Silent Hill 2 Remake: Hotel Lakeview Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja
Hotel Lakeview jest dziesiątym obszarem w Silent Hill 2 Remake. Jest to nieco spokojniejszy obszar stawiający głównie na eksplorację. Na tej stronie opisaliśmy gdzie znaleźć trzy figurki, jak przekraść się przez część pracowniczą i dotrzeć do pokoju 312.
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2024
Hotel Lakeview jest dziesiątym obszarem w Silent Hill 2 Remake, do którego traficie po opuszczeniu Labiryntu. W porównaniu do poprzedniego rozdziału, ta sekcja jest spokojniejsza i bardziej opiera się na eksploracji. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć trzy figurki, jak przekraść się przez część pracowniczą i dotrzeć do pokoju 312.
- Jak zdobyć figurkę Królewny Śnieżki?
- Jak zdobyć figurkę Kopciuszka?
- Jak odblokować windę do części pracowniczej?
- Jak zdobyć figurkę Małej Syrenki?
- Jak dotrzeć do pokoju 312?
Jak zdobyć figurkę Królewny Śnieżki?
Po opuszczeniu łodzi przejdźcie przez pusty ogród aż do otwartego wejścia do hotelu. Po drodze zwróćcie uwagę na bramę zablokowaną łańcuchem. Podnieście mapę tuż przy wejściu i udajcie się do restauracji na pierwszej kondygnacji, gdzie spotkacie Laurę.
Wejdźcie do recepcji, gdzie wiszą dwa klucze - klucz do pokoju 312 oraz klucz do pozytywki w hotelowym lobby. Otwórzcie pozytywkę - głównym celem obszaru jest zdobycie trzech brakujących w niej figurek. Najpierw musicie zebrać jeszcze kilka rzeczy z pierwszej kondygnacji - udajcie się do pomieszczenia gospodarczego, gdzie znajdziecie klucz do korytarza na drugiej kondygnacji, a także do Cafe Toluca, gdzie znajdziecie klucz do pokoju 102. Nie jest to obowiązkowe, lecz w pokoju tym znajduje się nieco przydatnych zasobów.
Idźcie na drugie piętro i otwórzcie drzwi do wschodniego korytarza. Od razu odbijcie do czytelni, gdzie podnieście cztery czerwone książki.
Zwróćcie uwagę na ogromny obraz na ścianie, a zwłaszcza na zwierzęta i postaci pokazane na nim. Na grzbietach podniesionych przez was książek również znajdują się symbole - musicie odpowiednio ułożyć je na regale naprzeciw, tak by odpowiadały kompozycji obrazu. Poprawną kolejnością, od lewej strony, jest anioł, byk, lew i orzeł.
Otworzycie drzwi do ukrytego pomieszczenia, w którym znajduje się zamknięta walizka oraz stłuczona, czerwona żarówka. By zdobyć kod do walizki musicie zastąpić żarówkę - wrócicie tu później. Na razie przejdźcie przez szatnię, uważając na kryjących się wewnątrz wrogów, by zebrać jabłko ze stolika oraz klucz do pokoju 202 z kanapy.
Z szatni balkonem przejdźcie do gabinetu pielęgniarki, gdzie pozbądźcie się potwornej pielęgniarki. Po wyjściu z gabinetu znajdziecie się w drugim korytarzu na drugiej kondygnacji - otwórzcie od środka drzwi z niebieskimi zasłonami by ułatwić sobie powrót.
Waszym następnym celem jest pokój 202. W środku znajdziecie rozbite lustro, które musicie naprawić. Podnieście odłamek lustra z łóżka oraz połóżcie jabłko na tacy. Naprawiając lustro zwracajcie najpierw uwagę na odłamki, które mają chociaż jeden brzeg bezpośrednio pionowy lub poziomy - te odłamki tworzą boki lustra. Pamiętajcie też, że odłamki można obracać. Po złożeniu lustra przejdźcie do pokoju 201 obok, gdzie pojawiła się figurka Królewny Śnieżki - weźcie ją.
Jak zdobyć figurkę Kopciuszka?
Teraz udajcie się do pokoju konferencyjnego na trzeciej kondygnacji, wchodząc po klatce schodowej w zachodnim korytarzu na drugiej kondygnacji. Nad kominkiem wisi tam klucz do pokoju 107. Przejdźcie do pomieszczenia gospodarczego na trzeciej kondygnacji, gdzie znajdziecie obcęgi.
Zejdźcie południową, zewnętrzną klatką schodową na drugą kondygnację. Przy balkonie w pokoju 217, na popękanym szkle leży książka. Strzelcie w pękniętą szybę by zrzucić pudełko do restauracji na pierwszej kondygnacji.
Udajcie się znowu na parter. Z wydrążonej w środku książki w restauracji zabierzcie otwieracz do puszek, a potem udajcie się do pokoju 107. Wyjdźcie na zewnątrz przez otwarty balkon.
Na zewnątrz hotelu wejdźcie do altany, skąd zabierzcie klucz do kominka. Zanim wrócicie jednak do pokoju konferencyjnego, udajcie się do ogrodu. Wejście główne jest zamknięte, musicie wyjść więc drzwiami bocznymi niedaleko pokoju 107. Przetnijcie łańcuch na bramie obcęgami i zabierzcie żarówkę leżącą na pomniku ryby.
