Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Silent Hill 2 Remake: Szpital Brookhaven Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja

Szpital Brookhaven jest piątym, najdłuższym obszarem w Silent Hill 2 Remake, pełnym wymagających wrogów i rozmaitych szyfrów. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przywrócić zasilanie w szpitalu, gdzie znaleźć trzy bransolety i jak pokonać drugiego bossa, Strzęp Wargi.

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2024

Szpital Brookhaven jest piątym obszarem w Silent Hill 2 Remake, do którego traficie po opuszczeniu zachodniego South Vale. Jest to największa i najdłuższa lokacja w grze, pełna drzwi zamkniętych szyframi oraz wymagających wrogów. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak uruchomić generator w piwnicy by przywrócić zasilanie w szpitalu, gdzie znaleźć trzy bransolety i jak pokonać drugiego bossa, Strzęp Wargi.

Jak dostać się do piwnicy?

Po wejściu do szpitala podnieście mapę ze stojaka naprzeciw głównego wejścia. Następnie udajcie się do recepcji tuż obok, gdzie możecie zapisać grę. Zwróćcie uwagę na skrytkę w biurze recepcji oraz notatkę na tablicy, która pokieruje was w stronę gabinetu badań nr 3.

Pokój ten znajduje się niedaleko, lecz by do niego wejść musicie wybić szybę w korytarzu. W szufladzie biurka znajdziecie notatkę, która nakieruje was na kod do skrytki na klucze w recepcji. Po drodze możecie odwiedzić klatkę schodową i obejrzeć cutscenkę - Laura uciekła na drugą kondygnację i zamknęła za sobą drzwi. Musicie znaleźć inną drogę.

Notatka wspomina o pielęgniarkach, lekarzach i drzewach, a także o rozejrzeniu się po lobby. W lobby szpitalnym znajdują się trzy obrazy, które możecie zbadać. Na pierwszym obrazie jest siedem pielęgniarek, na drugim dwóch lekarzy, a na trzecim cztery drzewa. Prawidłową kombinacją jest zatem 724. Zabierzcie klucz do piwnicy z otwartej skrytki i raz jeszcze udajcie się na klatkę schodową. Zejdźcie po schodach i otwórzcie drzwi do piwnicy.

Jak przywrócić zasilanie w szpitalu?

Podnieście mapę piwnicy wiszącą bezpośrednio przed wami i udajcie się do pokoju 04, a z niego przejdźcie do pokoju 03. Tam czeka generator, który musicie uruchomić by przywrócić zasilanie, a tym samym odblokować windę prowadzącą na wyższe piętro. Skierujcie się do pobliskiego pokoju 06, po drodze walcząc z przeciwnikami, i przejdźcie do pokoju 10. Tam znajdziecie pusty kanister.

Teraz udajcie się do pokoju 05. Znajdziecie tu wózek na kółkach. Przepchnijcie go otwartymi drzwiami do pokoju 08, pod ścianę z niewielkim okienkiem. Przejdźcie przez okienko do pomieszczenia 09, gdzie znajdziecie zbiornik paliwa. Napełnijcie kanister.

Wróćcie do generatora i nalejcie do niego paliwa, po czym pociągnijcie za dźwignię na generatorze. Przywrócicie tym samym zasilanie. Udajcie się do windy i pojedźcie na drugą kondygnację.

Obejrzyjcie cutscenkę. Maria na razie was zostawi - resztę szpitala eksplorować będziecie sami. Udajcie się w głąb korytarza, gdzie natraficie na nowego wroga - pielęgniarki. To najgroźniejsi przeciwnicy jak dotąd, mają dużo zdrowia, potrafią blokować wasze ciosy i atakują kombinacjami kilku uderzeń pod rząd. Nie bójcie się używać przeciw nim pistoletu.

Musicie udać się do biura dyrektora. W środku znajdziecie punkt zapisu oraz poznacie główny cel lokacji - musicie znaleźć trzy bransolety i użyć ich, by otworzyć sejf za czerwoną firanką. Na stoliku w rogu znajdziecie trzy notatki, które pokierują was w stronę wszystkich bransolet.

