Drużyna | Klasy i umiejętności w South Park - Kijek Prawdy South Park: Kijek Prawdy poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Na przestrzeni gry odblokujesz szóstkę kolegów, z którymi możesz wędrować po South Parku. W jednym momencie możesz mieć aktywnego tylko jednego towarzysza. Możesz ich swobodnie wymieniać poza walką. W trakcie walki wymiana natomiast zużyje jedną turę towarzysza. Dodatkowo gracz dysponuje umiejętnością Rozkaż kumplowi. Poza walką w określonych momentach możesz kazać swojemu kumplowi coś zrobić, by wywołać jakiś efekt. I tak, Butters może leczyć rannych, Jimmy korzystać z wygód dla niepełnosprawnych, Kenny pokazywać swoje wdzięki, by wciągać przeciwników w pułapkę, a Stan wzywać swojego psa, by ten coś zmoczył (np. przewody pod napięciem). Rozkazywać nie możesz Kyle'owi i Cartmanowi, bo to królowie i to oni rozkazują tobie.
Każdy kumpel ma specjalną umiejętność, którą możesz używać raz na turę nie zużywając ataku zdolnością lub bronią. Jeśli nie planujesz użyć mikstury swoim towarzyszem, to pamiętaj by zawsze użyć tej umiejętności przed wykonaniem ataku.
Butters
Butters to paladyn i śmiało jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy, towarzyszy. Zadaje bardzo duże obrażenia, dodatkowo co turę dając możliwość darmowego leczenia. Jego minusem jest mała ilość PiPy, więc by w pełni wykorzystać jego umiejętności będziesz potrzebował sporo mikstur ją regenerujących, ale nawet ze zwykłego ataku wręcz potrafi zadać bardzo przyzwoite obrażenia. Zadaje święte obrażenia, co w niektórych walkach może być kluczem do zwycięstwa.
Urodzona Ofiara - Butters ma dwukrotnie większe prawdopodobieństwo, że zostanie zaatakowany przez przeciwników. Jest to umiejętność pasywna.
Leczniczy Dotyk - Butters może cię podleczyć. Jest to umiejętność "darmowa", nie kończy tury, więc możesz jej użyć, a potem zaatakować. Pamiętaj, że użycie takiej zdolności uniemożliwia wypicie mikstury.
Młot Sprawiedliwości - Silny atak połączony z wkurzeniem przeciwnika (nie będzie używał zdolności).
Młot Burzy - obszarowy atak szokowy na przeciwników w pierwszym szeregu.
Profesor Chaos - dostęp do kilku dodatkowych specjalnych umiejętności, głównie szokowych, które będziesz losował za pomocą kręcącego się koła. Jest w nim dostęp do silnego ataku w jeden cel, kilku ataków obszarowych i tarczy na Buttersa i drużynę, która zadaje obrażenia wszystkim atakującym.
Kenny
Księżniczka Kenny ma użyteczne AOE i potrafi co turę zmniejszać atak przeciwników. Niestety jego obrażenia z broni są dość słabe.
Nieśmiertelność - gdy Kenny zginie nie możesz użyć na nim mikstury wskrzeszenia. Po dwóch turach jednak ożyje i wróci do walki z pełnym zdrowiem. Jest to umiejętność pasywna.
Urok - Kenny zmniejsza atak przeciwnika. Darmowa umiejętność.
Królewski Buziak - obrzydza pojedynczy cel zadając przy okazji przyzwoite obrażenia.
Futrzaści Przyjaciele - bardzo dobre obrażenia obszarowe.
Galop Jednorożca - sekwencja QTE, po której Kenny zada silne obrażenia jednemu rzędowi wrogów. Musisz uważać, bo jeśli popełnisz błąd w czasie wciskania klawiszy, to jednorożec stratuje Kenny'ego i go zabije. Oczywiście ten za chwilę wróci do życia.
Stan
Wojownik. Niezłe obrażenia obszarowe i solidne uderzenia bronią. Ma więcej zdrowia i PiPy niż Butters, ale mimo tego, to paladyn pozostaje z reguły lepszą opcją.
Naznaczony - darmowa umiejętność, Stan zmniejsza obronę jednego przeciwnika.
Dysk Potęgi - rzut dyskiem w cel. Ten następnie odbija się i trafia w losowego przeciwnika. Użyteczne na wielu słabych wrogów lub na zombie, które zaraz mogą powstać z martwych.
Wirujące Cięcie - silny atak połączony z dość słabymi atakami w przeciwników powyżej i poniżej głównego celu.
Droga Miecza - bardzo silny atak w jeden cel.
Jimmy
Jimmy to bard, który przydaje się głównie do maksymalizowania obrażeń zadawanych przez gracza, bo sam nie jest w stanie zrobić wiele. Prawdopodobnie będziesz go używał najmniej ze wszystkich, chyba, że potrzebujesz stałego dopływu PiPy dla swojej postaci. Przydatny dla wojownika.
Akord Mocy - darmowa umiejętność, regeneruje 6 punktów PiPy tobie i Jimmy'emu;
Pieśń Wzmocnienia - zwiększa obrażenia zadawane przez drużynę i zmniejsza obrażenia zadawane przez wrogów.
Kołysanka - masowe usypianie przeciwników. Długość snu zależy od tego, jak dobrze ci poszło podczas rzucania czaru. Raz trafiony przeciwnik obudzi się. Miejscami niezwykle przydatne, ale tylko parę razy w ciągu całej gry, jak np. w czasie walki z krowami podczas wykonywania zadania pobocznego dla Jimmy'ego.
Brązowa Nuta - jedyna ofensywna zdolność Jimmy'ego, ale za to naprawdę mocna. Duży damage połączony z obniżeniem obrony przeciwników.
Kyle
Król elfów z bardzo mocnymi umiejętnościami. W zasadzie jego największym minusem jest to, że będziesz mógł go używać dopiero ostatniego dnia gry...
Zbiórka - wzmacnia atak wręcz i ze zdolności. Darmowa umiejętność.
Wezwanie Żywiołaka - silny atak w pojedynczy cel świętymi obrażeniami.
Wietrzna Burza - obszarowe obrażenia w rzędzie.
Grad Strzał - Potężne obrażenia obszarowe przy udanym ataku (sekwencja QTE). Nawet przy nieudanej próbie rzucenia obrażenia dalej są całkiem niezłe.
Cartman
Król ludzi i potężny czarownik. Cartman zadaje silne obrażenia, ale generalnie jest wyraźnie gorszy od Kyle'a. Szybko ginie z racji na brak pancerza i niewielką ilość życia.
Magiczny Pocisk - darmowy pojedynczy cios w przeciwnika. Relatywnie słabe obrażenia.
Płomienny Atak - razi ogniem przeciwników w rzędzie i ich podpala.
Paląca Chmura - Potężny obszarowy atak ogniowy, ale nie tak silny jak Kula Ognia maga.
Klątwa - obrażenia szokowe w pojedynczy cel. Niezwykle przydatne w walce z niektórymi bossami.