Interfejs w Spellforce 3 solucja, poradnik Spellforce 3
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
W tym rozdziale znajdziesz szczegółowe omówienie interfejsu gry. Dla większej przejrzystości poszczególne elementy zostały opisane osobno.
Bohaterowie
W każdej misji kampanii będziesz miał do dyspozycji bohaterów. W lewym górnym rogu znajdziesz ich portrety wraz z dodatkowymi opcjami, które ułatwiają zarządzanie nimi.
- Portret - pomaga w orientacji przy wydawaniu rozkazów bohaterom. Po śmierci bohatera zmienia on kolor na czerwony i wyświetla czas jaki pozostał na reanimację postaci.
- Paski życia i skupienia - informują o aktualnym stanie zdrowa danego bohatera oraz o posiadanych punktach skupienia (czyli inaczej many).
- Podręczny ekwipunek - znajdziesz tu trzy, wybrane z twojej księgi zaklęć czary, podstawowe mikstury uzdrowienia oraz skupienia oraz dodatkowy zużywalny przedmiot który możesz przypisać do postaci w menu ekwipunku.
- Przełącz grupę działania - pozwala zmienić zestaw aktualnie wybranych czarów.
- Przełącz kamerę podążającą - po włączeniu tego kamera będzie zablokowana na głównej postaci, może być przydatne podczas sekwencji w których dowodzisz wyłącznie bohaterami.
- Przełącz zaznaczenie bohatera - uaktywnia poświatę wokół bohaterów co pozwala ich łatwiej zlokalizować pośród żołnierzy.
- Ładunki wskrzeszające - pozwalają natychmiast przywrócić poległych bohaterów do życia.
Dodatkowo u dołu ekranu znajdziesz wskaźnik postępu doświadczenia zdobywanego przez bohaterów (1) oraz odnośnik do okna zarządzania drużyną (2) - więcej o nim poniżej.
Minimapa
W lewym dolnym rogu znajdziesz minimapę, na którą możesz nakładać dodatkowe filtry:
- Znacznik misji - pokazuje gdzie masz do wykonania jakąś misję.
- Jednostki - zaznacza na mapie położenie twoich i wrogich jednostek.
- Sektory - pokazuje granice sektorów wraz z kolorystyczną informacją do kogo należą.
- Budynki - pokazuje lokalizację wniesionych budynków - raczej niespecjalnie użyteczne, możesz to odznaczyć.
- Zasoby - pokazuje lokalizację poszczególnych zasobów - przydatne, kiedy nie możesz się zorientować gdzie na mapie znajduje się np. kamień.
Mapę możesz powiększyć wybierając Pokaż mapę ogólną (6) - tu możesz dodatkowo sprawdzić w którym sektorze ile surowców się znajduje. Przydatna jest też opcja Przełącz widok ekonomii (7), po wybraniu jej gra stale pokazuje lokalizację zasobów oraz to ilu robotników pracuje w poszczególnych budynkach.
Menu konstrukcji
W prawym dolnym rogu znajdziesz przycisk menu konstrukcji (1), po jego kliknięciu otworzy ci się okno z budynkami (2), które możesz wnieść. Są one podzielone na trzy zakładki odpowiadające im poziomom (3).
Okno jednostek/budynków
Po zaznaczeniu jednostek lub budynku pojawią ci się okna z informacjami o nich. Dzielą się one na kilka sekcji:
- Status - aktualna ilość punktów obrażeń zaznaczonej jednostki/budynku. Dodatkowo w przypadku budynków poniżej znajdziesz ilość składowanych aktualnie w budynku surowców, a w przypadku budynków wytwarzających zasoby - ilość zasobów jakie jeszcze można pozyskać z danego sektora.
- Status obrażeń - ilość i typ obrażeń jakie może zadać jednostka lub budynek. Dodatkowo w przypadku jednostek znajdziesz niżej również odporność jednostki na poszczególne rodzaje obrażeń.
- Status efektów - czyli po prostu aktualne efekty (pozytywne lub negatywne) oddziałujące na jednostkę.
- Okno rozkazów - tutaj możesz wydawać rozkazy dotyczące zaznaczonych jednostek lub budynku.
- Zaznaczone jednostki - tutaj masz wymienione wszystkie zaznaczone jednostki oraz bohaterów, zaznaczenie jednostki w tym oknie definiuje czyje statystyki wyświetlają się w oknie statusu.
Dodatkowo na samym dole znajdziesz przyciski grupy działania (6) (oznaczone numerami 1-0), jest to po prostu szybki wybór jednostek. Grupę działania możesz utworzyć zaznaczając interesujące cię jednostki i wciskając Ctrl+[numer 1-0] (domyślne ustawienia).
Zarządzanie drużyną
W oknie zarządzanie drużyną znajdziesz RPGowe elementy gry, są to:
- Ekwipunek - jak można się domyślić, znajdziesz tutaj zdobyte podczas gry przedmioty, a także możliwości przydzielenia ich bohaterowi. Dodatkowo są tutaj także umieszczone statystyki postaci.
- Zdolności - drzewka rozwoju bohatera. Więcej o nich znajdziesz w rozdziale o tworzeniu i rozwoju postaci.
- Księga zaklęć - tutaj znajdziesz wszystkie opanowane przez bohatera czary oraz umiejętności, a także pasywne bonusy. Więcej o nich znajdziesz w rozdziale o tworzeniu i rozwoju postaci.
- Zadania - tutaj znajdziesz wszystkie rozpoczęte aktualnie zadania, również poboczne.
- Leksykon - opisy ras i jednostek.
- Przełącznik postaci - tutaj możesz przełączać między aktualnie dostępnymi bohaterami, choćby w celu dostosowania im ekwipunku.