Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Silent Hill 2 Remake: Labirynt Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja

Labirynt jest dziewiątym obszarem w Silent Hill 2 Remake. Jest to najbardziej obfity w walkę obszar w grze, o surrealistycznej lecz dość prostej strukturze. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak pokonać Abstrakcyjnego Tatusia, ukończyć zgniłą, opuszczoną i zniszczoną sekcję oraz pokonać Eddiego.

Ostatnia aktualizacja: 23 października 2024

Labirynt jest dziewiątym obszarem w Silent Hill 2 Remake, do którego traficie po opuszczeniu więzienia Toluca. Jest to obszar najbardziej obfity zarówno w walkę jak i w horror, zaś jego struktura jest prosta lecz surrealistyczna. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak pokonać Abstrakcyjnego Tatusia, ukończyć zgniłą, opuszczoną i zniszczoną sekcję oraz pokonać Eddiego.

Jak pokonać Abstrakcyjnego Tatusia?

Obszar zaczyna się walką z bossem. Po opuszczeniu więzienia idźcie długim, liniowym korytarzem, aż nie spotkacie Angeli. Po przerywniku filmowym staniecie do walki z Abstrakcyjnym Tatusiem.

Walkę rozpoczniecie w ciasnym, wąskim korytarzu. Waszym priorytetem powinno być odwrócenie się i ucieczka do drzwi na końcu korytarza, które doprowadzą was do nieco obszerniejszego pomieszczenia.

Gdy już wydostaniecie się z ciasnego korytarza, starcie okaże się bardzo proste. Choć otoczenie i wygląd bossa mają za zadanie was przerazić, sam Tatuś potrafi atakować wyłącznie wręcz, pojedynczymi ciosami i chwytami naprzeciw siebie. Trzymajcie się blisko bossa, róbcie unik w bok gdy boss zwróci się w waszą stronę i spróbuje was chwycić, po czym kontratakujcie strzelbą lub dwoma ciosami rurą. Rytm walki łatwo zrozumieć i nie zmienia się on ani razu - unik w bok, dwa ciosy, powtarzane aż boss nie padnie. Starcie jest na tyle proste, że naszym zdaniem nie warto marnować na nie amunicji.

Po pewnym czasie boss zniknie, otwierając korytarz naprzód. Idźcie aż do końca korytarza aż nie traficie na włączony telewizor, który musicie zniszczyć. Może to albo otworzyć ścieżkę naprzód, albo ponownie przyzwać Tatusia. Dalej podążajcie korytarzem lub walczcie z Tatusiem tak samo, jak wcześniej - upewnijcie się tylko, że zwabicie go do pomieszczenia, w którym macie miejsce na uniki.

Okazjonalnie Tatuś przebijać się będzie przez ściany, próbując zaskoczyć was w wąskich korytarzach - w takim przypadku uciekajcie przed nim, aż nie dotrzecie do nieco większego pomieszczenia, i wtedy zacznijcie walczyć. Boss jest niebezpieczny w korytarzach ponieważ nie macie wtedy miejsca na uniki, lecz bardzo prosty wszędzie indziej.

Przechodźcie przez korytarze i niszczcie telewizory, walcząc z bossem aż nie ucieknie, póki nie traficie do ogromnego pokoju pokrytego skórą i wypełnionego maszynerią. Tutaj Tatuś zaatakuje was po raz ostatni. Strategia nie ulegnie zmianie - unik w bok, dwa ciosy. W końcu powalicie bossa na dobre - obejrzyjcie cutscenkę, która zakończy walkę.

Jak wyjść z centrum Labiryntu?

Po walce traficie do centrum labiryntu. Mapa w tej lokacji działa nieco inaczej niż zwykle - rysuje się ona na bieżąco podczas zwiedzania obszarów. Tuż przed wami zobaczycie korytarz zablokowany dziwacznymi mackami - na razie go zignorujcie. Udajcie się korytarzem na północ, gdzie po drugiej stronie drzwi raz jeszcze spotkacie Marię.

