Szara Twierdza - Nie sądź, a nie będziesz sądzony | Kampania, solucja solucja, poradnik Spellforce 3
Ostatnia aktualizacja: 18 grudnia 2017
Misja ta zacznie się od procesu twojej postaci. Cokolwiek tutaj nie powiesz i tak trafisz do więzienia, z którego będziesz musiał uciec w dalszej części misji.
Znajdź drogę z więzienia

W celi spotkasz Yria'e, elfkę której proces mogłeś zobaczyć podczas poprzedniej wizyty w Szarej Twierdzy, jeśli zdecydowałeś się wykonać zadanie "Sprawiedliwość Aonira". Po rozmowie z niej powinieneś zacząć szukać sposobu na ucieczkę z celi. W lewym rogu od wejścia do niej znajdziesz list, pod kratą w podłodze gwóźdź, zaś na prawo od drzwi sznurek. Nim jednak cokolwiek zdążysz z tym zrobić, do cel zejdzie Rondar Locaine. Po rozmowie z nim twoja postać oraz Yria zostaną uwolnione z celi i będziesz mógł uciec z więzienia.
Ucieczka nie będzie trudna, Nie napotkasz po drodze wielu przeciwników. Możesz uciec głównym wyjściem znajdującym się w prawym górnym rogu mapy, jednak licz się z tym, że napotkasz tam strażników. Jeśli chcesz uniknąć walki z nimi musisz skierować się do wyjścia tunelem w lewym dolnym rogu mapy - tutaj też nie unikniesz walki, bo napotkasz na swojej drodze potwory. W górnej części mapy znajdziesz cele w której będą jeszcze żywi więźniowie, możesz pomóc im by uciekli wraz z tobą (Uwaga, jeśli ich uwolnisz będziesz zmuszony później walczyć ze strażą w mieście, a także zabić znanego ci z początku gry Alistaira).
Pamiętaj by zabrać swój ekwipunek - znajdziesz go w skrzyniach w pokoju przy celach. Po drodze aktywuj także Boski menhir - przy nim może się odrodzić twoja postać w przypadku śmierci. Warto się rozejrzeć po więzieniu - można znaleźć trochę broni oraz innych przedmiotów.
Znajdź piwnicę w Szarej Wieży
Teraz czeka cię trudniejsze zadanie, musisz przejść całe miasto i dotrzeć do Szarej Wieży - budynków w którym wcześniej spotkałeś się z marszałkiem. W mieście będą patrole strażników, jednak ich uniknięcie nie jest specjalnie trudne.
Kiedy dotrzesz do Szarej Wieży wejdź do niej i w środku skręć w prawo - zejdziesz do piwnicy. W niej natkniesz się na Alistaira. Jeśli dobrze poprowadzisz rozmowę to przepuści cię on i sprawa zakończy się bez rozlewu krwi. Jeśli wcześniej uratowałeś więźniów - będziesz musiał go zabić. Przejdź przez resztę podziemi i zakończ misję.