Gdzie znaleźć pierwszą bransoletę?

W pierwszej kolejności udajcie się do szatni żeńskiej na drugiej kondygnacji. Pomieszczenie jest otwarte, a są tu dwa kluczowe przedmioty. Pierwszym jest wygięta igła, którą możecie wyjąć z pluszowego misia. Przyda wam się ona później. Drugim przedmiotem jest leżąca w szafce strzelba. Okaże się ona niezwykle przydatna w sytuacjach podbramkowych oraz w walkach z bossami.

Udajcie się teraz do pobliskiego pokoju pielęgniarek. Uważajcie na pielęgniarkę w łazience. Ze stolika podnieście klucz do pobliskiego pokoju L1. Udajcie się tam, a w środku przestawcie kolejny wózek pod okienko przy suficie i przejdźcie przez nie.

Traficie do pomieszczenia gospodarczego, gdzie musicie przecisnąć się przez dziurę w ścianie. Po przerywniku filmowym ponownie traficie na pierwszą kondygnację. Przeciśnijcie się przez szczelinę w podłodze i przejdźcie do następnego pokoju, gdzie na podłodze leży poszukiwana przez was bransoleta. Gdy ją podniesiecie, do pomieszczenia wejdzie przeciwnik, bądźcie więc gotowi. Następnie opuśćcie pokój i wyjdźcie na korytarz.

Gdzie znaleźć drugą bransoletę?

Udajcie się na trzecią kondygnację drugą klatką schodową. Tuż przy schodach znajdują się ogromne żelazne drzwi, za którymi znajduje się Laura. Zapomnijcie o nich - nie otworzycie ich. Zamiast tego przedostańcie się do gabinetu badań nr 5. Drzwi są zablokowane, musicie więc wybić okno.

Podnieście z biurka klucz do wewnętrznego skrzydła na pierwszej kondygnacji i przejdźcie do pokoju rentgenowego. Podnieście zdjęcie prześwietlenia ze stolika. Zapamiętajcie ten pokój - wrócicie tu po zdobyciu jeszcze jednego zdjęcia prześwietlenia. Na razie wróćcie na pierwszą kondygnację i otwórzcie duże drzwi w głównym korytarzu kluczem do wewnętrznego skrzydła.

Najpierw udajcie się w prawo, do pokoju lekarzy. Na tablicy korkowej znajdziecie notatkę z kodem, dzięki której możecie otworzyć dyżurkę pielęgniarek na drugiej kondygnacji. Udacie się tam nieco później. Na razie przejdźcie do spiżarni na pierwszej kondygnacji, gdzie znajdziecie środek pleśniobójczy. Powinniście zauważyć go od razu, ponieważ jest otoczony ogromną ilością owadów.

Wróćcie na drugą kondygnację pobliską klatką schodową i udajcie się do dyżurki pielęgniarek. Zebrana przez was notatka pokazuje prawidłowy kod do drzwi, czyli 3578. Wewnątrz dyżurki wyjmijcie zapleśniałe zdjęcie prześwietlenia z otoczonej owadami wanny. W ekwipunku połączcie zapleśniałe zdjęcie ze środkiem pleśniobójczym by pozbyć się pleśni.

Wróćcie do pokoju rentgenowego na trzeciej kondygnacji. Musicie prawidłowo umieścić cztery zdjęcia rentgenowskie na tablicy. Pozycję zdjęć rozpoznacie dzięki śladom flamastra na tablicy i na zdjęciach - ustawcie je tak, by ślady flamastra do siebie pasowały. Zdjęcia będą na siebie nachodzić, zaś niektóre będziecie musieli obrócić. Prawidłowe ułożenie znajdziecie na zrzucie ekranu powyżej. Ujawni ono kombinację do pomieszczenia D1 tuż obok - 4 w prawo, 37 w lewo, 12 w prawo. Otwórzcie pokój i zdejmijcie prześcieradło z łóżka wewnątrz by zdobyć drugą bransoletę.

Gdzie znaleźć trzecią bransoletę?