Wróćcie do centralnego pomieszczenia, gdzie pojawiło się urządzenie w kształcie kostki. Możecie ją przekręcać i obracać, co obraca również ogromny sześcian w środku komnaty. Jak pewnie zauważyliście, w sześcianie są drzwi, a na kostce znajdują się symbole. Obróćcie kostkę tak, by ustawić przed sobą symbol przypominający trójkąt połączony z odwróconym krzyżem. To wysunie kładkę do wnętrza sześcianu. Wejdźcie do środka i po schodach wewnątrz, do korytarza na jej wyższej kondygnacji, który zabierze was do zgniłego obszaru labiryntu.

Jak przejść przez zgniłą sekcję Labiryntu?

Na końcu korytarza traficie do centralnego pomieszczenia zgniłej sekcji, w której pod sufitem wisi klatka. Podtrzymywana jest ona liną, którą musicie spalić. Waszym celem w tym obszarze jest zatem zdobycie zapalniczki, która rozłożona jest na trzy części. Udajcie się do korytarza na wschód i wejdźcie do pomieszczenia na jego końcu. Pod podłogą kryje się Mandarin - omijając go przedostańcie się do pokoju na wschód.

Wewnątrz pomieszczenia przesuńcie wózek pod małe okienko i przejdźcie na drugą stronę, gdzie otwórzcie lodówkę. Zdobędziecie gaz do zapalniczki. Raz jeszcze wejdźcie do pokoju z kratami zamiast podłóg i wróćcie do centralnego pomieszczenia.

Udajcie się korytarzem na południe z pokoju centralnego, unikając kolejnego Mandarina. W pomieszczeniu na samym końcu korytarza znajduje się dziura w ścianie, w której leży knot do zapalniczki.

Wyjdźcie z pomieszczenia wschodnimi drzwiami i idźcie liniowym korytarzem aż nie traficie do pomieszczenia przypominającego biuro. Pozbądźcie się pielęgniarki w środku i zabierzcie klucz z biurka. Wyjdźcie drzwiami na końcu korytarza i raz jeszcze przedostańcie się przez pomieszczenie z kratą zamiast podłogi by wrócić do centralnego pokoju.

Raz jeszcze wyruszcie do wschodniego korytarza i otwórzcie kluczem zamknięte drzwi w jego środku. Znajdziecie się w łazience. Musicie opróżnić wannę z kwasu by wyciągnąć potrzebny przedmiot. W tym celu przeciśnijcie się przez szczelinę w ścianie łazienki i przejdźcie na sam koniec wąskiego korytarza, gdzie musicie przekręcić zawór. Wróćcie do łazienki i zabierzcie z wanny zepsutą zapalniczkę.

Możecie teraz wrócić do centralnego pomieszczenia i połączyć wszystkie części zapalniczki w ekwipunku. Spalcie linę, a klatka spadnie z sufitu i przebije się przez podłogę. Zeskoczcie do dziury w podłodze by ukończyć zgniłą sekcję i wrócić do centralnej sekcji Labiryntu.

Jak przejść przez opuszczoną sekcję Labiryntu?

By dostać się do następnej sekcji musicie obrócić kostkę, by ustawić przed sobą symbol przypominający podwójny krzyż zakończony symbolem nieskończoności. Raz jeszcze wejdźcie po schodach wewnątrz sześcianu i przejdźcie długim korytarzem do opuszczonej sekcji.

Sekcja ta pełna jest drabin oznaczonych rzymskimi cyframi. Udajcie się na wschód by znaleźć drabinę II i zejdźcie po niej na niższy, zalany poziom. Liniowy korytarz zabierze was do drabiny I.

Przed wami ujrzycie kraty zamknięte kajdankami - musicie znaleźć do nich klucz. Przejdźcie drzwiami obok i udajcie się do końca liniowego korytarza, aż do drabiny III. Kolejny liniowy korytarz na zalanym piętrze zabierze was prosto do leżącego na żelaznej tacce klucza do kajdanek.

Otwórzcie drzwi w tym pomieszczeniu by trafić do poprzedniego korytarza, prowadzącego do drabiny I. Udajcie się do niej by wrócić do kajdanek. Otwórzcie je kluczem i przekręćcie zawór by otworzyć kraty.

Na końcu kolejnego liniowego korytarza traficie do pokoju z wózkiem. Musicie podstawić go pod okienko w ścianie obok. Możecie skorzystać ze szczeliny, którą zasłaniał wózek, by wrócić do pobliskiego punktu zapisu, lecz by przejść dalej musicie przejść przez okienko. Za nim znajdziecie drabinę IV, która doprowadzi was do przejścia zablokowanego drucianą siatką. By je otworzyć, potrzebujecie obcęgów.

