Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Silent Hill 2 Remake: Więzienie Toluca Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja

Więzienie Toluca jest ósmym obszarem w Silent Hill 2 Remake. Jest to długi obszar o dość prostej strukturze charakteryzujący się wszechobecną ciemnością. Na tej stronie opisaliśmy jak zwiedzić więzienie Toluca, zdobyć sztucer i wszystkie odważniki.

Ostatnia aktualizacja: 23 października 2024

Więzienie Toluca jest ósmym obszarem w Silent Hill 2 Remake, do którego traficie po opuszczeniu drugiej strony South Vale. Jest to długi obszar, lecz jego struktura jest dosyć prosta i intuicyjna, zaś główną przeszkodą okaże się wszechobecna ciemność. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak zwiedzić całe więzienie Toluca, zdobyć sztucer i wszystkie odważniki.

Jak dotrzeć na dziedziniec?

Obszar rozpoczniecie na stołówce. Podejdźcie do jedynego oświetlonego stołu i obejrzyjcie cutscenkę, podczas której ponownie spotkacie Eddiego. Po niepokojącej konwersacji wyjdźcie tymi samymi drzwiami co Eddie i wejdźcie do zbrojowni. Zwróćcie uwagę na zamkniętą szafkę na broń. W środku jest sztucer, ostatnia broń w grze. By go zabrać potrzebujecie klucza, który zdobędziecie niedługo. Zabierzcie mapę ze stolika.

Udajcie się do kaplicy tuż obok i zabierzcie najcięższy odważnik z ołtarza. Waszym celem w tym obszarze jest zebranie pięciu takich odważników. Uważajcie na wroga, który zaatakuje was po podniesieniu odważnika i udajcie się do Bloku A. Spotkacie tutaj nowego wroga - czołgające się po ścianach pajęcze manekiny. Zwróćcie również uwagę na dźwignie na ścianach. Więzienie jest bardzo ciemne, zaś pociąganie za te dźwignie chwilowo rozjaśnia pomieszczenie.

Zwiedźcie bloki więzienne by znaleźć cztery zamknięte drzwi z symbolami woła, węża, dzika i gołębia. Za każdymi z tych drzwi kryje się oddzielny obszar oraz nowy odważnik. Obszary te musicie eksplorować jeden po drugim, a ukończenie lokacji wymaga zdobycia wszystkich odważników. Po zwiedzeniu cel udajcie się na dziedziniec.

Dziedziniec jest bardzo ciemny - idźcie bezpośrednio na wprost od drzwi. Natraficie na szubienicę (na razie ją zignorujcie) oraz na szale sprawiedliwości. Na szalach leży już jeden odważnik srebrnego koloru - połóżcie na nich zdobyty z kaplicy najcięższy odważnik. Szale służą do otwierania drzwi z symbolami zwierząt. Musicie zbalansować ich obciążenie tak, by wskazówka między szalami wskazywała na jeden z symboli. Połóżcie srebrny odważnik na lewej szali i najcięższy odważnik na prawej szali by otworzyć drzwi węża.

Jak przejść przez obszar węża?

Udajcie się do drzwi węża na południu bloku A. Idźcie korytarzem do wartowni po czym przejdźcie przez korytarz między celami. Większość cel jest na razie zamknięta.

W drugim korytarzu uważajcie na przeciwnika zamkniętego w celi - dalej może was zranić plując kwasem. Na końcu wejdźcie do pokoju świadków, gdzie znajdziecie generator. Musicie włączyć wszystkie sześć przełączników przed jego uruchomieniem, lecz włączanie niektórych z nich wyłącza inne przełączniki. By uruchomić generator, włączajcie przełączniki w następującej kolejności (od lewej strony): 6, 5, 4, 5, 3, 2, 1, 3, 2. Pociągnijcie za dużą dźwignię.

Otworzycie drzwi do komory śmierci, gdzie na krześle elektrycznym leży średni odważnik. Otworzycie także wszystkie inne cele, wypuszczając zamkniętych w nich wrogów. Przejdźcie przez pierwszy korytarz pokonując wrogów i przeszukując cele w poszukiwaniu przedmiotów. Wyburzcie ścianę w celi E1 by wrócić do drugiego korytarza.

W drugim korytarzu pozbądźcie się wrogów, przeszukajcie cele i przeciśnijcie się przez szczelinę w celi E10. Po drugiej stronie, w szafce na klucze, znajdziecie klucz do zbrojowni.

Drzwi w tym pomieszczeniu zabiorą was z powrotem do głównej części więzienia, tuż przed zbrojownią. Wejdźcie do środka i otwórzcie szafkę by zdobyć sztucer. Jest to najpotężniejsza broń palna w grze, lecz jej amunicja jest również najrzadsza. Sztucer nie sprawdza się również w sytuacjach podbramkowych tak dobrze jak strzelba, co oddelegowuje go do jednej roli - oszczędzajcie go na walki z bossami. Wróćcie na dziedziniec i odłóżcie średni odważnik na szale. Połóżcie najcięższy i srebrny odważnik na lewej szali, a średni na prawej, by otworzyć drzwi woła.

