Rozdział 5 | Opis przejścia Resistance 3 poradnik Resistance 3
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Rozdział 5
Znajdujemy się na barce sterowanej przez doktorka Malikova [1]. Na początku będziemy płynęli nie niepokojeni przez przeciwników, dobrze jest wykorzystać ten czas na rozejrzenie się po pokładzie.
Na dziobie łodzi [1] kierowanej przez Malikowa znajdziemy notatkę Zmiana strategii leżącą koło opony.
Przed kabiną statku znajdziemy żółtą skrzynię z zapasem amunicji [1]. Za kabiną możemy odnaleźć notatkę [2] Bloki lodu.
W przedsionku kabiny znajduje się czerwona skrzynka [1] wypełniona po brzegi apteczkami.
Płynąc przez mgłę natrafimy na szczątki Krakena [1], wśród których żerują Skoczki. Jeżeli nie posłuchamy rady Malikova i zakłócimy ich posiłek, przeskoczą nam na pokład łodzi i będziemy musieli z nimi walczyć [2].
Po minięciu rozkładających się szczątek potwora nasz przewoźnik wychyli się z kabiny i wręczy nam strzelbę [1]. Należy ją wypróbować na pobliskich wybuchających kulach [2], gdy już je zniszczymy popłyniemy w dalszą drogę.
Płynąc przed siebie miniemy Goliata [1] i wpłyniemy pod oblodzony most [2]. Utkniemy pod nim zatrzymani przez sople lodu, by ruszyć dalej musimy je zestrzelić.
Wkrótce wpłyniemy pomiędzy podtopione zabudowania [1]. Z budynków po lewej wyskoczą na nas człekokształtne bestie zwane Ponurakami [2]. Z dystansu nie stanowią dużego zagrożenia (rzucają wtedy kamieniami), dlatego dobrze jest je wystrzelać zanim przeskoczą na naszą łódź. Jeżeli podejdą do nas zbyt blisko najlepiej chwycić za strzelbę, która jest niezwykle skuteczna na krótki dystans.
Gdy będziemy zajęci eliminacją przeciwników nasz statek zaklinuje się między soplami [1]. Aby ruszyć dalej musimy skruszyć lód przez jego ostrzelanie. Należy przy tym cały czas odpierać ataki przeciwników.
Po uwolnieniu się wpłyniemy na spokojne wody. Wkrótce natrafimy na Trutnie szokowe walczące ze Skoczkami. Nie minie dużo czasu zanim te pierwsze zauważą naszą obecność i rzucą się na nas ze swoimi elektrycznymi lancami [1]. Stosunkowo dobre schronienie przed natrętnymi robotami stanowi przedsionek kabiny, w którym znajduje się również apteczka. Możemy z tego miejsc ostrzeliwać Trutnie i leczyć się w miarę potrzeb.
Przepływając pod mostami trafimy na Goliata [1], próba schowania się pod mostem zakończona zostanie niepowodzeniem i będziemy zmuszeni do awaryjnej ucieczki pod ciężkim ostrzałem.
Na pobliskie budynki wysłane zostaną transportowce wypełnione Długonogami [1]. Strzelanie w wybuchające kule pomoże nam w eliminowaniu przeciwników. Prowadząc ostrzał wrogów pamiętajmy, że w każdej chwili mogą wskoczyć nam na pokład [2]. Miejmy na tą okazję przygotowaną strzelbę.
Podczas walki ponownie utkniemy pomiędzy soplami [1], które jak najszybciej niszczymy nie zapominając o przeciwnikach. Płynąc dalej jeszcze przez kilka minut będziemy musieli odpierać ataki Długonogów i Trutni szokowych.
Gdy już prawie uda nam się uciec wpłyniemy pomiędzy dwa Goliaty, które ostatecznie zatopią naszą łódkę [1].