Dalej idźcie tunelem aż nie traficie do korytarza w kształcie pierścienia. Odbijcie w lewo, w stronę owadów, by spotkać się z nieprzyjemną niespodzianką - Piramidogłowym. Natychmiast uciekajcie przed nim w drugą stronę, nie oglądając się, aż do podwójnych drzwi. Za nimi znajduje się pęknięta ściana - szybko zniszczcie ją i przeciśnijcie się na drugą stronę, po czym wejdźcie po drabinie. Będziecie już bezpieczni - przynajmniej na razie.

Przejdźcie przez następny liniowy korytarz, na którego końcu znajdziecie obcęgi. Musicie teraz wrócić do siatki - prosto przez pierścieniowy korytarz, w którym nadal czeka Piramidogłowy. Zejdźcie znowu drabiną do kryjówki Piramidogłowego, skąd musicie dobiec do tunelu i drucianej siatki. Biegnijcie sprintem, zawsze przypuszczając, że oprawca jest tuż za wami. Jeśli stanie wam na drodze, odwróćcie się i biegnijcie dalej. Po dotarciu do tunelu biegnijcie dalej aż do drucianej siatki, szybko przetnijcie ją obcęgami i zeskoczcie do dziury w podłodze po drugiej stronie by ukończyć opuszczoną sekcję. Raz jeszcze wrócicie do centralnej sekcji Labiryntu.

Jak przejść przez zniszczoną sekcję Labiryntu?

By dostać się do następnej sekcji musicie obrócić kostkę, by ustawić przed sobą symbol przypominający odwrócony trójkąt połączony z odwróconym krzyżem. Wejdźcie do sześcianu i zejdźcie schodami w dół, po czym udajcie się korytarzem do zniszczonej sekcji. Ostatnia sekcja labiryntu jest najbardziej liniowa ze wszystkich, składając się z trzech mieszkań połączonych długimi korytarzami. W pierwszym mieszkaniu najpierw pozbierajcie porozrzucane zasoby, po czym dotknijcie drzwi z drewnianą kratą.

W chwili dotknięcia drzwi wybrzmi alarm, który ożywi wszystkie martwe potwory w mieszkaniu. Musicie przetrwać aż do ustania alarmu. Przeciwnicy będą wstawać, gdy ich zabijecie, lecz skraca to czas trwania alarmu. Bardzo przyda się tu wam strzelba, dzięki niewielkim rozmiarom pomieszczenia. Skupcie się zwłaszcza na zabijaniu pielęgniarki celnymi strzałami w głowę z bliskiej odległości, ponieważ jest ona tu najgroźniejszym wrogiem. Pozostawajcie w ruchu, nie dajcie się otoczyć, a alarm w końcu ustanie, natychmiast permanentnie zabijając wszystkich wrogów. Przejdźcie przez drzwi do następnego pomieszczenia.

W drugim pomieszczeniu alarm uruchomi się od razu. Raz jeszcze największym zagrożeniem jest pielęgniarka - ponownie skorzystajcie ze strzelby. Korzystajcie z tej samej strategii co wcześniej, pozostając w ruchu i uważając na dwóch pozostałych wrogów, aż alarm nie ustanie. Pozbierajcie wtedy zasoby w mieszkaniu i udajcie się korytarzem do następnego pomieszczenia.

W trzecim pomieszczeniu alarm również uruchomi się od razu, zaś podłoga zastąpiona jest kratami, pod którymi kryje się Mandarin. On jest tu największym zagrożeniem - skorzystajcie z pistoletu lub strzelby by ranić go w ręce, którymi trzyma się krat. Pozostajcie w ruchu, a powinniście przetrwać. Pozbierajcie zasoby i wyjdźcie z pomieszczenia do następnego korytarza.

Ostatni korytarz zablokowany jest znajomymi mackami. Spróbujcie przejść do drugiego końca korytarza by ponownie zetknąć się z Piramidogłowym. Macki chowają się, gdy potwór się zbliża, pozwalając wam przejść dalej - stańcie plecami do macek i cały czas róbcie uniki w tył by przeciskać się w głąb korytarza i z dala od Piramidogłowego. W końcu dotrzecie do końca korytarza, gdzie sceneria nagle się zmieni, a Piramidogłowy zniknie.