Jak przejść przez obszar woła?

Udajcie się do drzwi woła, tuż obok zbrojowni. Pokierują was one na wyższe piętro. Udajcie się tam do wartowni, gdzie w szufladzie biurka znajdziecie klucz do bloku D.

W bloku D udajcie się do celi D5, gdzie znajdziecie prowizoryczny klucz. Możecie nim otworzyć celę C4 i przecisnąć się przez szczelinę w środku by trafić do toalet a następnie pod prysznice.

Leży tu sporo zasobów i amunicji, więc przeszukajcie pomieszczenia zanim sięgniecie do pokrytej owadami dziury w ścianie pryszniców i zdobędziecie ciężki odważnik. W chwili podniesienia odważnika pomieszczenie wypełni się wrogami. Biegnijcie prosto i nie wdawajcie się z nimi w walkę. Jeśli na drodze będzie stał wam jakiś przeciwnik, zabijcie go strzelbą i biegnijcie dalej do końca korytarza, do otwartych już drzwi. Przeciwnicy nie powinni podążyć za wami do bloków C i D.

Wróćcie do głównej części więzienia tą samą drogą, którą przyszliście, i udajcie się na dziedziniec. Odłóżcie ciężki odważnik na szale. Połóżcie srebrny odważnik na lewej szali, a wszystkie pozostałe na prawej szali by otworzyć drzwi dzika.

Jak przejść przez obszar dzika?

Udajcie się do drzwi dzika na północy bloku B. Droga przez ten obszar jest liniowa. Skierujcie się korytarzem przez pokój odwiedzin, gdzie musicie przejść przez wybitą szybę.

Przejdźcie przez następny korytarz wokół pokoju socjalnego lub przez niego, aż nie dojdziecie do ambulatorium. Na biurku znajdziecie klucz na wyższe piętro.

Wróćcie na poprzedni korytarz i otwórzcie drzwi na klatkę schodową, na południe od toalet. Po drugiej stronie wejdźcie po kolejnej klatce schodowej by dotrzeć na trzecią kondygnację i do biura naczelnika. Na biurku leży maszyna do pisania, na której ktoś pisał cały czas tylko jedno słowo. Także napiszcie to słowo - SICK - by zdobyć lekki odważnik.

Wróćcie do głównej części więzienia przez drugą kondygnację lub ponownie przez pokój odwiedzin. Udajcie się na dziedziniec i odłóżcie lekki odważnik na szale. Połóżcie średni odważnik na prawej szali, a wszystkie pozostałe na lewej szali by otworzyć drzwi gołębia.

Jak przejść przez obszar gołębia?

Drzwi gołębia prowadzą do piwnicy. Przejście zawali się za wami - musicie znaleźć inne wyjście. Udajcie się na sam koniec korytarza i przeciśnijcie się przez szczelinę naprzeciw celi F15.

Po drugiej stronie znajdziecie panel z przyciskami otwierającymi cele. Możecie otworzyć obie z nich, po czym udajcie się do nowo otwartej celi F6. Wejdźcie do niej i zabierzcie najlżejszy odważnik. Cela zamknie się i zostaniecie uwięzieni w środku. Bądźcie cierpliwi i ignorujcie niepokojące dźwięki - cela otworzy się sama po około trzydziestu sekundach.

Po opuszczeniu celi musicie znaleźć wyjście. Idźcie do celi F9 i zniszczcie ścianę w środku, po czym przeciśnijcie się przez nią i wejdźcie drabiną na wyższe piętro. Raz jeszcze znajdziecie się w głównym obszarze. Udajcie się na dziedziniec i odłóżcie najlżejszy odważnik na szalach. Połóżcie najcięższy, średni i srebrny odważnik na jednej szali, oraz ciężki, lekki i najlżejszy odważnik na drugiej szali by zdobyć dźwignię egzekucyjną.

Jak opuścić więzienie?

Udajcie się na szafot i włóżcie dźwignię w urządzenie na środku platformy. Otworzy to tablicę przed wami. Musicie rozwiązać zagadkę, wybierając jedynego niewinnego spośród sześciu skazańców. Opisaliśmy ją na oddzielnej stronie poradnika.

Poprawne rozwiązanie zagadki zrzuci was do kostnicy, gdzie znajdziecie kolejną dziurę w podłodze. Zeskakujcie w kolejne dziury, aż nie dotrzecie do windy. Wejdźcie do środka by trafić do następnego obszaru - Labiryntu.