Rozdział 15 | Opis przejścia Resistance 3 poradnik Resistance 3
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Rozdział 15
Podejdzie do nas wychudzony Herbert [1] i zaproponuje pomoc w ucieczce. Otrzymamy od niego Mutator, jest to rodzaj broni biologicznej, z której strzelamy glutami z wirusem działającym na przeciwników jak wybuch Pijawki. Przytrzymując przycisk odpowiedzialny za strzał wystrzelimy potężniejszą wersję ładunku, możemy dzięki temu zaoszczędzić sporo amunicji. Alternatywne zastosowanie tej broni to strzał toksyczną chmurą, idealnie nadającą się do eliminacji grup przeciwników.
Po wyjściu z celi zabijamy bandytę [1] stojącego do nas tyłem i udajemy się w lewo. Schodami [2] dostaniemy się na wyższe piętro, skręcamy w prawo i przechodzimy przez otwarte drzwi.
Trafimy do pomieszczenia między blokami więzienia. Znajdziemy w nim amunicję do naszej nowej broni leżącą na stole [1]. Po jej podniesieniu udajemy się do drugiego bloku więziennego i spoglądamy na grupkę bandytów znajdujących się na niższym poziomie po prawej [2]. Stanowią oni idealny cel do testów alternatywnego strzału naszej broni.
Pozbywamy się jeszcze dwóch strażników i przechodzimy na drugą stronę pomieszczenia (nie schodząc w dół). Obok zamkniętej kobiety wchodzimy do ciemnej celi [1] i przechodzimy nią do następnej celi. Wejdziemy teraz przez dziurę w ścianie do tunelu za celami, skręcamy w prawo, przechodzimy pod rurą, a następnie przeskakujemy nad dwoma rurami [2].
Skręcamy teraz w prawo do pierwszej oświetlonej celi [1]. Znajdziemy w niej notatkę [2] Pierwszy list do mamy leżącą na pryczy.
Wracamy do głównego pomieszczenia, zeskakujemy na parter, a następnie zerwanym pomostem [1] wychodzimy na piętro. Przez otwarte drzwi dojdziemy do pierwszego Trutnia [2], którego musimy wyłączyć.
Jak tylko go dezaktywujemy na niższym poziomie otworzą się metalowe drzwi [1].
Zeskakujemy w dół i przechodzimy przez widziane z góry drzwi. Eliminujemy strażnika stojącego u wejścia do pomieszczenia po prawej i wchodzimy do niego by spotkać Herberta [1]. Wkrótce otworzy on pobliskie drzwi, przez które ruszmy za naszym sojusznikiem. Wysłuchując krótkiej historii placówki dotrzemy do pokoju kontrolnego, w którym Herbert otworzy metalowe drzwi [2] prowadzące do kolejnego Trutnia.
Po wejściu do łaźni skręcamy w lewo i trzymamy się ściany, wkrótce trafimy na korytarz prowadzący w lewo [1]. Wchodzimy do niego i rozglądamy się za wnęką po lewej stronie. Znajdziemy w niej kolejną notatkę [2] Drugi list do mamy.
Wracamy do łaźni i ostrożnie rozprawiamy się z kilkoma bandytami [1]. Niektórzy z nich pozostawią po sobie strzelby, dzięki którym powiększymy nasz arsenał. Na końcu pomieszczenia znajdziemy krótki korytarz prowadzący do pralni [2]. Stacjonuje w niej kilku przeciwników uzbrojonych w karabiny i koktajle Mołotowa. Starcie utrudni nam to, że wrogowie zajmują dobre pozycje strzeleckie.
Po eliminacji przeciwników odnajdujemy na końcu pomieszczenia drabinę [1], którą dostaniemy się na wyższy poziom. Trafimy tutaj na kolejny oddział bandytów [2], z którym znacznie szybciej sobie poradzimy.
Kierując się w stronę, z której ostatnio byliśmy atakowani trafimy na pomost prowadzący do drugiego Trutnia [1]. Gdy go dezaktywujemy udamy się do korytarza po lewej prowadzącego do bloku więziennego B.
Po drodze zgaśnie światło i będziemy musieli kolejne drzwi [1] otworzyć ręcznie. Za nimi trafimy do bloku bronionego przez kilku bandytów. Zanim zaczniemy starcie poszukajmy dogodnej pozycji strzeleckiej. Po walce zbieramy broń z ciał pokonanych wrogów, schodzimy na parter i za stołem bilardowym przechodzimy przez otwarte drzwi [2].
Przechodząc przez pomieszczenia zbieramy amunicję i wchodzimy do kolejnego bloku. Po schodach [1] udajemy się na górę, zdejmujemy kilku bandytów i przeszukujemy cele po lewej. W jednej z nich natrafimy na notatkę [2] Trzeci list do mamy.
Gdy podniesiemy notatkę wracamy do głównego pomieszczenia i udajemy się do cel po prawej stronie. Przez jedną z nich prowadzi przejście [1], którym dostaniemy się na tyły snajpera broniącego trzeciego Trutnia [2].
Pozbywamy się grupki bandytów, podnosimy snajperkę Deadeye i dezaktywujemy Trutnia [1].
Na parterze otworzą się drzwi [1]. Likwidujemy snajpera, który się w nich pojawi, a następnie udajemy się otwartym przejściem. W korytarzu wchodzimy do pomieszczenia po lewej. Znajdziemy w nim trochę amunicji oraz notatkę [2] Czwarty list do mamy.
Po zabraniu notatki wracamy do korytarza i przechodzimy przez drzwi prowadzące do okrągłego bloku. Roi się w nim od snajperów [1], sięgamy więc po snajperkę i pojedynczo eliminujemy przeciwników chowających się za zasłonami. Wkrótce uwagę naszych wrogów odwrócą Trutnie obronne [2] jest to doskonały moment na wybicie reszty bandytów.
Gdy oczyścimy teren udajemy się w lewo do kafeterii. W drzwiach spotkamy Herberta, po wejściu za nim do korytarza zobaczymy dziurę w ścianie zabarykadowaną deskami [1] znajdującą się po prawej stronie. Rozbijamy deski i wchodzimy do tunelu, w którym znajdziemy notatkę [2] Piąty list do mamy.
Wracamy do głównego korytarza i podążamy w stronę drzwi. Herbert otworzy je dla nas ze sterowni, a my dostaniemy się w ten sposób na stołówkę [1]. Eliminujemy znajdujących się w niej bandytów i przechodzimy na koniec pomieszczenia, gdzie znajdziemy czwartego Trutnia [2].
Niestety okaże się, że jest on fałszywy, prawdziwego zabezpieczył przywódca bandytów [1].
Na naszą pozycję zostanie wysłana bardzo duża liczba przeciwników, musimy ich zabijać tak długo, aż Herbert nie otworzy nam drzwi znajdujących się obok Trutnia. Do tego czasu powinniśmy znaleźć przytulny kąt, z którego w łatwy sposób pozbędziemy się kolejnych najeźdźców. Dobrym schronieniem okażą się tunele po bokach stołówki [1]. Bez względu na to gdzie się przyczaimy uważajmy by przeciwnicy nie zaszli nas od tyłu. Jeżeli posiadamy karabin Marksman możemy się zabezpieczyć przy pomocy wieżyczki. Po zabiciu wystarczającej liczby przeciwników Herbert zawoła nas do odwrotu i będziemy mogli uciec ze stołówki [2].
Przechodząc korytarzem trafimy na sporych rozmiarów dziurę w podłodze [1], do której wskakujemy.