Kosmiczne uprowadzenie/Alien Abduction | Opis przejścia South Park: Kijek Prawdy poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
Kosmiczne uprowadzenie/Alien Abduction
Po odzyskaniu Kijka będziesz musiał wracać do siebie. Jeśli od razu wrócisz do domu rodzicie będą dla ciebie mili, w innym przypadku za chwilę złapią cię na ulicy i dadzą szlaban. Nie ma to jednak wielkiego wpływu na przebieg rozgrywki. W obu przypadkach kończysz w łóżku, z którego jesteś porywany przez kosmitów. Gdy będą próbować cię sondować musisz szybko wciskać przycisk ataku, by się uwolnić. Niestety jesteś otoczony polem siłowym, ale jak się okaże dzięki sondzie jesteś w stanie przeteleportować się poza nie. Wybierz sondę z menu narzędzi, następnie wyceluj w przekaźnik na ścianie i kliknij przycisk ataku by przejść w tryb teleportacji. Możesz wtedy wybrać gdzie chcesz się przenieść. Na statku, a później także w mieście jest wiele miejsc, do których na pierwszy rzut oka nie da się dostać. By to zrobić, wykorzystuj swoją sondę.
Na zewnątrz znów zostaniesz odcięty. Przenieś się na drugą stronę za pomocą sondy. Nim to zrobisz warto strzelić w kable by pozbyć się trochę przeciwników przed walką (screen). Kosmici są bardzo wrażliwi na prąd, więc używaj przeciw nim przede wszystkim ataków szokowych. Gdy się przeniesiesz i pokonasz kosmitów użyj sondy by aktywować windę.
Wykorzystaj teleportację by dostać się na samą górę pomieszczania. W miejscu widocznym na screenie możesz użyć magii, by usmażyć kosmitów. Potem użyj konsoli by zlikwidować pole siłowe po lewej i tam się udaj. Czeka się rytmiczna minigra, w której musisz wciskać guziki w kolejności widocznej na ekranie. Gdy ją skończysz wróć się na dół.
Korzystając z sondy na środku lokacji dostań się na dół. Pamiętaj, że z pomocą konsol na środkowej platformie możesz przesuwać tę niżej i wyżej. Przesuń dolną platformę, a potem przenieś się do tuby pod nią. Z tuby przenieś się jeszcze bardziej na dół, gdzie użyj konsoli, co otworzy przejście na prawo w tubie. Wróć do niej i udaj się na prawo, gdzie będzie kolejna konsola i taka sama minigra jak poprzednio. Nie zraź się początkowymi sekwencjami, jest to zrobione specjalnie. Po kilku próbach muzyczka do odegrania będzie wyjątkowo prosta. Odblokujesz pomieszczenie z główną konsolą. Wróć wtedy z powrotem do windy.
Tradycyjnie możesz sobie ułatwić walkę przed jej startem za pomocą zrzucenia czegoś na głowę. Z szefem ochrony, będziesz musiał stoczyć standardową walkę. Pamiętaj o elektryczności i magii. Po zwycięstwie użyj konsoli, co wyłączy pole siłowe. Następnie wracaj do Randy'ego.
Przed pomieszczeniem, w którym byłeś sondowany znajdziesz teraz drabinę w dół. Na przestrzeni pobytu w statku z pewnością natrafiłeś na audiologi jednego z porwanych. Jeśli wysłuchałeś ich wszystkich, to znajdziesz go na dole i możesz stoczyć z nim walkę. Nie będzie ona zbyt ciężka o ile tylko go odpowiednio zneutralizujesz, dlatego upewnij się, że masz wystarczająco dużo many na Ryki Smoka. Z pokonanego włóczęgi znajdziesz czapkę zapewniającą 25% mniejsze obrażenia od kosmitów. Przyda się ona w finalnej części pobytu na statku, tak jak i wszystkie inne przedmioty wzmacniające przeciwko kosmitom, które do tej pory zebrałeś. Nim ruszysz dalej ubierz się więc odpowiednio, pamiętaj o modyfikacji zbroi i broni. Szokowe obrażenia mają priorytet.
Uwolnij Randy'ego za pomocą kolejnej porcji tej samej minigry. Następnie zabierz z ziemi kryształ, by odblokować wyjście na lewej stronie. Znajdziesz tam chipokomona, którego warto od razu zabrać, bo nie będziesz już miał okazji tu wrócić. Następnie przejdź dalej, a dostaniesz się do kokpitu, w której czeka się walka z bossami. Przede wszystkim skup się na Matriksie, który rzuca tarczę na dwójkę pilotów. Jest on odporny praktycznie na wszystko, z wyjątkiem elektryczności, od której dostaje 50% większe obrażenia, więc używaj przede wszystkim takich ataków. Pozostała dwójka bez tarcz nie będzie zbyt ciężka, aczkolwiek musisz udanie blokować, szczególnie ataki rakietowe, by minimalizować obrażenia. Nie obejdzie się tez z pewnością bez kilku mikstur wzmacniających i leczących. Gdy pokonasz pilotów włączy się przerywnik filmowy, a misja się zakończy.