Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Silent Hill 2 Remake: Apartamenty Blue Creek Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja

Apartamenty Blue Creek są trzecim obszarem w Silent Hill 2 Remake. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak naprawić zegar, gdzie znaleźć wszystkie wskazówki zegarowe i przeżyć pierwsze starcie z Piramidogłowym.

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2024

Apartamenty Blue Creek są trzecim obszarem w Silent Hill 2 Remake. Przypominają one Apartamenty Wood Side, składając się z ciemnych, ciasnych pomieszczeń. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak naprawić zegar, gdzie znaleźć wszystkie wskazówki zegarowe oraz przetrwać pierwsze starcie z Piramidogłowym.

Jak dotrzeć do pokoju z zegarem?

W przeciwieństwie do poprzednich lokacji, apartamentów Blue Creek nie rozpoczynacie w bezpiecznym obszarze. Zanim dotrzecie do punktu zapisu musicie przedostać się przez kilka pomieszczeń oraz przeciwników. Wyjdźcie z początkowego apartamentu i idźcie liniowym korytarzem. Po drodze podnieście mapę z tablicy korkowej.

Nieco dalej natraficie na nowy rodzaj podstawowego przeciwnika, Lying Figure. W jego ciało wbite są żelazne ćwieki. Przeciwnicy Ci walczą identycznie do swoich normalnych wersji, lecz przy śmierci wypluwają z siebie chmurę kwasu, która zrani was, jeśli będziecie za blisko. Zabijajcie ich pistoletem lub zróbcie unik od razu po dobiciu ich ciosem wręcz. Nieco dalej zapoznacie się również z popękanymi ścianami - musicie trzykrotnie uderzyć je ciosem wręcz by otworzyć szczelinę prowadzącą dalej.

Zajmijcie się wrogami w dużym pomieszczeniu i przejdźcie na koniec następnego korytarza. Za otwartymi drzwiami czeka sala zegarowa, do której będziecie powracać wielokrotnie. Zapiszcie tu grę.

Zdejmijcie płachtę z zegara przy ścianie. Zegar pozbawiony jest wskazówek - by odblokować wyjście z apartamentowca musicie znaleźć trzy wskazówki, przytwierdzić je do zegara i ustawić na właściwą godzinę. W pomieszczeniu znajduje się kilka podpowiedzi co do właściwych pozycji wskazówek.

Jak zdobyć wskazówkę godzinową?

Udajcie się do apartamentu 203. Cały czas bądźcie ostrożni, bowiem w lokacji znajduje się wielu przeciwników, z którymi walczyć będziecie w klaustrofobicznych pokojach bez miejsca do manewru. W apartamencie 203 zniszczcie popękaną ścianę, po czym wyjdźcie przez otwarte okno i wejdźcie na wyższe piętro po zewnętrznej klatce schodowej.

Na szczycie klatki schodowej wespnijcie się po skrzynkach i wejdźcie do pomieszczenia przez niewielkie okienko. Możecie zniszczyć popękaną ścianę by dostać się do apartamentu 305, gdzie znajdziecie pięć nabojów do pistoletu, lecz by przejść dalej musicie udać się do apartamentu 307. Na suficie wisi radio - musicie je zrzucić, co opisaliśmy poniżej.

Wyjdźcie na zewnętrzną klatkę schodową i przejdźcie oknem do następnego pomieszczenia. Ze stolika zabierzcie klucz do apartamentu 306, po czym przekręćcie korbę na ścianie. Po drodze do następnego pomieszczenia spotkacie wielu wrogów. Najpierw pozbądźcie się tych, którzy wejdą do pokoju.

Wyjdźcie na korytarz i udajcie się do apartamentu 306. W środku przeczołgajcie się szczeliną przy podłodze i wejdźcie do pokoju pełnego luster. Przekręćcie korbę na ścianie - ciśnienie zrzuci ją ze ściany, dzięki czemu możecie ją zabrać.

Wróćcie korytarzem do apartamentu 307 i umieśćcie korbę na pustej rurze na ścianie. Przekręćcie ją by zrzucić radio. Z roztrzaskanego radia zabierzcie wskazówkę godzinową.

Wyjdźcie na zewnętrzną balustradę i pociągnijcie dźwignię by opuścić schody na niższe piętro. Wróćcie do pokoju z zegarem. Jedna z dwóch podpowiedzi w pokoju (wierszyk) zasugeruje, co zrobić dalej - umieśćcie wskazówkę godzinową w zegarze, ustawcie ją na cyfrze 9 i zatwierdźcie wybór. To otworzy drzwi oznaczone literą H - tam musicie teraz się udać.

Jak zdobyć wskazówkę minutową?

Wyjdźcie na zewnętrzną balustradę i udajcie się do apartamentu 210. Drzwi z literą H są teraz otwarte, dzięki czemu możecie wejść do mieszkania. Zniszczcie popękaną ścianę by wejść do łazienki i wyciągnijcie wskazówkę minutową z toalety. Wyjście z apartamentu niestety się zamknie - będziecie musieli znaleźć inną drogę powrotną.