Jak opuścić Labirynt?

Wrócicie do centrum labiryntu, do pomieszczenia z Marią. Obejrzyjcie cutscenkę i udajcie się do środkowego pomieszczenia, gdzie w miejscu kostki znajdziecie miecz Piramidogłowego. Podnieście go.

Miecz Piramidogłowego drastycznie was spowalnia swoim ciężarem, lecz nie będziecie nim walczyć. Zaciągnijcie go do ściany macek, które będą chować się na widok broni. Idźcie przez macki na sam koniec korytarza, aż do drabiny. James zostawi miecz za sobą i uda się dalej, aż na cmentarz. Przeładujcie broń, uleczcie się do pełna i wskoczcie w otwarty grób Jamesa Sunderlanda.

Obejrzyjcie cutscenkę, podczas której ponownie spotkacie Eddiego. Narastające napięcie między Jamesem a Eddiem sięgnie tu naturalnej konkluzji. Gdy będziecie gotowi, wejdźcie do chłodni by stanąć do walki z Eddiem.

Jak pokonać Eddiego?

Walka z Eddiem drastycznie różni się od pozostałych starć w grze. Nie walczycie z potworem, a z człowiekiem używającym broni palnej. Na początku starcia Eddie spędza pół minuty monologując, po czym zacznie atakować. Eddie ma dwa ataki - może do was strzelić lub podbiec do was by uderzyć Jamesa ciosem wręcz. Chłodnia jest ciemna i wypełniona wiszącymi zwłokami, więc błysk wystrzałów pomoże wam zlokalizować wroga.

W tej walce najważniejszy okaże się słuch. Eddie używa rewolweru, więc każdy strzał poprzedzony jest charakterystycznym kliknięciem. Jeśli takowe usłyszycie, oznacza to, że Eddie was widzi - natychmiast zróbcie unik za najbliższe zwłoki i strzelcie w kierunku błysku, jeśli macie do tego dobrą okazję. Postrzały zadają ogromne obrażenia, więc nie podejmujcie niepotrzebnego ryzyka - skupcie się na defensywie, i atakujcie tylko, kiedy macie dobrą okazję do strzału.

Odpowiednia broń w tej walce zależy od waszych preferencji. Pistolet zadaje najmniejsze obrażenia, lecz macie do niego najwięcej amunicji, strzela i przeładowuje się najszybciej, więc idealnie nadaje się do strzelania na ślepo. Strzelba sprawdza się wyśmienicie jeśli gracie agresywnie, ścigając Eddiego przez chłodnię. Sztucer zadaje wysokie obrażenia, lecz strzela i przeładowuje się wolno, a amunicja jest do niego najrzadsza - korzystajcie z niego jeśli czujecie się pewni siebie.

W drugiej fazie walki chłodnię wypełni para, jeszcze bardziej zmniejszając widoczność. Polegajcie na słuchu i pozostawajcie w ruchu, będąc gotowymi do uniku. Eddie zacznie też znacznie częściej biec w waszą stronę by uderzyć was ciosem wręcz - udany unik pozwoli wam zadać kilka ciosów rurą zanim odbiegnie. Nie próbujcie atakować go przed unikiem, ponieważ ciosy Eddiego są szybsze od waszych.

W trzeciej fazie walki zwłoki zaczną się przesuwać, co znacznie utrudni unikanie kul Eddiego. Trzymajcie się największych grup zwłok i kontynuujcie starcie - Eddie znowu preferuje tu walkę na dystans. Wypatrujcie błysku rewolweru, róbcie uniki po usłyszeniu kliknięcia i strzelajcie gdy wypatrzycie wroga, a powinniście sprawnie zakończyć walkę.

Jak przepłynąć jezioro Toluca?

Po zabiciu Eddiego wyjdźcie z chłodni dużymi drzwiami. Traficie na molo, na którego końcu znajduje się łódka. Wejdźcie do środka.

Musicie teraz przepłynąć jezioro Toluca. Jest to bardzo proste i nie zetkniecie się tu z żadnymi wrogami. Płyńcie w kierunku światła w oddali, a po jakimś czasie dotrzecie do hotelu Lakeview, początku końca.