Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Silent Hill 2 Remake: Jak wydostać się z pokoju z ćmami? Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja

Pod koniec eksploracji Apartamentów Blue Creek zostaniecie zamknięci w wypełnionym ćmami apartamencie 202. Na tej stronie opisaliśmy jak odkryć kod do kłódki i zdobyć wskazówkę sekundową.

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2024

Tuż przed ukończeniem apartamentów Blue Creek traficie do wypełnionego ćmami apartamentu 202. Wewnątrz znajduje się potrzebna wam wskazówka zegarowa, lecz by ją zdobyć, musicie rozwiązać zagadkę i odkryć kombinację do kłódki. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak odkryć kod, wydostać się z apartamentu 202 i zdobyć wskazówkę sekundową.

Każda zagadka w grze ma trzy warianty w zależności od wybranego poziomu trudności zagadek. Takowy wybieracie na początku gry i nie możecie go zmienić w trakcie rozgrywki. Zagadka poniżej została rozwiązana na zalecanym, normalnym poziomie trudności.

Założenia zagadki

Zagadka ma miejsce w apartamencie 202. Pomieszczenie pełne jest ciem, dla was ważne są jednak tylko duże, martwe ćmy, z którymi możecie wejść w interakcję. Na ich skrzydłach widnieją symbole.

W apartamencie znajdziecie drzwi zamknięte kłódką, którą otworzyć możecie trzycyfrowym kodem. Obok kłódki na ścianach wypisane są trzy równania matematyczne. Zamiast cyfr podane są jednak symbole ze skrzydeł ciem, czyli koła, księżyce i czaszki. By rozwiązać zagadkę musicie zatem zliczyć ilość wszystkich symboli w pomieszczeniu i podstawić je pod symbole w równaniach, co pozwoli wam poznać poprawny kod.

Gdzie są ćmy?

Pierwsza ćma leży na piedestale. Znajdują się na niej dwa koła.

Druga ćma leży na fotelu. Znajdują się na niej dwa koła.

Trzecia ćma leży na drugim piedestale. Znajdują się na niej cztery księżyce.

W ramce na ścianie znajduje się jedno koło, dwa księżyce i jedna czaszka.

Na drugą ramkę spojrzycie przez dziurę w ścianie. Z początku jest zasłonięta szafą. Musicie znaleźć popękaną ścianę, zniszczyć ją by przecisnąć się do następnego pomieszczenia i tam odsunąć szafę. W ramce znajdują się dwa księżyce i jedna czaszka.

Jak odkryć kombinację do kłódki?

W całym pomieszczeniu znajduje się w sumie pięć kół, osiem księżyców i dwie czaszki. Wiedząc to, możecie już otworzyć kłódkę. Kod rozszyfrujecie następująco:

  1. Pierwszym równaniem jest księżyc - koło. 8 - 5 = 3. Pierwszą cyfrą kodu jest 3.
  2. Drugim równaniem jest czaszka + koło. 2 + 5 + 7. Drugą cyfrą kodu jest 7.
  3. Trzecim równaniem jest koło - czaszka. 5 - 2 + 3. Trzecią cyfrą kodu jest 3.

Wprowadźcie kod 373 by otworzyć drzwi. W następnym pomieszczeniu możecie zbadać dziurę w ścianie by zdobyć wskazówkę sekundową. Wskazówki możecie użyć do naprawienia zegara i otwarcia drzwi wyjściowych, dzięki którym opuścicie apartamenty.