Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Silent Hill 2 Remake: Szpital Brookhaven (Druga strona) Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja

Druga strona szpitala Brookhaven jest szóstym obszarem w Silent Hill 2 Remake. Charakteryzuje się trudnymi przeciwnikami, lecz znacznie prostszą strukturą od normalnego szpitala. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak otworzyć skrzynię spętaną łańcuchami i uciec przed Piramidogłowym.

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2024

Druga strona szpitala Brookhaven jest szóstym obszarem w Silent Hill 2 Remake, do którego traficie po opuszczeniu normalnego szpitala Brookhaven. Przeciwnicy w tej lokacji są dalej niebezpieczni, lecz struktura obszaru jest znacznie prostsza. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak otworzyć skrzynię spętaną łańcuchami i uciec przed Piramidogłowym.

Jak zdobyć lapisowy klucz?

Po dość długim przerywniku filmowym idźcie naprzód i podnieście mapę z wózka inwalidzkiego. Wejdźcie do windy na końcu korytarza i pojedźcie na kondygnację drugą.

Tuż po wyjściu z windy znajdziecie się w dużym, centralnym pomieszczeniu, które pełni rolę hubu w tym obszarze. Zwróćcie uwagę na spętaną łańcuchami skrzynię w środku pokoju - jej otwarcie jest waszym głównym celem w tym obszarze. Potrzebujecie do tego trzech rzeczy - lapisowego klucza, kombinacji do żelaznej kłódki i kombinacji do elektronicznej kłódki.

Najpierw skierujcie się na zachód, do klatki schodowej prowadzącej na trzecią kondygnację. Tam udajcie się do pokoju z rentgenem. Tuż obok, w gabinecie badawczym nr 4, znajdziecie siedzącego na krześle manekina. Obok niego leży mały młotek - użyjcie go na nim by złamać mu rękę. Musicie teraz znaleźć szpikulec by móc wbić mu go w oko.

Wejdźcie do pokoju D2 niszcząc popękaną ścianę. Następnie zejdźcie po drabinie na drugą kondygnację.

Możecie zbadać kuchnię i sąsiadujące pomieszczenia by zdobyć nieco zasobów. Przy przejść dalej musicie przejść przez stołówkę i dokumentację medyczną, przeciskając się przez szczelinę w ścianie do pokoju bezpośrednio na południe od klatki schodowej. Tam znajdziecie szpikulec.

Wróćcie na trzecią kondygnację i wbijcie szpikulec w oko manekina by zdobyć lapisowy klucz. Następnie wróćcie do głównego pomieszczenia i włóżcie go do spętanej skrzyni.

Jak zdobyć kombinację do żelaznej kłódki?

Skierujcie się na południe od głównego pomieszczenia. Wejdźcie do toalety i przeciśnijcie się przez małe okienko do pokoju L1. Stamtąd przejdźcie do pokoju M1, gdzie na ścianie znajdziecie zegar. Ma on tylko jedną wskazówkę, więc zacznijcie ją przestawiać. Gdy przestawicie wskazówkę na godzinę drugą, zegar zostanie zablokowany, a w pomieszczeniu pojawi się Lying Figure i dwie pielęgniarki - możecie skorzystać tu ze strzelby, pojedynczy strzał w głowę wystarczy by zabić pielęgniarkę.

Musicie teraz przejść do pokoju M2. Dostaniecie się tam wchodząc do pokoju M3 i niszcząc pękniętą ścianę. W pokoju M2 znajdziecie stronę z kalendarza, na której narysowana jest żelazna kłódka. Jest to wskazówka dotycząca kombinacji. Strona wspomina o byciu przetrzymywanym w szpitalu przez jeden rok, pigułkach w zlewie, głośnej godzinie i przerywanym oświetleniu pomieszczenia.

Zbadajcie zlew w pokoju oraz zajrzyjcie przez dziurę w ścianie na pobliską lampę. Policzcie pigułki w zlewie oraz ile razy pod rząd światło lampy chwilowo zanika.

Możecie już wrócić do centralnego pokoju i otworzyć żelazną kłódkę, w czym pomoże wam notatka. Autor notatki przetrzymywany był w szpitalu jeden rok, w zlewie znajduje się sześć pigułek, regulowany przez was zegar zatrzymał się na godzinie drugiej, a lampa przy pomieszczeniu mrugała dwa razy pod rząd. Poprawną kombinacją jest zatem 1622.

Jak zdobyć kombinację do elektronicznej kłódki?

