- Misja 1 - Jeden strzał, jeden trup (1) | Opis przejścia Sniper Ghost Warrior Sniper: Ghost Warrior poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Misja 1 - Jeden strzał, jeden trup
Ta misja to jakby małe przedłużenie tutoriala. W przerywniku filmowym (#1 ) twoja para snajperska rozdzieli się - obserwator zostanie na górze (na skałach), skąd będzie miał lepszy podgląd sytuacji, ty zaś zejdziesz na dół z zadaniem przedostania się przez ruiny . Obserwator będzie prowadził cię za rączkę przez radio.
[1] |
[2] |
Ruszaj do przodu, drogą wskazywaną przez kolejne białe kropki wyświetlające się na ekranie (#2 ). Możesz zmienić broń na wytłumiony pistolet, poruszaj się cicho i ostrożnie, jeśli trzeba kucając, miej oczy dookoła głowy.
Po chwili ponownie odezwie się obserwator każąc ci zdjąć jednego z dwóch niedobruchów stojących na rusztowaniu po lewej (#3 ). Konkretnie na sygnał swojego obserwatora (spottera) masz odstrzelić pana z lewej - w tym przypadku użyj wytłumionego karabinu wyborowego. Spotter położy w tej samej chwili drugiego delikwenta.
[3] |
[4] |
Idź dalej przez te ruiny na znak spottera padając i czołgając się kawałek (#4 ). Zastrzel gagatka, który może pojawić się przed tobą, gdy ponownie staniesz na równe nogi.,
Po krótkiej chwili twój obserwator każe ci się ukryć w zaroślach przy drodze, zachować ciszę i przepuścić trzech gagatków, którzy nadbiegną tym piaszczystym traktem. W gruncie rzeczy możesz tych trzech łobuzów rozwalić, kiedy miną twoją pozycję, rozrywając ich na przykład celnie ciśniętym granatem ręcznym (#5 ).
[5] |
[6] |
Po chwili obserwator każe ci zając pozycję za murem kawałeczek dalej, po lewej stronie drogi. Za murem widać kilku opryszków stojących przy rozpalonym ognisku. Masz czekać aż się rozejdą, a wtedy - na sygnał twojego spottera - przekraść się w prawo, przez dróżkę w jakieś ruiny. Równie dobrze możesz jednak szybko rozerwać panów przy ognisku kolejnym granatem ręcznym (#6 ).
A potem zastrzelić kilku kolejnych zbirów nadbiegających w kierunku ogniska z lewej, jakąś piaszczystą dróżką prowadzącą od ruin (#7 ). Postaraj się wszakże dosyć szybko położyć trupem tych wszystkich siepaczy miejscowej junty wojskowej, tak by nie zdołali oni podnieść alarmu.
[7] |
[8] |
Możesz też oczywiście trzymać się wskazówek twojego obserwatora, nie rozpoczynać strzelaniny, a na jego sygnał przekraść się przez dróżkę w ruiny na prawo od murku, za którym się ukryłeś. Chwilę potem usuń po cichutku delikwenta, którego dojrzysz między kolumnami (#8 ).
Przekradaj się przez te inkaskie ruiny cały czas poruszając się cicho i zachowując czujność. Generalnie powinieneś unikać otwartej walki, ale nie powinno się nic stać, jeżeli narobisz trochę rabanu i sprzątniesz paru wrogów. Po wymianie ognia kuruj się wbijając w żyłę szprycę z medykamentami (#9 ).
[9] |
[10] |
Zasuwaj drogą wskazywaną na ekranie białymi kropkami, mijając z prawej strony jakieś instalacje fabryczne, tudzież rafinerię (#10 ). Możesz się im przyjrzeć przez lunetę swojego karabinu wyborowego i pozdejmować niedobruchów na dachach budynków/kontenerów i na silosach. Nie tykaj jednak opryszków stojących w pobliżu robotników na piaszczystej drodze biegnącej przez rafinerię. Zadanie polega teraz na spotkaniu się z O'Neilem (twoim obserwatorem) na stanowisku snajperskim .
Podążając na to spotkanie będziesz musiał po cichu usunąć jeszcze jednego wroga, stojącego w trawie tyłem do ciebie. To doskonała okazja by poćwiczyć trochę walkę nożem (#11 ). Zakradnij się za głaz na wprost, zza niego wyceluj w tułów lub łeb opryszka i rzuć majcher. Możesz też oczywiście podkraść się cicho jeszcze dalej, by wbić ostrze noża bojowego w miękkie ciałko ofiary.
[11] |
[12] |
Po chwili będziesz musiał zapoznać się także z innym elementem swojego ekwipunku - liną zakończoną kotwicą. Służy ona do wspinania się wyżej, np. na jakąś skalną półkę, jeśli zajdzie taka potrzeba, opuszczania się z wysokości, tudzież pokonywania rozpadlin. Wyjmij więc rzeczoną linę wciskając klawisz 6, spójrz w górę i LPM rzuć kotwicę w kierunku czerwonego kółeczka widocznego na jednym z konarów (#12 ). Jeśli takiego kółka nie widzisz pochodź trochę po okolicy ze wzrokiem skierowanym do góry (uważaj by nie potknąć się o jakiś korzeń i nie nadziać na kotwicę ;-P) - kółeczko w końcu pojawi się na konarze. Po zahaczeniu liny o konar wciągaj się po niej przytrzymując klawisze odpowiedzialne za poruszanie się twojej postaci. Kiedy już przedostaniesz się przez rozpadlinę i trochę opuścisz wciśnij klawisz Spacji by puścić linę i zeskoczyć na ziemię.
W końcu dotrzesz na miejsce spotkania z drugim człowiekiem-krzakiem, czyli twoim obserwatorem O'Neilem (#13 ).