funkcjonowały jako osobni przeciwnicy), jednak możesz po prostu zabrać swoje postacie poza ich zasięg. Będzie ci w tej walce towarzyszyła jedna dodatkowa postać jednak nie musisz przejmować się jej losem - jeśli zginie po chwili się odrodzi. Walka może trochę potrwać, bo konieczne będzie być trzykrotnie zbił większość paska zdrowia bosa.
Po pokonaniu go zobaczysz końcową cuscenkę po której kampania zakończy się.