Udajcie się korytarzem na wschód od centralnego pomieszczenia. Na samym końcu korytarza, tuż przy biurze dyrektora, zniszczcie pękniętą ścianę i wejdźcie do pralni.

Przedostańcie się przez pralnię do pokoju L2 i odsuńcie szafę blokującą drzwi. Możecie teraz przesunąć wózek z rogu pokoju przez otwarte drzwi i pod ścianę na korytarzu pod okienko prowadzące do pokoju L3.

Przejdźcie do pokoju obserwacyjnego obok i podnieście klucz do biura dyrektora sprzed włączonego telewizora. Udajcie się do biura dyrektora i wejdźcie po drabinie na trzecią kondygnację.

Tuż po wejściu po drabinie zauważycie maszynę do elektrowstrząsów. Musicie ją uruchomić, lecz w tym celu musicie najpierw przywrócić zasilanie. Podążajcie korytarzem za czerwonym kablem, który doprowadzi was do pomieszczenia bezpośrednio na północ od toalety. Tam znajdziecie generator - włączcie go.

Wróćcie do maszyny elektrowstrząsowej i uruchomcie ją. Prąd wypali na maszynie kod do elektronicznej kłódki - 9659. Wróćcie do centralnego pomieszczenia i wpiszcie go by otworzyć skrzynkę. Po przerywniku filmowym otrzymacie przycisk do windy, który pozwoli wam zjechać do piwnicy. Waszym następnym celem jest zdobycie dwóch pierścieni, które pozwolą wam otworzyć drzwi w tym pomieszczeniu.

Jak zdobyć dwa pierścienie?

Wejdźcie do windy, użyjcie nowego przycisku i zjedźcie do piwnicy. Podczas jazdy wasze radio zacznie odbierać teleturniej. Jest to pierwsza część opcjonalnej zagadki, którą rozwiążecie tylko, jeśli bardzo uważnie badaliście poprzednio odwiedzone lokacje. Zagadkę tę opisaliśmy na oddzielnej stronie poradnika.

Po dotarciu do piwnicy przejdźcie do pomieszczenia 02 przez wyburzoną ścianę, a stamtąd do pomieszczenia 03. Musicie przejść naokoło przez całą piwnicę, omijając przepaści w korytarzu - idźcie przez pokój 05 do pokoju 09, a potem z pokoju 10 do pokoju 06. Przeciśnijcie się przez okienko i szczelinę w ścianie do pokoju 04.

Na zakrwawionym stoliku w pokoju 04 znajdziecie miedziany pierścień. Obejrzyjcie cutscenkę - od teraz ponownie musicie eskortować Marię.

Idźcie na koniec korytarza aż do klatki schodowej, która zabierze was na pierwszą kondygnację szpitala. Tam przejdźcie długim korytarzem aż nie dotrzecie na basen.

Z basenu przejdźcie przez prysznic aż do pokoju lekarzy, gdzie musicie otworzyć trumnę. Zdobędziecie ołowiany pierścień. Wyjdźcie przez szatnię do środkowego korytarza i udajcie się do windy. Po drodze możecie zahaczyć o aptekę, gdzie znajdziecie ozdobne pudełko. Jest to druga część opcjonalnej zagadki z teleturniejem, którą opisaliśmy na oddzielnej stronie poradnika.

Jedźcie windą na drugą kondygnację i wróćcie do centralnego pomieszczenia, w którym była spętana skrzynia. Włóżcie oba pierścienie na drzwi z płaskorzeźbą i zejdźcie po klatce schodowej na sam dół.

Jak uciec przed Piramidogłowym?

Idźcie długim, oświetlonym na czerwono korytarzem. Po chwili rozpocznie się cutscenka, a po jej zakończeniu będziecie musieli uciec przed Piramidogłowym.

Pościg jest oskryptowaną sekwencją. Nie zatrzymujcie się i nie oglądajcie się za siebie - cały czas biegnijcie sprintem przez korytarz, podążając za Marią. Po drodze przeskakujcie przez napotkane przedmioty, omijajcie dziury w podłodze i uważajcie na ostre zakręty.

Ostatnia prosta zakończona jest windą. Gdy się do niej zbliżycie, automatycznie uruchomicie cutscenkę, która zakończy pościg. Wrócicie na pierwszą kondygnację szpitala, już bezpieczni.

Udajcie się do biura recepcji i podnieście klucz do drzwi wejściowych leżący obok okna. Obejrzyjcie cutscenkę, podczas której ujrzycie Laurę. Otwórzcie drzwi i opuśćcie szpital, wyruszając na spaczone ulice South Vale.