Zwróćcie uwagę na przypominające małą huśtawkę urządzenie w apartamencie 210. By przejść dalej musicie zdobyć dwie figurki i umieścić je na huśtawce. Pierwsza z nich znajduje się na regale w tym samym mieszkaniu - zabierzcie figurkę gołębia.

Wyjdźcie na korytarz niebieskimi drzwiami i zniszczcie pękniętą ścianę by wejść do apartamentu 211. W pokoju z ogromnym cieniem na ścianie podnieście drewnianą głowę łabędzia.

Następnie udajcie się do apartamentu 209. W łazience stłuczcie szklane drzwi prysznicowe i zabierzcie zniszczoną figurkę. W ekwipunku połączcie ją z głową łabędzia by zdobyć figurkę łabędzia.

Wróćcie do apartamentu 210 i połóżcie obie figurki na huśtawce. Umieśćcie gołębia po lewej stronie, a łabędzia po prawej, w trzecim otworze od prawej krawędzi. Zdobędziecie klucz do zamkniętych drzwi tuż obok. Za drzwiami kryje się dziura w podłodze. Wskoczcie do środka.

Na parterze udajcie się do apartamentu 109. Obejrzyjcie tu cutscenkę. Po jej ukończeniu zabierzcie klucz oraz nóż Angeli. Udajcie się na drugi koniec korytarza i kluczem otwórzcie drzwi.

Wejdźcie po małej klatce schodowej na wyższe piętro i wróćcie do pokoju z zegarem. Prawidłową pozycję wskazówki sugeruje rysunek na ścianie obok zegara. Umieśćcie wskazówkę minutową w zegarze, ustawcie ją na cyfrze 2 i zatwierdźcie wybór. To otworzy drzwi oznaczone literą M - tam musicie teraz się udać.

Jak zdobyć wskazówkę sekundową?

Udajcie się do mieszkania 202. Wewnątrz musicie rozwiązać zagadkę w pokoju pełnym ciem. Opisaliśmy ją na oddzielnej stronie poradnika. Po rozwiązaniu zagadki i otwarciu drzwi zbadajcie dziurę w ścianie i wyjmijcie wskazówkę sekundową.

Wróćcie do pokoju z zegarem. Prawidłową pozycję wskazówki sugeruje wiersz na stoliku nieopodal. Umieśćcie wskazówkę sekundową w zegarze, ustawcie ją na cyfrze 3 i zatwierdźcie wybór. To otworzy drzwi oznaczone literą S - jest to wyjście z budynku.

Zejdźcie na parter po pobliskiej klatce schodowej i podejdźcie do dużych drzwi oznaczonych literą S. Zanim przez nie przejdziecie, przeładujcie pistolet i upewnijcie się, że macie pełne zdrowie. Gdy będziecie gotowi, otwórzcie drzwi by stanąć do walki z Piramidogłowym.

Jak pokonać Piramidogłowego?

Pierwsza walka z Piramidogłowym jest mechanicznie bardzo prosta. Boss powoli kroczy w waszą stronę, ciągnąc za sobą swój ogromny miecz. Gdy się do was zbliży, zada cios. Górna połowa ciała Piramidogłowego pokryta jest ogromną, metalową maską, która odbija pociski. By go ranić, strzelajcie zatem w jego brzuch i nogi.

Strategia podczas tego starcia nie jest zbyt skomplikowana. Trzymajcie się na dystans od Piramidogłowego, strzelając w niego. Gdy przeciwnik się zbliży, bądźcie gotowi do uniku. Ciosy Piramidogłowego zawsze poprzedzone są iskrami pojawiającymi się na ziemi, gdy próbuje unieść miecz.

Gdy wróg zbliży się za bardzo, zróbcie unik i odbiegnijcie na drugą stronę pokoju, po czym wznówcie ostrzał. Zazwyczaj powinniście być w stanie trafić go siedem lub osiem razy zanim zbliży się za blisko. Przeładowujcie pistolet odbiegając od niego. Przeszkody porozrzucane po pomieszczeniu mogą pomóc wam oddzielić się od wroga, choć boss może niszczyć je swoim mieczem.

W połowie walki z rur zacznie strzelać para, z sufitu spadnie deszcz, a Piramidogłowy się wścieknie. Jest teraz dwukrotnie szybszy. Strategia walki pozostaje ta sama, musicie jednak działać sprawniej i strzelać krótszymi seriami.

Piramidogłowego nie można zabić. Zadawanie mu obrażeń skraca jedynie czas do jego odejścia. Po kilku minutach lub około czterdziestu trafieniach usłyszycie syrenę alarmową, która zakończy walkę. Piramidogłowy zostawi was w spokoju i opuści apartamentowiec głównym wejściem. Wyjdźcie tymi samymi drzwiami co on - na razie jesteście przed nim bezpieczni. W ten sposób opuścicie apartamenty Blue Creek i zdobędziecie dostęp do zachodniego South Vale.