Wróćcie teraz do pokoju konferencyjnego na trzeciej kondygnacji i otwórzcie kominek by zdobyć figurkę Kopciuszka. Pokój się zamknie a was zaatakuje Mandarin, tym razem trzymający się sufitu zamiast podłogi. Strzelajcie do potwora ze strzelby jednocześnie robiąc uniki na bok, gdy ten odchyli głowę i spróbuje dźgnąć was językiem. By wykończyć wroga musicie trafić go w dłoń trzymającą się sufitu.
Jak odblokować windę do części pracowniczej?
Po pokonaniu wroga odsuńcie szafę przy ścianie i zniszczcie rurą popękaną część, którą zasłaniała. Przejdźcie balkonem do pokoju 318, gdzie znajdziecie puszkę farby. W ekwipunku połączcie otwieracz do puszek z puszką by ją otworzyć, po czym połączcie otwartą puszkę z żarówką by otrzymać czerwoną żarówkę.
Wróćcie do sekretnego pokoju w czytelni i zastąpcie żarówkę w lustrze nową czerwoną żarówką. Na lustrze pojawi się hasło do walizki tuż obok. Wpiszcie je by zdobyć klucz do windy pracowniczej.
Winda pracownicza znajduje się na drugiej kondygnacji. Nie pojedzie ona jednak, chyba że najpierw zostawicie za sobą wszystko, co macie. Odłóżcie wszystko do szafki obok windy - broń, mapy, przedmioty lecznicze. Zostawić przy sobie możecie tylko rzeczy osobiste, takie jak zdjęcie Mary. Zapiszcie grę i wejdźcie do windy, gdzie czeka was sekcja skradana.
Jak zdobyć figurkę Małej Syrenki?
Korytarze w sekcji pracowniczej patrolują przeciwnicy. Bez broni nie możecie z nimi walczyć, musicie więc trzymać się za nimi lub z dala od nich. Nie wchodzą oni do pomieszczeń, lecz jeśli was zauważą, dalej mogą zranić was swoim długim językiem. W pokoju socjalnym naprzeciw windy znajduje się sejf, do którego musicie znaleźć kombinację.
Najpierw udajcie się do spiżarni tuż na zachód. Stamtąd przejdźcie do chłodni, gdzie w lodówce leży niebieski klejnot.
Z chłodni przejdźcie do stołówki szczeliną przy podłodze, a ze stołówki wejdźcie do kuchni. Jest tu pojedynczy podstawowy przeciwnik - wymińcie go i zbierzcie zielony klejnot z lady, po czym opuśćcie kuchnię i wróćcie do pokoju socjalnego.
Udajcie się do biura menadżera, gdzie leży zamknięta skrzynka. Potrzebujecie trzech klejnotów by ją otworzyć. Przepchnijcie szafę w pokoju telewizyjnym tuż obok by dostać się do pokoju menadżera, gdzie znajdziecie czerwony klejnot.
Mając wszystkie trzy klejnoty możecie już otworzyć skrzynkę układając je tak, jak pokazano na obrazku powyżej. Zdobędziecie kod do sejfu. Wróćcie do pokoju socjalnego i otwórzcie sejf by zdobyć kasetę wideo oraz klucz do piwnicy.
Winda już nie działa - musicie uciec schodami. Kluczem do piwnicy otwórzcie drzwi do klatki schodowej na północ od pokoju socjalnego. Zejdźcie do piwnicy, gdzie korytarze patroluje kolejny Mandarin. Wejdźcie do pomieszczenia technicznego skąd zabierzcie zawór.
Udajcie się teraz do składzika alkoholu, gdzie możecie przecisnąć się przed wejście do kotłowni. Umieśćcie zawór na rurze i przekręćcie go by wyłączyć parę blokującą wejście, po czym zabierzcie zawór ze sobą. W kotłowni zabierzcie klucz do baru, którym otworzycie drzwi tuż obok. Po drugiej stronie raz jeszcze wyłączcie parę zaworem i przeciśnijcie się z powrotem do głównej części hotelu, do baru. Spod szafy grającej zabierzcie figurkę Małej Syrenki.
Jak dotrzeć do pokoju 312?
Opuśćcie piwnicę i udajcie się z powrotem na drugą kondygnację, do windy pracowniczej, skąd zabierzcie swoje rzeczy. Następnie wróćcie do lobby na pierwszej kondygnacji i włóżcie figurki do pozytywki. Możecie już rozwiązać ostatnią zagadkę w grze, którą opisaliśmy na oddzielnej stronie poradnika. Za rozwiązanie zagadki otrzymacie klucz do korytarza na trzeciej kondygnacji.
Udajcie się na trzecią kondygnację i otwórzcie drzwi nowo zdobytym kluczem. Na końcu korytarza otwórzcie pokój 312.
Wewnątrz pokoju włóżcie kasetę do odtwarzacza wideo. James w końcu pozna prawdę na temat Mary, a wy zostaniecie przeniesieni do ostatniej lokacji w grze - na drugą stronę hotelu Lakeview.