Wróćcie na pierwszą kondygnację, do wewnętrznego skrzydła, i wejdźcie do pokoju dziennego. Po pokonaniu pielęgniarki wewnątrz przeciśnijcie się przez szczelinę w ścianie do apteki. Zwróćcie uwagę na odpływ w podłodze - wrócicie tu później.

Wyjdźcie do ogrodu, gdzie pozbądźcie się przeciwników. Z ogrodu przejdźcie na basen, a z basenu pod prysznice. Na zlewie leży tam rurka medyczna. W ekwipunku połączcie ją z wygiętą igłą, którą zdobyliście w szatni żeńskiej. Z rurki i igły stworzycie prowizoryczną wędkę.

Wróćcie do apteki i użyjcie rurki by wyłowić klucz z odpływu. Tym kluczem możecie otworzyć klapę w podłodze na basenie. Pociągnijcie za dźwignię pod klapą by osuszyć basen i wejdźcie do środka. Ciosem wręcz zniszczcie malunek oka na ścianie basenu. Za ścianą leży trzecia bransoleta. Możecie już wrócić do gabinetu dyrektora by rozwiązać zagadkę.

Jak otworzyć sejf w gabinecie dyrektora?

Mając wszystkie trzy bransolety możecie już otworzyć sejf w gabinecie dyrektora. Rozwiązanie zagadki znajdziecie na oddzielnej stronie poradnika. Wewnątrz sejfu znajdziecie klucz na dach.

Jak znaleźć Laurę?

Wróćcie na trzecią kondygnację i otwórzcie drzwi na dach. Na dachu wejdźcie do niewielkiego pomieszczenia i przeczytajcie notatkę na podłodze. Wyjdźcie z pomieszczenia i uważajcie na jumpscare - spotkacie Piramidogłowego, który rzuci Jamesem przez podłogę z powrotem na trzecią kondygnację. Znajdziecie się po drugiej stronie żelaznych drzwi, za którymi była Laura.

Podążajcie liniowym korytarzem w stronę Laury. Po drodze wstąpcie do pokoju hydroterapii, gdzie znajdziecie nieco zasobów i skrót do reszty szpitala. Zapiszcie grę punktem zapisu za pokojem hydroterapii, uleczcie się do pełna i przeładujcie broń. Gdy będziecie gotowi, podejdźcie do dużych drzwi na końcu korytarza. Obejrzyjcie cutscenkę, po której rozpocznie się druga walka z bossem, Strzępem Wargi.

Jak pokonać Strzęp Wargi?

Pierwsza faza walki jest dość prosta. Przeciwnik jest otoczony metalową ramą, która czyni go niepodatnym na obrażenia. Zranić możecie go jedynie atakując go wręcz lub strzelając w jego wystające stopy.

Większość pierwszej fazy boss spędza nad sufitem, poza areną. Okazjonalnie spada z sufitu i chwilę na nim zwisa, po czym wraca nad sufit. Biegnijcie wokół pomieszczenia i nasłuchujcie dźwięku przebijania się przez sufit, cały czas pozostając w ruchu - inaczej może was kopnąć. Gdy boss się pojawi, zwróćcie uwagę na to, jak się zachowuje. Jeśli boss buja się na wszystkie strony, trzymajcie się od niego z dala. Jeśli wisi nieruchomo, zacznijcie okładać go rurą - nie opłaca się marnować tu amunicji, ponieważ boss nie jest groźny w tej fazie walki, a jego stopy są bardzo małym celem.

W drugiej fazie walki boss spadnie z sufitu, przerabiając ramę łóżka na ostre, metalowe nogi. Jego ciało jest teraz podatne na obrażenia, lecz sam boss jest znacznie groźniejszy - zamiast zwisać z sufitu będzie do was podbiegać i próbować was dźgnąć. W tej fazie walczy on jak zwykły przeciwnik, jest jednak większy i szybszy. Róbcie uniki gdy się zbliży, strzelając do niego z pistoletu i strzelby.

Bez chroniącej go ramy boss ma dość mało zdrowia, więc starcie powinno szybko dobiec końca. Po pokonaniu Strzępu Wargi James trafi do koszmarnej wersji szpitala Brookhaven, z której musicie się teraz wydostać.