Nowy/The New Kid in Town | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy South Park: Kijek Prawdy poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Nowy/The New Kid in Town
Po stworzeniu postaci i obejrzeniu wprowadzenia rozpoczniesz grę w swoim pokoju. Pierwszym zadaniem jest wyjście na dwór i znalezienie jakichś nowych przyjaciół. Zanim to jednak zrobisz warto rozejrzeć się po swoim domu i dokładnie go przeszukać. Jest to wspólny wątek dla całej gry, więc warto abyś od razu odruchowo nauczył się przeglądać wszystkie szafki i schowki. Bardzo ułatwisz sobie w ten sposób rozgrywkę zapewniając sobie stały dopływ gotówki i różnych użytecznych przedmiotów. Zawsze rozglądaj się po całej lokacji, w której przebywasz i szukaj żółtego koloru na klamkach itp. Po tym kolorze rozpoznasz, że możesz otworzyć dany przedmiot, lub wejść z nim w interakcję w inny sposób. Większość domów w grze używa tego samego modelu, więc bardzo szybko nauczysz się, gdzie warto zaglądać. W swoim pokoju znajdziesz również schowek, w którym możesz przechowywać przedmioty, które chcesz zachować na później. Dodatkowo w łazience korzystając z "minigry" na ubikacji możesz zaopatrzyć się w bobka, którym później możesz rzucić w przeciwnika w walce, by go obrzydzić. Po rozejrzeniu się po domu wyjdź na dwór. Alternatywnie, jeśli będziesz zbyt długo zwlekał z wyjściem, twój tata wyrzuci cię za drzwi.
Na zewnątrz skieruj się na prawo, gdzie natrafisz na Buttersa toczącego nierówny bój ze złowrogim elfem. Butters zdaje się przegrywać i przydałaby mu się pomoc. Podejdź do elfa i uderz go, by go przepędzić. Butters zostanie twoim pierwszym znajomym na Facebooku. Regularnie rosnąca lista znajomych jest niezbędna by odblokowywać nowe umiejętności swojej postaci, dlatego kolejnym nawykiem, który warto nabyć powinno być rozmawianie z każdym nowo napotkanym mieszkańcem miasteczka, wliczając w to zarówno dzieci jak i dorosłych. Niektóre osoby są na tyle elitarne, że nie będą chciały zostać twoimi znajomymi, dopóki nie powiększysz odpowiednio swojej dotychczasowej listy.
Udaj się za Buttersem do twierdzy Kupa Keep, by poznać Wielkiego Czarodzieja.
U Cartmana możesz rozejrzeć się po twierdzy. Później będziesz musiał wybrać swoje imię i swoją klasę. O ile, jak się okaże, na swoje imię nie masz wielkiego wpływu, o tyle wybór klasy jest już istotny i stały, więc nie będziesz mógł jej już zmienić. Szczegółowe informacje o poszczególnych klasach i ich zdolnościach znajdziesz w odpowiednim rozdziale poradnika. Gdy wybierzesz klasę udaj się do Clyde'a i kup od niego broń (wystrzegaj się plotek o ile nie chcesz stracić 2$) odpowiednią dla swojej postaci.
Czas na samouczek walki. Choć jest ona turowa, to jednak ma w sobie elementy zręcznościowe i wymaga szybkiej reakcji w odpowiednich momentach. Na początek musisz po prostu uderzyć przeciwnika. Wybierz swoją broń, kliknij na Clydzie i obserwuj swoją postać. Gdy podbiegnie do przeciwnika twoja broń zaświeci przez moment. Wtedy musisz kolejny raz wcisnąć przycisk ataku. Jeśli zrobisz to zbyt wcześnie, lub zbyt późno, uderzenie straci na impecie i będzie dużo słabsze. Powtarzaj klikanie za każdym razem, gdy zobaczysz podświetlenie.
Po wykonaniu podstawowe ataku użyj ataku na maksa. Zasada działania jest taka sama.
Czas na turę Clyde'a. Musisz zablokować uderzenie. Gdy zacznie na ciebie biec, zauważysz w pewnym momencie świecący okrąg pod nogami swojej postaci. Wtedy musisz wcisnąć przycisk bloku, by zminimalizować swoje obrażenia.
Teraz czas na użycie umiejętności specjalnej, która będzie zależna od klasy, którą wybrałeś:
-Wojownik: kliknij przycisk ataku, by podrzucić piłkę. Gdy zacznie opadać, kliknij ponownie by uderzyć w nią kijem;
-Mag: klikaj systematycznie przycisk ataku;
-Złodziej: kliknij atak za każdym razem, gdy twoja broń się podświetli;
-Żyd: klikając szybko na zamianę lewo i prawo zacznij kręcić swoją procą robiąc kółka (na padzie po prostu rób okręgi w lewo drążkiem analogowym), gdy proca się podświetli, wciśnij przycisk ataku.
Po wykonaniu ataku specjalnego walka zacznie działać już na normalnych zasadach. Clyde zacznie atakować podwójnie (wciskaj blok za każdym razem, gdy zauważysz podświetlenie), a potem przyjdzie twoja tura, więc wyprowadź któryś z ataków, których się nauczyłeś. Nie powinieneś mieć problemów z szybkim pokonaniem przeciwnika. Po walce udaj się za Cartmanem by zobaczyć Kijek Prawdy.
KKK zostanie zaatakowane przez elfy. Jest to finałowa część samouczka. Musisz stoczyć trzy pojedynki (by jakiś rozpocząć po prostu podejdź do któregoś elfa i go uderz, do kogo podejdziesz najpierw nie ma znaczenia, bo walki są zawsze w tej samej kolejności):
1. Walka z wojownikiem i łucznikiem. Tu nauczysz się kontratakować po bloku. Po zblokowaniu ataku przeciwnik się przewróci. Wtedy kliknij przycisk ataku, by uderzyć go, gdy leży. Obu przeciwników powinieneś łatwo ściągnąć umiejętnością specjalną. W razie potrzeby wspomóż się atakiem na maksa;
2. Wojownik i łucznik 2. Wojownik wejdzie w pozycję riposty. Oznacza to, że skontruje każdy atak wręcz. Takich delikwentów musisz neutralizować za pomocą łuku lub umiejętności specjalnych. Użyj łuku i strzel w łucznika. Gdy pozbędziesz się łucznika, wojownik wejdzie w pozycję odbicia, co z kolei znaczy, że odbije każdy strzał z łuku, ale jest podatny na atak wręcz i umiejętność specjalną. Wykończ go wykorzystując jedno lub drugie;
3. Dwóch wojowników. Jeden z przeciwników schowa się za tarczą. Tarcza jest w stanie zablokować określoną ilość ataków, bez względu na to jak mocnych. Dlatego najlepiej niwelować je umiejętnościami, które robią dużo uderzeń jednocześnie. Użyj podstawowego ataku. Pierwszy cios powinien zbić tarczę, a drugi pozbyć się przeciwnika. Drugi wojownik ma z kolei wysoki pancerz, więc taktyka będzie odwrotna. Zastosuj atak na maksa, by się przez niego przebić.
Po ostatniej walce elfy się wycofają. Jak się jednak okaże udało im się zdobyć Kijek Prawdy. By go odzyskać musisz zebrać trójkę największych wojowników królestwa, Tweeka, Tokena i Criaiga.