Gogle VR | V. Reality 2.0 | Sam & Max Sezon 1 poradnik Sam & Max: Sezon 1
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Gogle VR
Bycie prezydentem Stanów Zjednoczonych to niełatwe zadanie, szczególnie dla niefrasobliwego Maksa. Na szczęście nie musiał zamykać się w Białym Domu i mógł wybrać sobie bardziej odpowiednie lokum. Zadziałała siła przywiązania; siedzibą głowy państwa stało się stare, dobre biuro detektywów.
Niezbyt długo jednak bohaterowie mogli cieszyć się spokojem. Okazało się bowiem, że coś niedobrego dzieje się z Internetem. Na całym świecie odnotowywane są coraz częstsze przypadki całkowitego zaabsorbowania ludzi wirtualną rzeczywistością. Jeżeli tak dalej pójdzie, wszyscy zrezygnują z prawdziwego życia na rzecz jego cyfrowego odpowiednika.
Detektywi, a raczej pan prezydent wraz ze swoim asystentem, postanowili odwiedzić Sybil, sądząc, że powinna być zorientowana w sytuacji. | |
Okazało się, że trudno będzie wyciągnąć cokolwiek z sąsiadki. Była zbyt zajęta wpatrywaniem się w przestrzeń przez jakieś cudaczne gogle. Mimo usilnych starań, nie udało się zmusić jej do jakiejkolwiek reakcji. Trzeba było uciec się do bardziej drastycznych środków. | |
Bohaterowie postanowili odpowiednio się wyposażyć na tę okazję, więc wybrali się na zakupy do pobliskiego sklepu prowadzonego przez ich dobrego znajomego-paranoika, Bosco. | |
Detektywów powitał kuriozalnie wyglądający boscopodobny pół-elf, albo, jak kto woli, półelfopodobny Bosco. Tym razem miał w swojej ofercie biologiczną broń, za którą żądał jak zwykle astronomicznej sumy. | |
Uwagę Sama przykuł jeszcze jeden osobnik przebywający w pomieszczeniu. Był to nikt inny jak Jimmy Dwa-Zęby, szczurzy sąsiad bohaterów, uzbrojony w miniaturową armatę. Kiedy detektyw odpalił działo, zdenerwowany Jimmy zaczął je przeładowywać. Po chwili, dzięki niewielkiej pomocy Sama, zajął miejsce pocisku. | |
Tak uzbrojeni Sam i Maks powrócili do Sybil, po czym wypróbowali na niej szczurzą armatę. Skutek był natychmiastowy. Bohaterowie mogli już bez przeszkód porozmawiać z sąsiadką. | |
Okazało się, że w międzyczasie Sybil została beta testerką oprogramowania. Aktualnie zajmowała się sprawdzaniem nowej gry online, rozgrywającej się w wirtualnej rzeczywistości. Po chwili rozmowy zdradziła, że jej pracodawcy zajmują sąsiedni budynek. | |
Detektywi udali się pod wskazany adres. Pomimo tego, że dom wyglądał z zewnątrz na opuszczony, weszli do środka. | |
Wewnątrz natknęli się na grupkę smutnych, zdezolowanych urządzeń elektronicznych, które z zapałem nad czymś pracowały. Po krótkiej rozmowie stało się jasne, że to one generują alternatywną rzeczywistość i odpowiadają za potrzebne do wejścia w nią gogle. | |
Bohaterowie poprosili o możliwość przetestowania nowego wynalazku na własnej skórze. Otrzymali komputerowy chip, którym mieli podmienić zepsuty element w goglach Sybil. | |
Pożegnali się i opuścili pomieszczenie. Wrócili do sąsiedniego budynku, gdzie za pomocą chipa naprawili gogle. Po chwili mogli już wkroczyć w nowy, cyfrowy świat. |